Hästens namn på tävling=passnamn?

Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

*knapplån*

Min Denise hette ofta Dennis inne på banan. På en dressyr tävling sa speakern "Och här har Linn på Dennis, fast det är ett sto" :D

(Den nya heter Chin-Chin vi får se hur det går att uttala ;) )
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Jag har faktiskt just haft samma dilemma fast tvärt om:D Har precis köpt en häst som har haft två namn under sina 4 månader i Sverige! Valde att ta tillbaka hans passnamn just för att slippa problem under tävlingar! Med tanke på den här tråden har jag tydligen fattat rätt beslut:bump: Så nu har jag en Anton hemma!:D
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Vanessa med Van Elliot: Vad är det med det då? *trög* :crazy:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

min häst heter Daytona vet inte hur många gånger hon har hetet Dayton..
HAHA
sen har jag också fått höra att jag heter Gladheden i efternamn. fint att komma in på banan och asgarva^^ fick inte höga poäng på den inridningen:angel:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Ha ha! :rofl:
Jag är glad att jag inte är speeker för en del har ju stavat helt konstigt jämfört med hur dom vill att det ska uttalas.
Se bara på Madick, hon skulle hetat Magic men det blev lite fel. Tur var väl det, Madick är ju lite ovanligare:angel:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Jag hade en häst som hette Fachall (som uttalades precis som det låter, med ett sch-ljud i mitten). På en tävling så ropade de ut honom som något som väldigt mycket lät som "Fuck-all".
Hmmm...
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

:rofl: vilka roliga namn era hstar får ^^, :rofl:
en gång tävlade min kompis tobias på en B-ponny i ponnyallsvenskan som heter Bolero III uttalas som det stavas ;P
de fick det till
in på banan kommer Tobias på Boll-Ero 3! :eek:

*lol*
mn häst heter Murat (polsk) det blir ju många murat alltså det uttallas inte som när man säger att man har murat en mur utan bara murat vissa tror oxå att han uttalas som Borat fast med M ^^, (och u) typ Mur-at ;P
han pappa (som bor i polen) heter Armaniak *asg* hm.. Vin ;P

känner äve hästar som heter
Myntsamlaren
Lingonben (?) :O
Buffin ^^, (uttalas Baffin)
Mac Gywer får folk till Mc Gajver ;P utallas eg. MacGaiwer
Tabris blir Ta-Bris i mångas ögon
Snuitje :banana: (sötnos på holändska(liten smäcker isabell))
många får snuitje till Snutj-E elelr snutije elelr min kompis som säger fel med mening men Schnuichje då! *asg*

mitt efternamn lol på det Hangasmaa ^^, wieho det brukar låta
Lina H -Hang -hangascha -hangasshma -eh jaa Lina :rofl:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

för att svara på din första fråga, har precis varit i kontakt med förbundet angående detta med namn och det ska vara det namn som hästen är registrerad med (det som står i passet då) som ska stå på licensen.

Om hästen inte har något namn i passet då? Imp. Tyskland...
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

***Knapplån***

Jag minns ett arabiskt fullblod, som på en regional dressyrtävling presenterades som Trop åcks (Trop ox) :D

Immer
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

:rofl: :rofl: :rofl:

Sedan passar jag på att puttaupp min fråga angående om detr inte står ngt namn i passet.
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Men det finns ju ett ställe där dom döper alla sina hästar till Gay. Jag vet om ett par stycken som heter det.
HAHA Men det roligaste var en häst i stallet som hette German Gay......
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Gay betyder ju bland annat glad på engelska. Så kanske skrev uppfödaren inte fel.
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Jag red en ponny som hete Erganagh Curlew
Inget svårt men oj vad dom frågade hur det utalades...
Öranag Körlew Typ:p

Sen ponnyn som jag hade innan heter lovöns destiny på nåt konstigt viss fick hon heta lövöns hela tiden

Sen kan ja ju bara ta mitt egna efternamn Rosenback vilket oftast blir rosenbäck:grin:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Mitt lilla yrväder heter ju Spin.
Hon är uppfödd på stuteri rävdansen, som är ett av Sveriges ledande fullblodsstuterier, och med andra ord i full gång.
Kan jag lägga till Rävdansens i hennes namn?
Rävdansens Spin, med andra ord. Vore ju shysst att få lite fler bokstäver i namnet :D
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Min ponny heter Chopi Chiq, har fått höra många olika versioner på det under åren xD
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

Och hur skall det uttalas? Kan tänka mig att jag skulle kunna vrida till et rejält:angel:
 
Sv: Hästens namn på tävling=passnamn?

hmm vet ej hur det är, men antar att det ska vara samma namn på pass som på licens. men spelar det någon roll? dom ropar bara upp namnet hmm, två gånger / tillfälle på tävlingsbanan. Inget att skämmas för. kan vara ganska roligt.
Min häst som exempel.
Midåkra Herheadheldhigh. inga mellanrum eller så. gissa om att det kan bli många skratt innan man kommer fram till rätt utal.
Du ska se att det inte är så farligt med din hästs namn.
Det är ju ialla fall H*ns namn.:p

helt spontant när ja läste försökte ja å uttala de :rofl: he he blev inte så bra kanske :rofl:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Ekonomi & Juridik Hej! Jag undrar om det finns något jag kan göra i min situation. Kortfattat så sökte jag häst att ha på foder, denna hästägare...
Svar
19
· Visningar
4 601
Senast: cewe
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 206
Senast: Korven
·
Hästmänniskan Så här, jag ska i slutet av nästa månad hämta hem ett föl :love:! Fölet finns drygt 60mil bort och jag har letat lite mellan dom olika...
Svar
7
· Visningar
1 455
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp