Hästens namn på tävling=passnamn?

Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

min tränare anmäler en av sina hästar med ett annat namn för hästens riktiga namn är så fruktansvärt fult:)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Min hästs namn är värre ... hm ... *harkel* ... hans namn i passet är Saddam. Förskräckligt. Men så är han ju snart 17 år också och man får väl hoppas att hans uppfödare inte visste vem hon döpte honom efter. :confused:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

En som jag känner skulle tävla på sin islandshäst Gloi som uttalas som de låter men speakern ville bara säga Glojj haha:p;)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

*kl*
En annan liknande fråga, måste man skriva in den stammen som hästen har i passet? Min ponnys avkommor är alla reggade okänd-okänd, men ägarna skriver in stammen när de anmäler till tävlingar, det blir ju lite kul när de är inne på prisutdelning samtidigt :idea:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Tvingades anmäla en häst jag tävlade lite på för massor med år sedan under namnet Gay Fox... Blev rätt mycket skratt pga det :rofl:
Tror att uppfödaren menade att döpa honom till Guy Fox, men stavade fel och vips så blev han Gay Fox istället.
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Haha! Shit vad dumt det kan bli.

Uppfödaren till min häst skulle döpa sitt föl till Blue eyed jacky, men när hon fick tillbaka registreringsbeviset hette hästen vistt Blue eyed Tacky. :rofl: iofs ganska gulligt enligt mig... Men tänk vad ett litet stavfel kan göra x)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Kl

Inte så fult eg. kanske, men när jag skulle hoppa en clr round en gång så stog det på passet Connacht Bold Flyer, men vi sa att dom kunde säga Conny. När vi kom ut på banan hördes det "Och här kommer Nojra Kole på Connect"
Jag heter Norah Kohle (Uttalas Kåle) ja, det blir ibland fel ;)
Ett annat vanligt uttal på min häst; ConnArch BoldFlier
:rofl:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Är det till BHSK i Munkedal du ska?

Jag kollade på startlistorna nu, och det var iaf med en häst som heter Ugly! :)



Jag ska inte hoppa själv, jag var egentligen sugen på det trots att det bara är en clear round, men jag hade ingen som kunde köra och jag ville inte köra dit själv med hästen... så jag ska dit och fota istället! :)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Ja, jag vill också veta. Hur går det till, vad kostar det? Någon som gjort det? Fler som tävlar med konstiga hästnamn? :smirk:

En som hade ponny i samma stall som min pålle köpte sin ponny vid namn "Prins", men hon hade alltid drömt om att ha en ponny som hette "Tarzan" så hennes pappa fixade namnbyte...han hette sedan "Prins Tarzan" :smirk:
Vet inte hur det är med er, men jag tyckte det var ganska udda!
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Tävlade ett tag en ponny (Seline). Det uttalas som Celine men eftersom det stavas med S hade domarna ofta problem.. Kunde bli typ "Selajn" eller "Seliné".. :P hah. Men det är sånt man får bjuda på..;)

Haha men det var ju min ponny :)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

*kl*

Vi blev lite förvånade när vi fick kvalpapprena till falsterbo förra året, där hetter hästen Quite a GAY :crazy:.

I år hade dom iaf skrivit rätt ;)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Har ochså en häst med lite, för vissa, svåruttalat namn:D

Blackpool heter hon.
*Black Póól
*Blackpål

Hennes smeknamn Poosh är visst svårare:D
*Pårsch
*Push

Pappa kan fortfarande inte säga hennes smeknamn:crazy:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

min heter Filur!! inte så svårt att säga kanske men på en storhäst låter det hemkt kul1XDXD=)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Min kompis gamla ponny heter Hinders Twitichitt. Jag kan ju säga att det blev ganska många olika utal på det namnet när hon var och tävlade :p Fast själv tycker jag det är ganska lätt att säga men det tyckte visst inte alla :p Den kallas iallafall Lilleman så det brukade bli det istället :)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Har ochså en häst med lite, för vissa, svåruttalat namn:D

Blackpool heter hon.
*Black Póól
*Blackpål

Hennes smeknamn Poosh är visst svårare:D
*Pårsch
*Push

Pappa kan fortfarande inte säga hennes smeknamn:crazy:


ååååå SORFS gamla häst? =)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Vi har en Trix, en Ruff, en Fido

En del speakers hade problem med uttalet på min palomino
Slotshus Pierrot
Som uttalas Slothus pierrå
Men, som dom sa "Slotsahusets poarå"

Fast poarå är ju korrekt, franskt uttal?

Ang uttal så har jag hört de flesta varianter både på Nicelyna, och Vision Enzahi. Waikele var inte så lätt som jag trodde heller.

Å andra sidan, när jag köpte nye herrn, så i stallet där fanns en häst som hette Påskharen. Tänk att tävla den ;)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

KL

Är de någon som vet om man kan ändra namnet om hästen inte har ett nytt pass? Har kikat på en häst som bara har den gamla ID-boken och som har ett riktigt fult namn - går de att byta namn när man skickar in för att få de nya passet?
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Min förra ponny hette ngt så enkelt som Golda, och utalas Gold'a .

Men på en del tävlingar så sade dom Gólda... saker som man får ta :P
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 122
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 608
Senast: cewe
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 396
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Så här, jag ska i slutet av nästa månad hämta hem ett föl :love:! Fölet finns drygt 60mil bort och jag har letat lite mellan dom olika...
Svar
7
· Visningar
1 474
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp