Hästens namn på tävling=passnamn?

Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

KL

Är de någon som vet om man kan ändra namnet om hästen inte har ett nytt pass? Har kikat på en häst som bara har den gamla ID-boken och som har ett riktigt fult namn - går de att byta namn när man skickar in för att få de nya passet?

Är det ett hbl, så nej. Det går inte byta namn längre (förr gick det mot en nätt summa av 5000 kr.)
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

De e ett hbl tyvärr... Men tack för svaret, då vet jag!
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

måste bara fortsätta på roliga namn, min kompis fick heta "**** Djungel på Oliver" (uttal som i oliv).
Själv får jag heta "What's" och pållen får heta "Bimbo"
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Man kan på tokig på vissa namn och man förstår varför de på vissa tävlingar skippar stuterinamn. Var på tävling där det var en häst som hette följande i stuterinamn: Kirkjuferjuhjaleigu :D
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Min häst heter dragon (draken) men får alltid heta dragon som kryddan på tävlig (visserligen drake på latin men ändå). Funderar på att gå inom dommartornet nästa gång och berätta hur det ska utalas:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

haha... komiskt med alla namn... tyvärr kommer man nog alltid att få stå ut med att folk uttalar saker fel.

Det "värsta" som jag varit med om är på en tävling för många år sen... Min ponny, som är en valack, heter Mistral och det uttalas inte konstigare än att man läser det rätt upp och ner.

Jag red förklassen och då var det inget konstigt, men när min medryttare startade klassen efter så presenterades de såhär:

"Nästa startande är XXX på Mistra. Mistra är en hingst.."

Hallååå... är det så svårt att läsa innantill??? Sen trodde alla på tävlingen att vi red på en hingst *haha*
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Min häst heter dragon (draken) men får alltid heta dragon som kryddan på tävlig (visserligen drake på latin men ändå). Funderar på att gå inom dommartornet nästa gång och berätta hur det ska utalas:D

Ja så går det när man väljer utländska namn.. ;)
Vi har en dragon på klubben och det uttlas som kryddan.

På tal om konstiga namn.
En tjej här red en häst som heter Ma petite cherie (franska för er som inte vet) och det verkade vara väldigt svårt att uttala.
En gång blev det Ma petupp Cherry ( :eek: ) och en gång matititt cheri.
:crazy:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

KL

Någon som vet vad man gör om hästen i fråga faktiskt inte har ett namn?

Min häst är 5år och hon är E: Cagliostro UE: Calypso IV...

Köpte henne från uppfödaren, som inte hade "döpt" henne, så hon har inget namn...

Vad gör man då?
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Jag hade en ponny som hette Baccella för ganska länge sen och hon fick ofta heta Bassella . men det utalades [Backella].
Hennes pappa,Baccaracc, fick eta allt från Bassarás, Baccarass, Ballarall.:p komiskt värre.
Nu har jag ett lättare namn på storhästen Little Queen
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

*KL*
Min unghäst har ett förskräckligt namn. Inte ett dugg svårt att uttala men låter bara helt fel på honom :crazy:
Äldre häste har dock ett coolt och passande namn :D
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

KL

Någon som vet vad man gör om hästen i fråga faktiskt inte har ett namn?

Min häst är 5år och hon är E: Cagliostro UE: Calypso IV...

Köpte henne från uppfödaren, som inte hade "döpt" henne, så hon har inget namn...

Vad gör man då?
hon är alltså inte registrerad, eller har pass?
Då kan du ju gå in på www.asvh.se och se hur du ska registrera henne/skaffa pass.
Sedan får du väl döpa henne till vad du vill :D
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Min lilla bängbula heter SPIN**.
("snurr på engelska")

Den speaker som inte klarar av det borde ju gå om grundskolan!
Fruktar dock att det trots allt kan bli ett;
Här kommer idalina på spiiiin..suck:banana:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Ok... vet ej om hon har pass... har inte fått några papper på henne än... Men chippad är hon iaf...

Jahopp, nu så måste jag komma på något "spexigt" namn också... :angel::D

Tack för svaret!
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

*kl*

hakar på tråden lite...

jag har en tysk import som har TVÅ namn i passet. han har ingen licens i sverige ännu... hur gör jag då? kan jag välja det jag tycker är finast? :p
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

*kl*
Ingen speaker har hittills lyckats uttala Waco rätt :rofl:
Det uttalas Vacko men han får ofta heta
Wacko (som betyder dumskalle typ)
eller
Waco som staden där en massa människor tog mass-självmord
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

*KL*

tur att man har en häst som heter Martina det blir inga fel där inte.


Waco: Om det är engelska är ju det rätta uttalet wejko (som staden i Texas där de utförde masssjälvmordet) och inte vacko, iaf enligt engelsk grammatik.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Mmm, mycket möjligt.
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Fast det uttalades guy (gaj) och inte gay (gej).
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

min förra häst hette "the big winner" inte så kul på tävlingsbanan :rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 122
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 608
Senast: cewe
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 395
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Så här, jag ska i slutet av nästa månad hämta hem ett föl :love:! Fölet finns drygt 60mil bort och jag har letat lite mellan dom olika...
Svar
7
· Visningar
1 473
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp