Hålle en tumme eller två..

Sv: Hålle en tumme eller två..

Det är ju helt otroligt! :eek:

Tidningsrubriken:
"Tulla blev påkörd i diket, nu krävs matte på ersättning"
Säger väl det mesta?
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

haha jo :p

Cala: Tack. Ja man undrr ju hur det tänker, Buster är likosm större än en älg :crazy:

Peace: Jo visst men tuffheten sinar den med till slut.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Ha ingen personlig kontakt med dem,låt allting gå genom polis eller försäkringsbolag.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

hej! har nu läst hela tråden och fick tårar i ögonen! vilken underbart go liten fighter du har :love:

och det här med den kärringen, f*n vad förbannad jag blir, ja menar din vovve gick ju inte ens PÅ vägen, utan I KANTEN, hade kärringen hållt normal hastighet och sett sig lite för så hade det förmodligen inte hänt.
blir så arg så jag skakar!!!

en massa kramar till dig från mig och en massa buffar från min lilla Kitzy till din lilla Raring Tulla
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

ja det är hon verkligen! :D Idag var jag tvungen in och handla, så Kimi satt i bagaget och Tulla satt fast i en ryggsäck fram, ville inte ha dem tillsammans om han råkar sätta sig på henne eller så. När jag kommer ut igen har Tulla tagit sig ur (en, på sidorna stängd) ryggsäck, och tagit sig in i bagaget, så sitter de så snällt, sida vid sida där :-/

Nä, hade hon bara hållt normal hastighet hade det förmodligen inte hänt heller, för då hade hon haft tid att bromsa.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Ha ingen personlig kontakt med dem,låt allting gå genom polis eller försäkringsbolag.

Nej, jag svarar inte när han ringer. Det var deras försäkringsbolag som sa att jag skulle rapportera till min hemförsäkring för de kommer kräva mig på pengar för lyktan.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Nej, jag svarar inte när han ringer. Det var deras försäkringsbolag som sa att jag skulle rapportera till min hemförsäkring för de kommer kräva mig på pengar för lyktan.

Men kan de enligt lag verkligen kräva dig på pengar?
Jag menar, hon körde för fort och körde på din hund som gick i vägkanten. Vad säger polisen??

Vilka rikspuckon, har de ingen skam i kroppen? :mad:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Nu kräver de mig på pengar för deras lykta...


SUCK.

jag börjar nästan skratta. det där var det dummaste jag någonsin har hört, alla kategorier. tror de verkligen att någon går på det? är de så desperata att de försöker med alla medel? har tanten kanske någon tidigare vållad olycka i bagaget?
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Enligt henne har hon aldrig kört på något innan.

Det är ju lite ord mot ord, även om jag stolpen med som bevis då, samt flera som kan intyga att hon brukar köra MYCKET för fort på den vägen. :-/ (Veteinären då med som sa att det kan som inte bli sånna skador på hund från en bil som hinner bromsa, och det gör man om man kör i 30 )
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Mina kära vänner, nu förstår ni, är jag ansvarig för hans (Alltså maken till henne som körde på Tulla) inkomstbortfall.

Jag har tydligen gått och pratat skit om honom för de som anlitar honom så de numera inte gör det.

Hur jag fått reda på vad han över huvudtaget gör, eller vilka som anlitar honom, framkommer inte :p

Ja, jesus... hur ska denna soppan sluta?



P.S Gipset är borta! hon läker toppen, (Vet sa, skulle alla hundar ha sånt här läkkött skulle de inte ha nått jobb kvar :p ) Förmodligen kommer hon få en kal fläck på huvudet och en kal fläck på sidan bogen och höra dåligt på högerörat resten av livet i princip, men det spelar ju ingen roll :)

Hon ska ta det fortsatt lugnt och får absolut inte röra sig mer än göra sina behov ute. (Dock lyssnade damen inte så ihärdigt på vet just om det :crazy: Hon skyller starkt på det dåligt högerörat... )
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Mina kära vänner, nu förstår ni, är jag ansvarig för hans (Alltså maken till henne som körde på Tulla) inkomstbortfall.

Jag har tydligen gått och pratat skit om honom för de som anlitar honom så de numera inte gör det.

Hur jag fått reda på vad han över huvudtaget gör, eller vilka som anlitar honom, framkommer inte :p

Ja, jesus... hur ska denna soppan sluta?

Har följt tråden i tysthet och tappat hakan mer än 1 gång. Helt ärligt, är dessa människor helt IQ befriade :confused: Tror dom att det är någon som ska gå på deras historia, att de inte skäms :crazy:

P.S Gipset är borta! hon läker toppen, (Vet sa, skulle alla hundar ha sånt här läkkött skulle de inte ha nått jobb kvar :p ) Förmodligen kommer hon få en kal fläck på huvudet och en kal fläck på sidan bogen och höra dåligt på högerörat resten av livet i princip, men det spelar ju ingen roll :)

Hon ska ta det fortsatt lugnt och får absolut inte röra sig mer än göra sina behov ute. (Dock lyssnade damen inte så ihärdigt på vet just om det :crazy: Hon skyller starkt på det dåligt högerörat... )

Härligt att höra! :)
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Även jag har följt denna tråd i tysthet fram tills nu. Kastas mellan förtvivlan, hopp och grav irritation! FY vilka människor!!!:mad:

Väntar med spänning på det lyckliga slutet!

Stor kram till er!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Gipset är borta! hon läker toppen, (Vet sa, skulle alla hundar ha sånt här läkkött skulle de inte ha nått jobb kvar :p ) Förmodligen kommer hon få en kal fläck på huvudet och en kal fläck på sidan bogen och höra dåligt på högerörat resten av livet i princip, men det spelar ju ingen roll :)

Precis.. Bagateller i sammanhanget :laugh:

Men de där idioterna skulle man ju ha fått läst lusen av. De är ju uppenbarligen INTE kloka på en fläck.. :mad:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kl


Och nu kom det fram varför de kräver mig på pengar. De har ingen helförsäkring på bilen... :-/
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kl


Och nu kom det fram varför de kräver mig på pengar. De har ingen helförsäkring på bilen... :-/


Deras problem och de kommer ju inte undan sitt betalningsansvar bara för det. Hur går polisutredningen?
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

det förklarar en hel del. det kommer nog bli dyrt för dem och de försöker väl på alla sätt undvika att betala.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Kan bara berätta att polisens "snabb-hantering" - vilket bla använda vid brott mot barn/ungdommar, kvinnomisshandel mm - innebär att utredningen skall ha påbörjats inom 90 dagar. Så även om detta är ett behjärtansvärt ärende, så finns det risk för att det tar en tid innan TS får några klara besked.

/Swat
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Jo, det är jag väl medveten om, gjorde den ju mer för att det ska finnas med en. Vet inte om de kommer utreda så mycket? Försäkringsbolagen är ju överens? DEt är väl mer kanske om de bestämmer sig för att göra en motanmälan då.

Sen är det tydligen lyktan och spoilern fram, så Tulla ska, enligt dem, ha studsat på nått vänster så hon tog lyktan först och sen hamnade mitt på bilen. Enligt deras story ska hon ha suttit vid vägkanten, utom synhåll, och när bilen kom, hoppat rätt ut i vägen. Jag ska inte ha varit med alls, utan stått mycket längre bort på en annan väg.

:crazy:

Tullas läkning går fortsatt mycket bra! Om två veckor får vi börja rehabträningen med simning, streching, massage osv. Men hon har tappat GRYMT mycket muskler. :(
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Det är självklart jätte bra att anmälan finns! Tror dock - tyvärr - inte att den kommer utredas...

Deras story är helt fantastisk... På ALLA vis! :cool: Inte nog med att din hemska hund förstörde deras bil (!) du har sedan försört deras ekonomi och baktakat mannen i förhållandet! Hemska människa! :grin:
Du kanske egentligen skulle bekosta både deras lyckta, spoiler OCH terapikostnad för att komma över den otäcka händelsen!?
(För snart har de väl modifierat storyn så att du stod på vägkanten och kastade den lilla hunden på bilen när den passerade i 4 km/h?)

Skönt att lilla turbo-terriern läker fint i alla fall!! Kala fläckar och andra "krigsskador" kan du garanterat leva med.

/Swat
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 280
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 571
Senast: cewe
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 484
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp