Hästens utfodring 2011 SLU

Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Delvis knapp

Vi (ALLA)får inte glömma sedan att ta med alla våra åsikter vi nu har här, när vi lämnar in kursvärderingen, så att det faktiskt finns underlag för dem att ändra på det vi inte är nöjda med!
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

ingen annan som tycker att dom borde lagt dagens föreläsning, i början utav utbildningen med tanke på att det var grundläggande på hur man gör en vetenskaplig undersökning och redovisning? Vilket dom har sagt är syftet med projekt arbetet, att man skall presentera en vetenskaplig undersökning.
Kolik föreläsningen var väldigt snabb och basic...

halv sov genom hela föreläsningen kändes det som, fanns inget att fokusera på. Kolik föreläsningen hade kunnat vara så intressant...

Ja det är väl bara hoppas att man i alla fall får godkänt på hela kursen, så att man kan påbörja nästa kurs som börjar i Juni. Djurparksdjurens beteende, och hoppas på att den är lite mer väl arrangerad.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag missade dagens föreläsningar.. Sa de något som man kan ha i tanken vid sin muntliga presentation kanske?
Jag kan bara tala utifrån vad den heter i schemat och jag kände också att det kändes lite fel att ha den så sent in i kursen.

Den där kursen om djurparksdjurens beteende verkar väldigt intressant! Synd att jag inte sett den innan..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Det där verkar ju HELT sjukt om det är så att de presenterar det här NU efter våran inlämning..:( Då blir jag arg..:devil:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Den går från Skara, så det ska nog vara lugnt :p Skara is the shit! :D

Håller med om dagens föreläsning, förstod inte riktigt varför den skulle komma nu? Hade som sagt passat mycket bättre i början av kursen. Nope, meningslöst..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag har bara läst på Lunds universitet innan så det här är min första kurs utanför "min trygga värld".. och det var inte det bästa intrycket jag kunde få :D haha.
Jag ska nog läsa in lite djurkurser till från SLU (ffa Skara) så att jag blir en attraktiv djurskyddsinspektör när jag är klar ^^
Men det får bli till våren för jag har missat att söka till höstterminen.. som vanligt.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

ang ref till betes uppgiften

Jag la in ref för säkerhetsskull,man vet ju aldrig. Plus att jag hänvisade till viss dokumentation som dom inte hänvisade till att man kunde använda sig utav.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Ja, så gjorde jag med. Fast jag la inte in någon referenslista utan skrev bara typ Hippocampus och datum.
Som sagt, älskar de detaljerade instruktionerna.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

litet knapplån

Jag satte mig med den uppgiften idag, jag är ute i såå god tid som vanligt :grin:

Får se om jag fixar detta men frågorna kändes ju lätta :P Har suttit och läst en aning men somnade i boken på eftermiddagen då klockan ringde 4.20 imorse när jag skulle upp och jobba :( så det blev mindre pluggande än tänkt..Men bara kämpa på!

Tycker det ska bli intressant att få se "rätta" era projekt med..kul att se hur folk tänkt/gjort..:)
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

KL

Är det bara in dator som är dum eller är det så att alla upg och instruktioner osv är i olika dokument eller vad man ska säga.
Jag har en rätt gammal dator men varje gång jag ska öppna något ifrån fronter så är det olika programs om sa startas eller laddas hem.

Jag kan nu inte öppna varken feedback instruktionen eller listan där det stå vilka jag ska ge feedback på.

Får maila och be om hon kan skicka det till mig eller något istället :(
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Hm jag har inte haft några problem med det du beskriver..lät inget kul :( Ska gå in på fronter nu och kolla..Var har du sett "feedback" filerna?? Var ju tjejen jag jobbade ihop med som skickade in vårt så kanske bara hon som får dem..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Alltså när man tar hem något så laddas det ju ner som en fil, jag har tex inte Word på min dator så jag får välja en annan programvisare så att säga men det är det enda...

Har nu fått ner båda mina "opponeringar" så att säga, ska bli så spännande att se hur "ni" har gjort!

Just nu har jag mest problem med betesuppgiften suck :grin: har "läst" berörda kapitel (de jag tycker har varit relevant) men vet inte riktigt hur mycket vi själva ska "räkna ut svaren" eller om de finns svart på vitt.?! Idag är jag så sjukligt trött efter jobbet så jag svamlar säkert bara..don´t mind me..:p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag tycker betesuppgiften var väldigt krånglig. Men nu har Sara ju lagt upp lite "hjälp" i Fronter. Det har kört ihop sig för mig igen men kommit lite längre iaf :)

Men om prot. behovet inte blir riktigt uppfyllt. Vad gör man då? Eller äter hästarna tills det är uppfyllt när dom är på bete? För det blir ju väldans massa gräs isf?

Och tycker det är svårt med feed-back. Blir väldigt mycket "jag tycker"- och låter som att man är en besserwisser fast jag faktiskt tyckte att arbetet var bra och intressant.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Ja betesuppgiften SUCK såg att hon lagt upp de verkar ju bra..får se om de går ska plugga på fredag då ska jag fixa den och den kolla på opponeringarna, har skummat igenom dem jag har och som du säger det är svårt att få det att låta bra.

Ett utav dem måste jag säga kan jag inte ens klassa som ett projektarbete, gör man då :confused:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Man skriver det. Det gjorde jag med en av mina.
Man känner sig elak, men det får vara så ändå...
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jo jag vet, kanske har vi fått samma :idea:
Men som sagt det ska vara konstruktiv kritik hihi..undrar om lärarna gått igenom dem ordentligt själva innan?
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Du får gärna säga till när du med fått fram lite siffror på betet! :)

KL
Och hur mycket skriver ni i feed-backen? Ena arbetet blev det hur mycket som helst och den andra blev det knappt en mening på var punkt? :(
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

hihi ja jag kan alltid försöka..;)
Jag kommer få som dig ena kommer få jätte mkt andra ett par meningar..som är svåra att hålla konstruktiva..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Nu har jag opponerat på de jag ska opponera på. Är någon av dem i denna tråden så heter jag Ramona Runds. ;) Det ena arbetet jag opponerade på är extremt dåligt och jag hjälper gärna till att få det ordentligt ifall det är så! Vill bara säga.

Jag har lagt upp opponeringarna i Projektarbetet-Feedback. Det var väl där de skulle laddas upp?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Distans på SLU, är det någon som vet varför den är inställd? Jag har sett fram emot att läsa kursen i ett par år nu och när jag äntligen...
Svar
9
· Visningar
1 576
Senast: lewellyn
·
S
Hästmänniskan Är det någon som ska läsa distanskursen Hästens Utfodring på SLU, som startar i mars? Har anmält mig, och såg att kursen var full. Det...
2
Svar
25
· Visningar
2 442
Senast: Kratus
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 571
Senast: Sonic76
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 812
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Problemhund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp