Hästens utfodring 2011 SLU

n33Lu

Trådstartare
Är det kanske tom med så att någon mer bukefalist ska läsa denna kursen? Jag ska Läsa den på distans och har sett att ni är en hel del som gjort detta innan mig, min fråga är nu. Jag har fått mitt antagningsbesked och jag är ju självklart antagen :D Men de jag undrar är, när var hur? Fick ni information hem på posten? Eller fick ni jaga rätt på den själv? Vilken litteratur använde ni?

Står även på hemsidan att kurslitteraturen ska vara fastställd minst 8v innan termin start, vad jag förstått så är termin start slutet av januari men fortfarande ingen lista på kurslitteratur sålångt jag kan se..:confused:

Ja många frågor från en som inte pluggat på snart 7år:eek: huuuva, men aldrig för sent för en hund att lära sig sitta eller hur :p

Hoppas att ni har svar till villrådiga mig, jag ska självklart försöka maila de ansvariga med, men jag har en svag känsla av att svar dröjer i och med jul lovet.

Tack på förhand!! :banana:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Har äntligen hittat startdatum :D det är 28/3 shitt nu ska man vänta
ännu längre innan man får hugga in..

Men jag ser ändå fram emot att ni som ev ska läsa denna skriker till, kanske
kommer vi behöva låna kunskaper av varandra. Hoppas även att du/ni som
redan läst denna kan ge tips och råd. Framförallt vad som eventuellt behövs
när man läser på distans..!!

Tack igen från virriga jag..:p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Har äntligen hittat startdatum :D det är 28/3 shitt nu ska man vänta
ännu längre innan man får hugga in..

Men jag ser ändå fram emot att ni som ev ska läsa denna skriker till, kanske
kommer vi behöva låna kunskaper av varandra. Hoppas även att du/ni som
redan läst denna kan ge tips och råd. Framförallt vad som eventuellt behövs
när man läser på distans..!!

Tack igen från virriga jag..:p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Vad roligt..:) såg inte ditt svar innan jag skrev, skriver från mobilen just nu med
inte alltid det vill samarbeta :D hoppas vi blir ännu fler så vi kan ha lite bollplank här :D
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag läste den för ett par år sedan, mkt trevlig kurs.
Men man får nog vara lite vaken själv om man vill ha information.
Det kommer antagligen att finnas en kurshemsida där info läggs ut.

Lycka till!
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Ja, det skulle vara kul med fler kursdeltagare i denna tråd- men även gamla kursare som kan berätta.. :)
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Trevligt, ja det känns lite som om man kommer att få fiska själv i detta.
Därför kanon med dem/er som redan gjort detta en gång som kanske kan ge
lite tips ;) Har aldrig läst något på distans heller så hela den biten är ny för mig med, men det ska bli riktigt spännande..

Kände du att du fick ut något av kursen? Har hört talas om prov innan man kan fortsätta/börja med kursen plus ngn hemuppgift!!?? Dock vad jag förstår är ingenting av förläsningar osv obligatoriska längre. Men är ju en klar fördel om man går ändå, dock tycker jag det är bra att dem inte är obligatoriska eftersom jag jobbar 100% och kommer fortsätta göra, kan vara svårt att ta sig dit.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Kände du att du fick ut något av kursen? Har hört talas om prov innan man kan fortsätta/börja med kursen plus ngn hemuppgift!!?? Dock vad jag förstår är ingenting av förläsningar osv obligatoriska längre. Men är ju en klar fördel om man går ändå, dock tycker jag det är bra att dem inte är obligatoriska eftersom jag jobbar 100% och kommer fortsätta göra, kan vara svårt att ta sig dit.

Jag hade läst en hel del om utfodring innan jag gick kursen men tyckte det var kul att gå den. Det är den enda distanskurs jag har läst.

Jag har förstått det som att de ändrade en del i kursen året därpå alltså VT 10. När jag gick den var träffarna (två st fred-lörd träffar) obligatoriska. Det var helt klart träffarna med föreläsningarna som var det mest givande, tyckte jag. Jag jobbade också heltid men fick ta ledigt.

Provet innan kursen är nog quizzen den är bara en slags "fördiagnos" för att de ska se ungefär vad deltagarna kan, så var det när jag läste den.

Jag hittar inte årets kurs i kursutbudslistan på SLU men här är en länk till kurshemsidan för förra årets kurs (alltså inte den jag läste, välj sedan annat kurstillfälle så kan man backa till året innan).

http://slunik.slu.se/student_index.cfm?id=5296&SelectedKursTyp_id=1
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Okej, ja jag kan inte mer om foder än de jag är självlärd till i och med hästägandet så därför känner jag att detta kan vara riktigt bra vetande så att säga :laugh: Kul att få lite bakgrund och allting ifrån basic så att säga, samt de är ju alltid kul med ännu mer kunskap :D

Tack för länken, förstår att detta är den sida man sen ska förhålla sig till för att göra tentor och annat?!
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

De kommer säkert att göra en ny för denna terminen och sedan får man en inloggning så kan man se alla uppg. Jag tror inte att tentorna tex syns på kurshemsidan.

Men man kan nog få en uppfattning om vad det handlar om när man läser förra årets. Jag gjorde så även om de ändrade en del även då.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Men!
Jag glömde söka, igen! Ska försöka söka i efterhand, ibland går det ju.. Annars kanske jag kan fjäska mig in på ett hörn :p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Ja skynda skynda skynda, tror de fortfarande tar emot efteransökningar..!!
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Ja precis, en lite snabb överblick fick man ju :) Å hur ska man kunna vänta tills i mars :(
Vad använde du för litteratur?
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Vi hade kursboken Hästens näringsbehov och utfodring och en del artiklar och lite annat som vi fick på träffarna.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag har sökt :)
Fast insåg att jag nog tagit mig vatten över huvudet.. Jag pluggar redan heltid på SLU, börjar med exjobbet i vår. Jag ska dessutom läsa hästens beteendebiologi.
Nåja, jag kan redan en hel del om foder så det blir väl inte jättesvårt. Jag är ju dessutom inne i "plugg-tänket" så en bok mer eller mindre skadar väl inte :p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Har äntligen hittat startdatum :D det är 28/3 shitt nu ska man vänta
ännu längre innan man får hugga in..

Men jag ser ändå fram emot att ni som ev ska läsa denna skriker till, kanske
kommer vi behöva låna kunskaper av varandra. Hoppas även att du/ni som
redan läst denna kan ge tips och råd. Framförallt vad som eventuellt behövs
när man läser på distans..!!

Tack igen från virriga jag..:p

Jag har också sökt den kursen på distans, men jag gjorde tyvärr en sen ansökan så vete tusan när jag får veta om jag kommit in eller inte :crazy: Men jag håller tummarna iaf för jag vill verkligen läsa den! :bump:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

kl
Såg just att jag blev sjätte reserv. Hoppas verkligen att några bestämmer sig för att inte läsa den :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Distans på SLU, är det någon som vet varför den är inställd? Jag har sett fram emot att läsa kursen i ett par år nu och när jag äntligen...
Svar
9
· Visningar
1 576
Senast: lewellyn
·
S
Hästmänniskan Är det någon som ska läsa distanskursen Hästens Utfodring på SLU, som startar i mars? Har anmält mig, och såg att kursen var full. Det...
2
Svar
25
· Visningar
2 442
Senast: Kratus
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 571
Senast: Sonic76
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 811
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp