Bukefalos 28 år!

Hästens utfodring 2011 SLU

Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Delvis KL

Alltså du måste prata om denna "tentan" som ligger i mappen som heter någon sådant..
För quizzen är precis som forest autumn skriver bara en koll på vad man kan, och om man har verksamhet inom området..

Men då ska jag starta igång tentan då och börja klura..;)
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Ja, jag antar att det är syftet. Men faktum kvarstår, svarsalternativen är helt uppåt väggarna..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Alltså HJÄLP :eek: vad det märks att man inte använder matte hjärnan så ofta..:crazy: Har precis suttit med foderuppgiften, vilket nästintill skapade skilsmässa mellan mig och sambon :p Alltså på fråga 2 i den uppgiften..

Å ändå är det sååå enkelt sen när en smarting som jag fattar tillslut :idea:

Hoppas det går bra för er, jag börjar ta tag i allt nu hoppas kunna bihålla den strategin så att jag inte sackar efter mera..

Nu ska jag vila min överhettade hjärna innan brandkåren kommer :grin:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag tycker det är lite knöligt å hitta i Fronter!? Har inte alls hittat hurdags föreläsningar osv ska vara. Så jag missade den här om dagen helt :(
Ska sätta mig nu och verkligen kolla igenom hela fronter så kanske kanske det går lättare sen :S
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Det är en väldigt dåligt uppbyggd Fronter-sida.. Har påtalat detta (bland mycket annat) till kursledningen. De måste tro jag är någon tjurig liten tant utan fritid :angel:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Delvis kl

Jag tycker också det har varit skit svårt att navigera sig i fronter, är typ mer av chansning som man har hittat rätt. Jag missade också föreläsningen..:( men vad jag förstod så hade dem gjort ett undantag med denna föreläsningen så den är inspelad..:) ska se om jag hittar vart den ligger så man får se den..

sthu haha du låter som mig, men de gäller att ligga på om de ska hända ngt..tycker personligen att hela kursen är ostrukturerad, å andra sidan är det en distanskurs, kanske ska va såhär vad vet jag..jag har aldrig läst ngn..:p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag läser Hästens beteendebiologi på distans samtidigt (och skriver min kandidatuppsats, även den på SLU :angel:) och kan säga att utfodringssidan är den sämsta jag någonsin sett. På en distanskurs är det ju extra viktigt att all info faktiskt finns lättillgänglig på sidan! Jag blir inte riktigt klok på vad som ligger till grund för vilka betyg, vilka betyg är knutna till vilka mål osv. Verkar inte som ledningen kan svara på det heller :p

Men vet ni, vi kämpar väl vidare och rådfrågar varandra om det blir bekymmer!
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag läser Djurens beteende på distans genom LiU och den sidan är super bra. Allt är väldigt tydligt och lätt att hitta. Den känns som en mer "seriös" sida om man jämför med SLU´s. :crazy:

Men det känns bra att flera här läser så vi kan slå våra kloka!? ;) huvuden i hop. :D
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Det tycker jag låter som en ypperlig idé..som du säger och bekräftar det jag upplever strukturen lyser med sin frånvaro och det gäller väl någonstans att personer som t.ex. mig själv som aldrig läst på distans ska LÄTT komma åt och förstå informationen och uppgifterna..men det kommer väl en härlig kurs utvärdering sen vi får sätt klorna i :devil:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Agree..lite därför jag sparkade igång tråden, för att vi alla ska kunna hjälpas åt om det är något :banana:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jahapp, sitter här med tredje frågan på foderuppgiften och känner mig sådär lagom "lost" (eller hemma hur man nu vill se på saken :p) Blir nog till att ta med sig fina boken och papper, penna till jobbet idag och plugga mellan varven, så förhoppningsvis är ja en upplyst kvinna när dagen är slut...:)

Hur går det för er hur ligger ni till??

Jag undrar fortfarande över denna "tenta" som nämns i informationsbrevet "Den första tentan fungerar också som instuderingsfrågor och kan göras om och om igen tills man uppnått 100% rätt"[/I Är det tenta nr 1 som öppnar 26/4 som det syftas på? (man kan ju lätt framstå som tappad bakom en vagn känns det som ibland) Och då ska vi alltså kunna/göra denna tentan om och om igen tills vi har 100% rätt?
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag har inte ens börjat med foderuppgiften.. Fick paketet i fredags och har sedan i lördags varit ute på studieresa.
Men jag räknar iskallt med att jag får ut det utan problem. Mitt största bekymmer blir nog att de vill att man ska räkna på svenska normer, jag räknar enligt NRC.. Nåja, det ger sig. Skiljer inte så mycket och om jag skriver att det är NRC borde det inte vara några bekymmer.
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Det enda som kanske kan vara problemet är att det skulle förvaras i frysen fram tills man ska göra uppgiften, antar att ditt ligger på posten då du säger att du ska hämta ut det?!
Själva uppgiften med fodret går ju fort, men fråga 3 tar iaf mig tid men jag har ju aldrig gjort en foderstat på detta viset heller. Måste läsa, och räkna och läsa och räkna..

Känns som om jag kommer vara ute på hal is sen, lär ha allt fel..:( :p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Oj då, skulle det in i frysen? mitt ligger kvar på köksbordet.. Och jag som tyckte jag läste ordentligt :p
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

haha ja de stod det ganska långt upp på lappen om jag inte minns fel ;) Vet inte hur kinkigt det är..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Nu får ni allt hjälpa mig för jag känner mig så snurrig ska börja med att tala om att jag endast läst berörda kapitel i boken och inget annat. Det jag undrar är, till fråga nr 3 på foderuppgiften, finns de fasta uppgifter om alla parametrar till digivande sto? Eller har jag missat ngt? Känner mif verkligen som ett levande frågetecken :confused:
Tyckte också det verkar extremt klurigt att få till den muntliga delen på projektarbetet..hur tänker ni? Kommit ngn vart?
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag får låna sambons dator, kan inte spela in på min egen. Tycker det är en lite märklig uppgift.

Har fått problem med ts-bestämningen. Min våg har gått sönder! Vad jag än väger visar den 70 g :crazy:
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Hej! Hittade tråden idag, läser också kursen. För mig går det hyfsat bra, första foderuppgiften är inlämnad, men fick lära mig räkna foderstat på gymnasiet så det var rätt lätt för mig. Vet inte om det är svaret på din fråga, men eftersom ett digivande sto har ett högre nåringsbehov än övriga, finns det vissa fasta uppgifter för digivande ston att räkna på. Kolla alla sidor de hänvisar till i texten.
Har nu börjat klura på projektuppgiften, har svårt att bestämma mig för ämne. Tycker också det verkar klurigt med muntlig redovisning, får först och främst köpa mig en mikrofon...
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Delvis knapp

Jag kommer också få fixa mick men förstår fortfarande inte exakt hur de skulle gå till..:grin:
Men de löser sig säkert precis som med projektarbetet, har ingen aning om vad hur eller när..

Sthu otur du har, fick tipset av kompisen som jag lånade miin våg av att de finns/funnits sånna billiga på Ö&B kanske du kan köpa en om du inte kan låna..
 
Sv: Hästens utfodring 2011 SLU

Jag har fått tag i en som väger med 10 g intervall.
Hur kinkigt ska det vara? Om vågen visade rätt är ts ca 70%, stämmer det?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Distans på SLU, är det någon som vet varför den är inställd? Jag har sett fram emot att läsa kursen i ett par år nu och när jag äntligen...
Svar
9
· Visningar
1 577
Senast: lewellyn
·
S
Hästmänniskan Är det någon som ska läsa distanskursen Hästens Utfodring på SLU, som startar i mars? Har anmält mig, och såg att kursen var full. Det...
2
Svar
25
· Visningar
2 447
Senast: Kratus
·
M
Övr. Barn Bakgrund: Vi har en tioårig flicka, ganska känslig sak som vi redan från början fått stötta och pusha i alla situationer. Hon blir lätt...
Svar
11
· Visningar
2 595
Senast: Sonic76
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 861
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp