Bukefalos 28 år!

Hälsa på bunden hund??????

Sv: Hälsa på bunden hund??????

Å fan... Jag som nästan gav min körskolelärare en lektion i hästvett *he he* Minns inte ens att det var en enda fråga om det i utbildningsmaterialet...
 
Sv: Hälsa på bunden hund??????

Helst om de har en käft som hela min underarm går in i *huga* Jag ljuger inte om jag säger att jag hellre blir biten av en Vavva. Nä brukshundar, vallhundar och raser som jag upplever som lite rädda skulle jag verkligen tänka till på även om det var en extrem nödsituation och jag måste gå fram. Jag tycker att det är helt naturligt att en hund blir obekväm i en sådan sitaution. Men det är inte samhällsanpassat :angel:
 
Sv: Hälsa på bunden hund??????

Man kanske kan ta med sig en skylt som man ställer brevid hunden: "KLAPPA EJ HUNDEN, DEN KAN BITAS!" Eller sätta på hunden en munkorg så tror folk att den är farlig och låter bli att gå fram till den.

Tycker att det är sorgligt att sådänt där händer, hunden kan ju faktiskt vara hur snäll som helst men är man fastbunden på en främmande plats utan sin matte/husse så är det kanske inte så kul att folk kommer fram till en.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hälsa på bunden hund??????

Jag har fått lära mig att man inte klappar en okänd hund. Mina eventuella barn kommer också att få lära sig det.
 
Sv: Hälsa på bunden hund??????

Det är också sjukt.. Folk har mer respekt för en hund MED munkorg än en utan. :smirk:
 
Sv: Hälsa på bunden hund??????

Viss är det...

En hund som INTE KAN bitas är folk jätterädda för men en som KAN bitas går de minsann fram till!
 
Sv: Hälsa på bunden hund??????

de ä inte så lätt att veta när man ä så liten..., när ja va liten typ 10 år lr nått, så va ja på ett ridläger, där dom hade en hund, den hade gått lös i stallet bland alla elever å så .., så ja skulle gå fram och hälsa på den , då attakerade den mej, tur att den satt bunden annars hade de gått illa .., sen fick dom flytta hunden från ridskolan ...
 
Sv: Hälsa på bunden hund??????

Att ryttare kan vara okunniga om det fordon de faktiskt färdas på, håller jag med om. Man rider på fel sida vägen... bränner av i galopp i snäva kurvor på små landsvägar (fatta vilket skitslag jag fick för några år sedan då jag mötte en stor brun häst i vild kareta .. jag trodde den hade stuckit men näedå, tjejen som satt på satt framåtlutat i nån sorts jockeysits och drev vilt på vägrenen... )det var liksom en 70-50-90 väg :crazy:
Men i min terroribok ( :smirk: ) stod det om hästar på samma sida som lekande barn, ungefär som: kör sakta, använd inte signalhornet (jäkla fånigt ord) för att hästar kan lät bli skrämda av plötsliga ljud, kör förbi hästen sakta men smyg inte upp i häcken på den.

Det där med hundkunskap i skolan lät som en piffig ide för lågstadiet, Hundar träffar ju de flesta gli på utanför affärer och dylikt.
 
Sv: Hälsa på bunden hund??????

Nu har jag iförsej inte dom problem eftersom jag har en Fransk bulldog!
Men jag anser att om inte ägaren är i närheten så ska varken barn eller vuxna gå fram till en hund som är bunden!!
Eftersom den kan känna sej trängd.
Och särskilt när "vi egentligen klappar den helt fel"
*Man ska aldrig klappa den på huvudet och man ska sätta sej ner och inte titta den rätt i ögon och särskilt inte med ett leende på läpparan!! Eftersom det betyder i att vi hotar hunden och det blir värre när matte och husse är inte med eftersom det faktiskt är trygg person i flocken!
Och det är med vad mamman hade sagt till dej ang om att om hunden inte hade tålt det så hade där inte att göra..
Om en hund ska respektera människor så måste vi respektera hunden hur deras betende..
Plus att det kanske inte alla hundar som gillar barn fast dom inte är ilskna eller dom helt enkelt har en dålig dag!!
Och jag tycker även att hundar har rätt att säga till barnen om dom är för hård hänte eller helt enkelt vill vara ifred! Dom ska inte bita uten helt enkelt säga ifrån men tyvär så är det inte alla hundar som får göra det!
 
Sv: Hälsa på bunden hund??????

Tora skrev:
Men du förstår inte din pappa var PEDAGOGISK och VISADE vad som kan hända om man inte gör som pappa och mamma säger...... :D
:rofl: :rofl: :rofl:
Synd att vi inte var där och fick se det hela då! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 479
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 232
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
787
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 364
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp