Bukefalos 28 år!

"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Ja, detta med klädesval:eek: Personligen så blir det mest stallkläder även för jaget och har jag mot all förmodan gjort mig till å satt finstassen på kan ni ge er f** på att jag ändå på ett eller annat vis hamnar i stall eller pållehage:angel: Det är lixom omöjligt å vara fin å elegant...

Här i byn höjjer Konsumkassörskan endast på ögonbrynen och äller en kommentar om jag råkar landa där inne i annat än stallmundering... då tror snälla kassafröken att jag är bortbjuden på nån fiiintillställning:cool:

Jaja, vad gör väl det..Huvudsaken man är bekväm... och trivs med sig själv.:banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Genom att mina pallar ar har hemma pa torpet, ja de har sett alla mina jammers.. Inklusive ett ljusbla par av byxor som har Eeore the donkey pa dem i lila... BBasta ar nog i alla fall, ovan namnda byxor, nattlinne grarandigt, tomatrod morgonrock med huva upp pa skallen och sen raggsockor och blundstones.. Allt overtackt med SSvenska Armens vinter grot rock i just det militargront och huvan uppe. Jag skyller pa -32C den gangen.. Till pallars fordel kan jag saga, de brydde sig inte, de fick mat.. Och det var kallt, jattekallt. Det har ocksa hant att en valdigt lattkladd tant Kat har sprungit ut i stallet i undies och tshirt ocksa.. med fran OKQ8 inkopta enormt fula crocks i vitt med ackliga blommor pa som fotstyrsel.. De bryr sig inte snalla djur... Tack och lov jag inte har grannar...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Grrr..Moholmarabs... du låter ju superläcker;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

LOL, hemskt lacker, och keyword ar Hemskt.. lol.. Den karesta kom med kommentar over helgen, i fraga om jag hade glomt att 30 ar ungefar har gatt sedan vi hangde ut i Gbg tillsammans... tydligen har jag gomt bort att vaxa upp lol.. Nej han hade inte ngt emot det, tyckte a andra sidan att han borde "ga tillbaka i tiden lite"... men jag lovade att inte svanga i traden har nar jag var ensam lol.. (hans son som ar 10 var ocksa med, harlig kille, han och jag hade mer skoj an pappa....)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

klädd är man väl...sen hur.. tja..de är som årstiderna varierar.....:laugh:

ridkläder ..jeans..

enda gången man varit stilig o prålig var när jag körde bröllop med parhästar i en gammal paraduniform modell äldre...årtal vet ja inte men en bekant som jobbar med teater lånade den på jobbet...:)

sen har man ju haft full tomteutstyrsel och häst med full bjällerklang o släde :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hej kul att du fixade en ny tråd när den gamla dog ut.
Här platsar ju jag på alla sätt:laugh:
Presentera sej var det joo började rida som 6-åring och har väl i stort sett aldrig hållt upp helt o hållet.O tant blev jag för många år sedan o smågalen har ja väl alltid varit:o
Just nu finns det 2 hästar o en unghäst som rids in.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag är en återfallsryttare som köpte min första egna häst vid 38 års ålder, och är nu 39. Eller inte en egen häst, jag delar honom med min son, 15 år gammal och 184 cm lång, så hästen blev ett halvblod på 171 cm. Nåja, jag har alltid varit svag för stora hästar och den här är en välskolad pålle med mycket energi - så mycket att jag varit rädd emellanåt (efter ett brutet revben), men nu börjar jag känna att jag kan kontrollera - och bromsa! Sonen stortrivs däremot med hästen och är inte det minsta intresserad av att bromsa. :)

Mitt problem är att jag aldrig ridit särskilt mycket på ridskola, utan haft några terminer här och där, andra perioder som medryttare och perioder helt utan ridning. Jag har stor häst- och ridvana men alldeles för lite skolning. Men nu hoppas jag komma igång med lektionsridning för privat instruktör hemma i stallet. Sonen däremot rider i vanlig ridskolegrupp, men på egna hästen, vanlig lektion samt hoppspecial varannan vecka (dvs skjutsande med transport till ridskolan). 4-åriga dottern tjatar och tjatar om att rida shettisar på en annan ridskola, men det får hon göra sporadiska ridpass. Det är så svårt att få tiden att räcka med heltidsjobb, stort hus, tre barn med aktiviteter och så den egna ridningen också. Jag rider oftast bara tre gånger i veckan själv. Men jag är så lycklig över min häst! :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har stor häst- och ridvana men alldeles för lite skolning.

För mig är det lite tvärtom. Jag har "för mycket skolning" till "för lite ridvana". (en tränare kallar det "enuck-syndromet! man VET HUR men KAN inte!).

Jag har tillbringat på tok för lite tid i sadeln under en massa år (några år ingen alls). Nu har jag börjat komma tillbaka ganska OK - men är fortfarande för vinglig och ostadig i kroppen.

Eftersom jag vill mer än jag klarar blev jag frustrerad ibland - men det senaste året har jag hittat ridglädjen igen. Jag har ingen brådska med något längre. Det känns skönt :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här passar ju jag in :D. Jag har hållt på med hästar i över 30 år med kortare uppehåll när barnen var små. När jag skilde mig för 1 år sedan sålde jag min häst och lämnade ut sonens shettis på foder, nu kan fodervärden inte ha kvar honom så jag blir med häst (ponny) igen. Ska köra och trickträna honom de dagar sonen inte vill rida.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Jahaja, så nu är det då verkligen bekräftat... JAG är FÖR gammal för att hålla på å rida halvblodskameler...:crazy: Var till "Roliga Skogen" igår å travade och galoppade lite grann å nu är jag totalt DÖÖÖÖD i kroppen:eek:

Kunde knappt ta mig upp i sovrummet och knäna känns som om de vore vikta åt fel håll:cry:

Nä, är nog lika bra å sälja dromedaren, köpa filttofflor och beställa en rullator:crazy: Kanske börja ordna rum på hemmet eller åtminståne hemtjänst och skriva sitt testamente:cool:



Det värsta är att jag måste göra repris idag...eftersom Kamel behöver röras för att inte stelna... HUR ska jag ens ta mig upp i sadeln?!?:confused: Får nog höra med kära maken om han kan lyfta upp mig i traktorskopan.... eller så får man beställa en lyftkran:o

Ja, så då vet ni... Lär ju återkomma med info om hur det hela gick...om jag inte fått hjärtstillestånd och kolat direkt:grin:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Jahaja, så nu är det då verkligen bekräftat... JAG är FÖR gammal för att hålla på å rida halvblodskameler...:crazy: Var till "Roliga Skogen" igår å travade och galoppade lite grann å nu är jag totalt DÖÖÖÖD i kroppen:eek:

Kunde knappt ta mig upp i sovrummet och knäna känns som om de vore vikta åt fel håll:cry:

Nä, är nog lika bra å sälja dromedaren, köpa filttofflor och beställa en rullator:crazy: Kanske börja ordna rum på hemmet eller åtminståne hemtjänst och skriva sitt testamente:cool:



Det värsta är att jag måste göra repris idag...eftersom Kamel behöver röras för att inte stelna... HUR ska jag ens ta mig upp i sadeln?!?:confused: Får nog höra med kära maken om han kan lyfta upp mig i traktorskopan.... eller så får man beställa en lyftkran:o

Ja, så då vet ni... Lär ju återkomma med info om hur det hela gick...om jag inte fått hjärtstillestånd och kolat direkt:grin:

Hoppas det "bara" är träningsvärk och att du alltså inte ramlat av och slagit dig!! Jag har fortfarande inte tagit mig upp i sadeln efter det att jag "vurpade" för mer än 3 v sedan.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du kan väl promenera med halvblodskaramellen... ;)

Vissa cyklar med sina kusar för att motionera dem.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hoppas det "bara" är träningsvärk och att du alltså inte ramlat av och slagit dig!! Jag har fortfarande inte tagit mig upp i sadeln efter det att jag "vurpade" för mer än 3 v sedan.

Nej nej, bara vanlig kärringvärk:o (träningsvärk).... satt kvar i sadeln hela tiden:D å hur det nu är vart med allt så tog jag mig upp i sadeln även idag och det bidde en skön stillsam skritt i skogen vilket var mkt uppskattat av både mig å Kamel....:love:

Lilla Grodan: Kamelen är nog virrig å rida och att leda ett rent helsike... nä, han är typen som man hellre sitter på än luffsar brevid.... cykla med honom vore inte ens tänkbart för då hade vi förmodligen tjorvat in oss i ekrarna bägge två:eek:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Så känner jag också. I teorin har jag stenkoll men när det gäller att få ihop det hela under fart och rörelse känns det klart vingligt. Jag rider för instruktör/tränare både i grupp och enskilt, minst 3 gånger i veckan. När jag lämnas ensam med mina teoretiska kunskaper tycker jag inte alls att det funkar speciellt bra. Antingen har jag bjudningen men då fattas formen eller tvärtom. Däremot när tränaren står och finpekar på skänkelläge och handställning (har en otroligt petig tränare) ja då får jag ihop det och känner att det nog är Grand Prix på gång. Ibland räcker det med att jag vet att hon sitter där någonstans på läktaren med sitt kritiska öga för att jag ska rida fullt ut.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har skitsvårt för att bli "remote-controlled" på så sätt att en duktig tränare s a s "rider åt mig". Det är någonstans emellan huvud och kropp det glappar :)

Jag är så himla avundsjuk på de som kan ta snabba instruktioner av den typen (det petiga) - effekten blir simultan och tajmingen rätt. Jag hänger knappt med ens när jag är läktarryttare när det blir för många öppnor, slutor, diagonalslutor, förvvända dito, 10-, 20-metersvolter, höger / vänster och bokstäverna på det. OCH flytta skänkeln hit och dit, tillbaka med någon axel, sänk händerna, tillbaka med överlivet. Pust!

Fast - jag ÄR en ganska skicklig läktarryttare, det ÄR jag ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

För mig är det lite tvärtom. Jag har "för mycket skolning" till "för lite ridvana". (en tränare kallar det "enuck-syndromet! man VET HUR men KAN inte!).

QUOTE]

Men gud så roligt uttryckt! Passar så bra in på mig, läser allt och är i teorin färdigutbildad ryttare, tyvärr syns det inte när jag rider:D.

När det gäller klädsel och utrustning så har jag fullkomlig köpmani på sånt när det gäller häst och ridkläder(vanliga kläder köper jag däremot inte alls). Måste ju kompensera den usla ridningen på något vis! Vaddå, är det nåt fel i att vara materialryttare :angel:?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Angående ridvana och skolning: Så roligt med så olika erfarenheter! Jag har ridit så mycket att jag är trygg och säker på hästryggen och kan hantera när hästarna blir rädda,trilskas och sånt, men jag har oerhört svårt med koordinationen, att få till det perfekt med de böjda armbågarna, hälarna neråt, skänkeln rätt osv SAMTIDIGT! :o Jag har ridit för länge för hafsigt helt enkelt. Och har svårt att rida min duktiga häst i form. Men igår red jag en fantastiskt nyttig lektion för en instruktör (som råkar vara stallägaren jag inackorderar hos!) så nu har jag hopp om att tanten ska lära sig rida sin häst riktigt också.:angel:

Och jag ska inte göra samma misstag med min son, som får fortsätta på ridskola trots egna hästen, för han ska inte sluta som en "gubbe" som rider fult och fel för att han hafsat runt ensam utan instruktör!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

*kl*
Roligt att höra om er andra tanter o farbröder.....de flesta verkar vara återfallare som ridit mycket som unga. Jag fick mest mocka o titta på som liten, började på ridskola när jag var 35.....ramlade av första lektionen, över den stackars spinkige ridläraren:o. Konstigt att man fortsatte egentligen...
Nu står man här 10-år senare och redan inne på pålla nr 4......

Här är min eldiga springerska med ungen på ryggen (på tal om kläder,kolla ridbyxorna:o)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Underbart... Gillar verkligen ridbxorna... Helt outstanding:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Känner igen den där typen av byxa - min dotter har ett par likadana. Dyra är de, särskilt med tanke på att de är trasiga redan då man köper dem... ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 546
Senast: jemeni
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 068
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 374
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 415
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp