Bukefalos 28 år!

Hästens utfodring 2011 SLU

Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

och på projektet kan jag inte minnas att det står att det skriftliga endast är en sammanfattning av vad det muntliga ska ge, eller jag har missat det?

Det står inte så mycket om vad som förväntas av den muntliga redovisningen, framför allt inte om man jämnför med den skriftliga. Så jag mailade och frågade lite om den muntliga. Jag fick till svar att i den muntliga redovisningen kan man vara "mer ingående på metoder och diskussion eftersom att det inte ges så mycket utrymme i den skriftliga rapporten". Att den skriftliga är en sammanfattning av vad den muntliga var min snabbtolkning av mailet. Dessutom skulle man försöka att få den muntliga redovisningen att inte över stiga 10 minuter.
Så nu vet ni det.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Delvis knapp

Fick också pilen för att hon skrivit sen under kommentarer (om man trycker på svarta pilen bredvid ditt dokument och väljer se kommentar) att det ej gick att öppna min fil..så tror det betyder kompliment :)

Känns för övrigt bra med projektuppgiften nu, har samarbetat med en tjej nu så detta kommer bli kanon, skönt att reda ut det lite :D

Med tanke på allt det andra om gymnasienivå osv osv, så är det ju så att alla har inte NYSS gått ut gymnasiet = ringrostig :p Samt att som t.ex. jag som gick omvårdnadsprogrammet läste endast matte A så kanske inte alla som har basic kunskaper i bagaget. Sen kan det ju så vara att om man läst HELA boken utförligt och satt sig med detta att det vore lättare, men de gjorde åtminstånde inte jag, har läst snuttar. Men nu är den uppgiften förbi :) går dock inte undgå att allt är väldit snurrigt..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Med tanke på allt det andra om gymnasienivå osv osv, så är det ju så att alla har inte NYSS gått ut gymnasiet = ringrostig :p Samt att som t.ex. jag som gick omvårdnadsprogrammet läste endast matte A så kanske inte alla som har basic kunskaper i bagaget. Sen kan det ju så vara att om man läst HELA boken utförligt och satt sig med detta att det vore lättare, men de gjorde åtminstånde inte jag, har läst snuttar. Men nu är den uppgiften förbi :) går dock inte undgå att allt är väldit snurrigt..

Jag tror inte man behöver ha särskilt mkt mattekunskaper för att klara av beräkningarna (och jag har en ganska så lång pedagogisk erfarenhet av matteundervisning på högstadiet).

Däremot så är jag helt övertygad om att man måste läsa hela boken från början till de exempel som sedan finns i slutet av boken. Det är ändå en universitets kurs och det är naturligtvis meningen att man ska lära sig ämnet lite mer än bara precis att kunna räkna foderstater.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

universitetskurs eller ej så behövs det tydliga instruktioner SPECIELLT när det på distans, är ju många nästintill alla som kännt sig förvirrade oavsett utbildningsnivå, vilket tyder på otydliga instruktioner. Jag jobbar heltid, har barn, och övriga livet man försöker se till (tur att inte hästen är hemma) samt att jag är mitt uppe i att byta jobb så det kan vara lite mäktigt just nu med allt oavsett nivå, men jag gör det :) Och det ska nog gå vägen, men för en annan som aldrig läst på distans och inget sedan gymnasiet så var det mycket på kort tid att hugga in i.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag håller med dig om att det är klart att det ska vara tydliga instruktioner, att det ar lite tid att komma igång osv. Min invändning var faktiskt bara den att om man läser hela boken så står det ganska klart och tydligt hur man ska göra för att beräkna foderstater.

Jag tyckte att det blev en tråkig vändning i tråden där boken framställdes som värdelös osv. Det håller jag inte med om utan tycker den är bra, ganska lättläst men tar ändå upp det mest grundläggande när det gäller utfodring. Man måste ju förstå lite mer än bara hur man ska räkna fram ngt till en normal häst.

Lycka till med kursen!
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Absolut hade det varit lättare som jag skrev, om jag läst hela boken från pärm till pärm och sen satt igång, men den eviga tidsoptimist man är så gjorde man inte det :p Förstår absolut vad du ville säga så inte för den sakens skull men som sagt alla har inte samma bakgrund och nu var det många som upplevde det svårt. Kanske kan vara idé att lägga in ett ord om att det i fortsättning visst ska vara obligatoriska träffar, kanske underlättar..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Allt det är borttaget nu, finns inget obligatoriskt alls, de finns föreläsningar som man kan välja att lyssna på över nätet, det är det enda.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Obligatoriska träffar är inget jag saknar, tvärtom, jag hade tyvärr inte kunnat gå kursen om det fanns. Men om man haft möjlighet att åka och om det funnits så hade det säkert varit lärorikt.

Vi ska säkert lämna in en anonymkursvärdering när kursen är slut, då kan ju alla skriva vad de tycker.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Precis :) är det som är bra att alla får lägga in sina synpunkter så att det kan bli dey bästa för allas fördel..:D
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag har rött kryss på min upg på statusen :( men jag hittar ingenstans där jag kan trycka för att kunna gå vidare eller se kommentar. Och det står inget under omdömme?

Kan heller inte maila kursledaren från den sidan?

Usch jag börjar bli riktigt stressad över denna här kursen nu, och det är ju inte så roligt :(
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Lugn bara. Det ordnar sig säkert ska du se.

Har du markerat din inlämninguppgift, dvs. kryssat i den lilla rutan som är till vänster om uppgiften? Det är bara då som man kan läsa kommentaren.

För mig var ett rött kryss att jag behövde kompletera. Inlämningen på kursens hemsida stängde den 22:e klockan 7.00, så jag tror inte det går att lämna in där längre. Men prova, annars får du maila henne istället och berätta som det är.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Du ska ju kunna trycka på den svarta pilen i den gråa rutan bredvid din inlämnade fil där finns se kommentar eller ngt liknande, kan du inte de?? Jag fick ju lämna in en gång till för att min fel var sparad i works och inte word, har haft frågetecken än sålänge, hoppas jag får ngn respons snart.

Hur går de för er med projektarbetet då?

Känns bra jag och en tjej till valde att jobba ihop, kanonskönt, men vi bor i samma stad med. Så det känns som om det enda jobbiga med det nu är att göra den muntliga biten..Men det ska nog gå, vi kan ju inte ge upp nu :p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Nu hittade jag. Ochd et var att jag hade glömt skriva i svaret på 1 och 2 men det skrev jag som notis till inlämningen men den verkar hon inte ha sett. Jag hoppas jag får lite mail kontakt med henne snart så det inte blir fel för det :(
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

ah okej, ja jag har fortfarande frågetecken, men som annan skolpersonal har dem väl "ledigt" tills imorgon..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Gjorde precis klart tentan. Antar att man bara ska trycka på "spara" när man är klar, så ser de att man har 100 %. Det blir nog väl.

Projektet är klart sen länge, nu ska det bara göras en powerpoint. Hatar att göra pp!
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Projektet rullar på, känns som lite stiltje just nu men det är ju för att en annan inte har lagt i växeln :p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Är det någon som har lyckats se föreläsningarna? Jag har självklart haft "vanliga" föreläsningar som har krockat med de från Uppsala...
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Bara en, tänkte jag ngn dag skulle sätta mig och kolla på den första (den blev ju inspelad)..Men det har väl inte varit fler än så :confused: Rätta mig om jag har fel..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Distans på SLU, är det någon som vet varför den är inställd? Jag har sett fram emot att läsa kursen i ett par år nu och när jag äntligen...
Svar
9
· Visningar
1 579
Senast: lewellyn
·
S
Hästmänniskan Är det någon som ska läsa distanskursen Hästens Utfodring på SLU, som startar i mars? Har anmält mig, och såg att kursen var full. Det...
2
Svar
25
· Visningar
2 449
Senast: Kratus
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 595
Senast: Sonic76
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 861
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp