Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Man behöver fortfarande vara inloggad på googlekonto/gmail, möjligen att webläsaren crome kan funka med? Har inte det själv.. (syns nu när jag hade loggat på min gmail)
Jag tycker att om man lägger in bilder på buke så ska man ha dem på en sida där alla kan se utan att vara inloggad nån annanstans.
 
Jag tycker att om man lägger in bilder på buke så ska man ha dem på en sida där alla kan se utan att vara inloggad nån annanstans.

Det håller vi moderatorer med om, vi behöver kunna se allt material som läggs ut på forumet utan att vara medlemmar på olika ställen.
 
Fast inte mörk i ansiktet och inga ränder på benen. Ja, eller stammen på pappan kanske kan ge nått.
Nä den är inte övertygande det håller jag verkligen med om.
På "min" ras pratar man ofta om olika "styrka" på på blacktecknen och man tror att de kan försvagas om man inte tar hänsyn till dem i aveln. Jag vet inte om det alls ligger något i det (de verkar inte vara generellt bra på det där med färggenetik :S). Vissa hästar har ju mer eller mindre tydliga tecken men den där på bilden är väldigt "svag".
 
Min ser ut såhär :love:
Helt brun på höger sida, men med stickelhår på vänstra sidan.
Hur kommer det sig? Kallar man färgen för något annat då? Eller är det bara "brun med vita stickelhår"?

11934900_871765902919209_337920838_n.jpg
 
Min uppfödning, ägs inte längre av mig, renrasig arab, ett blått öga hör inte till vanligheterna inom rasen...

11722527_996782083686688_7085532531336122790_o.jpg
Här är en till blåöga! Fast han är islandshäst och skäck så inte så oväntat som på din. Min har dock bara en vanlig stjärn som inte går över ögat och en vit halv underläpp, så lite udda med det blåa ögat ändå kanske :)
DSC_0960.jpg

Min andra häst har också en ovanlig färg, nämligen silvermusblack :) här en sommarbild, han blir ännu mörkare i ansiktet på vintern
DSC_0279.jpg

Här ser man skäckens teckning också, mest svart ;)....
Screenshot_2015-09-19-18-29-57.png

...men vita vingar på rumpan och vit svans med svarta slingor
DSC_0674.jpg
 
Vet inte riktigt hur man gör när man lägger in en bild, men min haflinger har en pigmentfläck på insidan av höger fram :p

Veterinären trodde att jag hade kletat på outspädd joddopax när han kom ut för att kolla tänderna :rofl:
 
Jag försöker skapa ett album men blir nekad, "MAN FÅR BARA HA ETT ALBUM", men jag har ju inget. Dumma min surfplatta. :mad:
 
Webalbum... ?! Oj... huh... ska se... hmmm...
Vardå? Var finns webalbum? Sorry, ny och kan ingenting! :(

Förstår du inte vad ett webalbum är?

Du skaffar ett fotoalbum på nätet, t ex photobucket. Du kan inte ladda upp bilder någonstans på Bukefalos utan måste ha ett externt album.
 
'Han står som sagt som Brunblack i passet och han har ål och hela köret. ;) Här är några fler bilder från senaste året, han var varit enfärgad längre än han inte var det.
11063135_10203468226329548_1911949776_n_zpsdlfy5yvf.jpg

På sista bilden hade han solkräm i ansiktet. ;)

Har ni kommit fram till vad hästen är? När jag ser mulfläckarna tänker jag på champagne.
 
Har ni kommit fram till vad hästen är? När jag ser mulfläckarna tänker jag på champagne.
Nej, inte riktigt. Men vi kör på brunblack och sen är det hans tigrering som gör så att färgen blir så knasig. Han är ju fläckig hela han under pälsen. På sommaren fick han fler prickar på mulen (alltså svarta prickar på huden) och nu har han fått ännu större vita fält på näsan och över i alla fall ena ögat. Blir roligt att se hur det utvecklas i år då han vid den här tiden inte alls hade några vita fläckar (det kom inte förrän senare). :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 648
Avel Har klurat lite på om denna hästs färg, hon verkar ha fått mer grå/vita strån varje gång hon bytt päls. Svansen var väldigt vit redan...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 389
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 318
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp