Hästpratare? Äkta?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hästpratare? Äkta?

Det har gjorts en hel del expereiment med hundar/hästar som exempelvis kan räkna och i alla fall (vad jag vet) så har det utmynnat i att matte/husse har tränat in medvetna eller omedvetna signaler. T.ex hästen kloke Hans kunde räkna, men bara så länge han hade publik som omedvetet signalerade att han hade stampat fram det rätta svaret. Troligen så get asterix_zaphir omedvetna signaler, djur är experter på att tolka kroppsspråk.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Hoppar in till ett litet försvar här. Jag jobbar också med psykiskt sjuka, tycker väl också att det kan ha kommit ut på lite fel sätt som "em-pirre" uttryckte sig men faktum är det. Det är några personer med psykossjukdomar som anser sig kunna tala med djuren som vi vårdar i perioder. De har även/håller fortfarande på (?) Att kunna läsa andras tankar samt att andra kan läsa dina tankar är symtomkriterier för psykossjukdom, så em-pirre är inte helt fel ute.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Hoppar in till ett litet försvar här. Jag jobbar också med psykiskt sjuka, tycker väl också att det kan ha kommit ut på lite fel sätt som "em-pirre" uttryckte sig men faktum är det. Det är några personer med psykossjukdomar som anser sig kunna tala med djuren som vi vårdar i perioder. De har även/håller fortfarande på (?) Att kunna läsa andras tankar samt att andra kan läsa dina tankar är symtomkriterier för psykossjukdom, så em-pirre är inte helt fel ute.

Med vilken rätt har du att kalla mej psykiskt sjuk? Vad har du gjort här i världen som gör dej så märkvärdig att du har rätten att kalla mej psykotisk!

Jag vet att du inte pekade ut just mej men jag skriver för alla dem som kan uppfatta djurs signaler, bilder och känslor! Vi är INTE psykiskt sjuka!
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Inte meningen att kränka dig, uppriktig ursäkt. Men jag ville få med att några som sysslar med dessa saker har även problem. Det är inte jag som upprättat symtomkriterierna för psykossjukdom, se RS-S PANSS skattningsskala.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Bara det att skulle jag gett signaler till hundarna så borde de var intränade eller hur??

Jo intränade är de förmodligen i den mening att hunden lärt sig vad du menar. Du behöver inte ha tränat det aktivt, hunden kan ha snappat upp en signal som inte ens är medveten om.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Du använder kroppsspråk när du kommunicerar med hunden, även om du inte märker det själv. Jag har haft en hund som kunde räkna. Fast det var jag som gjorde det åt honom. Det var inte någon form av telepati.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Om du nu har sådana gåvor så kan du väl vara så snäll att åka till Lund och vara med på vetenskapliga test för att bevisa vad du påstår.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Ingen har väl påstått att ni är psykisk sjuka, men det ni säger att ni kan tror jag inte på förrän det är bevisat.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Med vilken rätt har du att kalla mej psykiskt sjuk? Vad har du gjort här i världen som gör dej så märkvärdig att du har rätten att kalla mej psykotisk!

Jag vet att du inte pekade ut just mej men jag skriver för alla dem som kan uppfatta djurs signaler, bilder och känslor! Vi är INTE psykiskt sjuka!

Ingen har väl kallat dig psykiskt sjuk, bara för att trötthet är ett symptom vid influensa så anklagar man väl inte en trött person för att ha influensa för att man nämner det. Det krävs lite mer symptom liksom att kunna prata med hästar i sig inte är en psykisk sjukdom i sig.

Personligen tror jag att var och varannan har en psykisk sjukdom eller två om man bryr sig om att göra en grundlig undersökning, det är tämligen normalt ;)
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

undrar om det finns någon som vet om det finns någon djurpratare i gävletrakterna googlar men hittar inget.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Nu skriver ja inte till dig Jassica, utan bara allmänna frågor till de som tror på hästpratare eller utför de själva..

Jag vill inte ifrågasätta eran tro eller kunskap, utan ja vill bara få lite svar på frågor som kommer upp i mitt huvud när ja läser historier från det hästar har berättat.
Tidigare läste ja om en hund som hade sprungit bort men som en djurkommunikatör fick kontakt med på så sätt att de hittade hunden till slut (dock död). Hur beskriver denna hund den platsen där den finns? Och framför allt hur hittar personen som kommunicerar med hunden den platsen i världen?

Eller den berättelsen där en häst angivit en hel planritning på sitt stall. Borde man inte se stallet från hästen perspektiv? Denne ser aldrig stallet ovanifrån? Hur förmedlar den höger och vänster, eller ser man med hästen ögon?

Sen de kommunikatörer som bara vet ett djurs namn och sen ger dess livshistoria. Hur vet kommunikatören att de är rätt häst den pratar med? De finns många som heter samma namn..
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

hittade en jag ska kontakta imorgon.

Jag vill ta ut henne bara för skojs skull, inte för att min häst har ont någonstans eller verkar sjuk. Hade en gång en tjej som pratade med min hund, och hon sa saker som stämde som hänt för flera år sedan, gissade hon sig till dessa saker så var hon väl värd pengarna jag betalade.
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Jag måste vara extremt trög...

Om hästen har ont eller är spänd syns ju det i rörelsemönstret?

Problem i vissa situationer.....vid hantering/ridning etc? Behöver man då veta varför hästen är sjukt rädd för får? Eller varför den är extremt huvudskygg?

Är det inte bara att hjälpa den hantera situationen...med sunt förnuft?

Det är väldigt svårt att se exakt var en häst har ont. Som ett exempel så haltade min hund på ena frambenet, hos kiropraktor visade det sig att hans bäcken var snett, efter att ha rättat till detta haltade inte hunden mera. SEKUNDÄR smärta kallas detta. Att se i rörelsemönstret hjälper alltså inte alltid. För mig är det sunt förnuft att ringa E, jag vet att det slutar bra, hon kan få fram resultat mycket fortare än vad jag kan. Sunt förnuft hjälper inte alltid, för på vissa individer hjälper det helt enkelt inte. Men vassego å kom hem och hantera mitt sto du;)
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Tycker din sista mening andas ett förakt mot psyskiskt sjuka. Även det att du bemöter folk här på ett föraktfullt sätt, folk som du genom ditt inlägg ovan indirekt kallar för just psykiskt sjuka.
Rysligt att du jobbar med sjuka människor med den attityden. :crazy:

Nej, jag har bara lite kul åt folk som låtsas kunna prata med hästar. Jag uppskattar och har respekt för psykiskt sjuka, och avskyr folk som luras.

Jag använder aldrig "psykiskt sjuk" eller "galen" som skällsord, och gjorde inte det nu heller. Konstaterade bara att om någon tror sig vara telepatisk så klassas de som psykotiska, som bravur68 också sa.

I vissa fall (troligen ert) så kan människan tro att de har kontakt med djuren på telepatisk väg, medan de i själva verket ger ut omedvetna signaler via kroppsspråket. (LÄS/SE PÅ CECAR MILLAN :heart)

Min hund sätter sig också utan att jag "gör" något, men antagligen bara för att hon "gissar" eller så sätter hon helt enkelt ner sig och väntar på kommando. Prova med svårare kommando, du som gav kommando genom tanke (tex rulla runt)
 
Senast ändrad:
Sv: Hästpratare? Äkta?

I vissa fall (troligen ert) så kan människan tro att de har kontakt med djuren på telepatisk väg, medan de i själva verket ger ut omedvetna signaler via kroppsspråket. (LÄS/SE PÅ CECAR MILLAN :heart)

Min hund sätter sig också utan att jag "gör" något, men antagligen bara för att hon "gissar" eller så sätter hon helt enkelt ner sig och väntar på kommando. Prova med svårare kommando, du som gav kommando genom tanke (tex rulla runt)

Klumpa inte ihop mig med andra är du snäll (syftar på det fetstilta), jag har inte yttrat mig öht i tråden om huruvida jag tror på telepati/djurkommunikation eller inte.
Eller det kanske skulle varit ett *knapplån* där emellan?
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Klumpa inte ihop mig med andra är du snäll (syftar på det fetstilta), jag har inte yttrat mig öht i tråden om huruvida jag tror på telepati/djurkommunikation eller inte.
Eller det kanske skulle varit ett *knapplån* där emellan?

Återigen klumpigt formulerat av mig. sorry. Syftar på *de flesta människor som tror på telepati*
 
Sv: Hästpratare? Äkta?

Det är väldigt svårt att se exakt var en häst har ont. Som ett exempel så haltade min hund på ena frambenet, hos kiropraktor visade det sig att hans bäcken var snett, efter att ha rättat till detta haltade inte hunden mera. SEKUNDÄR smärta kallas detta. Att se i rörelsemönstret hjälper alltså inte alltid. För mig är det sunt förnuft att ringa E, jag vet att det slutar bra, hon kan få fram resultat mycket fortare än vad jag kan. Sunt förnuft hjälper inte alltid, för på vissa individer hjälper det helt enkelt inte. Men vassego å kom hem och hantera mitt sto du;)

Tack men nej tack:) Jag har en helt okomplicerad häst och kommer aldrig lägga energi på "problemdjur" Men det är ju jag:)

E? är det din hästpratare?

En Equterapeft, kiropraktor etc behöver ju faktiskt inte vara hästpratare oxå...eller vad menar du
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 370
Senast: Nepenthe
·
Anläggning Jag har sedan tidigare skapat olika ”inlägg” om mitt stall, nu undrar jag en gång för alla vad ni tycker om mitt nuvarande stall. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 786
Senast: Diabetikern
·
Anläggning Läste i tråden om att sälja en äldre häst, och såg där åsikten att en gammal häst inte ska behöva byta miljö, flock, stall osv. Ser det...
2
Svar
37
· Visningar
3 674
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag åkte och red en privatlektion på en ridskola 40 minuter bort idag. Min kamrat för dagen blev en söt brun ponny. När jag satt upp och...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp