Bukefalos 28 år!

Hålle en tumme eller två..

Sv: Hålle en tumme eller två..

Ja, nu tror jag det kommer gå bra med henne :love:

Tja, fick från deras försäkringsbolag idag, att de tappat bort mitt brev om vad jag lagt ut, som tur är skickae jag ju bara med kopior, så det är ju bara att ta kopior igen och skicka in :crazy: Polisen har jag inte hört nått av än, men anmälan är ju inne så. :)
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kl


Haft lite bakåtsving nu med allergisk reaktion elelr biverkning av antibiotikan :( Inte glad Tulla idag...
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Hur går det med sötnosen? Har nyss läst klart tråden och gått från orolig, till lättad och nu vidare till ororlig igen när jag läste om reaktionen. Hur har allt gått?
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kl

Det är som sagt, bättre igen. ska byta gips, förhoppningsvis för sista gången på tisdag. :)
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Hittade tråden idag o har från läst från början samtidigt som jag hållt tummarna för att de skulle gå bra.. och det glädjer mig att Tulla klarade sig. :love:

Sen ser jag ut såhär :eek: när det handlar om tanten som körde bilen.. Vad är det för fel på folk? :confused:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

ja, jag är så glad för det förståss, men det här är verkligen en känslomässig bergodalbana. :-/

lady_vip; Från vem, eller vaddå? Det är ju försäkringsbolagen som sköter det nu sas. Men det som var idag var att jag måsterapportera till min hemförsäkring om olycka eftersom de kommer kräva mig på pengar för lyktan. Men jag känner ärligt talat inte för det, vill inte att mitt hemförsäkringsbolag ska betala ut ett skit till dem.

Sen kan man undra hur de kan veta att det är Tulla som åsakat skadan på deras lykta eftersom hon körde in i en reflexstolpe med... Tulla är mjuk...

Uscha, jag blir bara så ledsen...
 
Senast ändrad:
Sv: Hålle en tumme eller två..

Sen kan man undra hur de kan veta att det är Tulla som åsakat skadan på deras lykta eftersom hon körde in i en reflexstolpe med... Tulla är mjuk...

Uscha, jag blir bara så ledsen...

De tror väl att det är lättare att klämma ur pengar från dig än från reflexstolpen :angel: Om det varit ett barn hon kört på, skulle hon krävt pengar från föräldrarna då? :cool:

:devil: puckon!!!!

Skönt att det går framåt med Tulla!!!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Nä precis, och hade det varit ett barn, så hade det antagligen inte levt heller :-/
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Du ska inte alls rapportera till din hemförsäkring. Hon har kört på din hund och hon tycker du ska betala för det? Det var det knäppaste jag hört. Om jag vore du skulle jag ignorera det kravet totalt - du har ju dessutom polisanmält dem för detta så du har inga skyldigheter alls gentemot dem, även om det mot förmodan vore Tulla som "orsakat" skadan.

Vore jag du skulle jag dessutom ringa lokaltidningen och be dem skriva in en artikel om hur det kan gå när någon kör för fort på vägarna :angel:
Så att de får skämmas lite inför andra (även om inga namn nämns lär ju folk veta vem det är).
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Vissa människor är inte riktigt kloka alltså. :crazy: Jag känner igen deras sätt att tänka och agera från han som äger hunden som nästan bet ihjäl min hund. Först var han helt inställd på att han var ansvarig och skulle betala, tills han förstod att det inte skulle gå på hans hunds försäkring utan på ansvarsförsäkringen på hemförsäkringen. En försäkring som han inte hade... :grin:

Då började han ifrågasätta om det inte var så att min sambo gick lite för nära med vår hund samt om det överhuvudtaget kunde vara rätt betala så mycket pengar för veterinärkostnader med tanke på att det skulle kosta en fjärdedel att köpa en ny hund.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Men precis, när det börjar handla om pengar så ändrar vi storyn :crazy:

Zoya; Nä, man tycker ju det, jag undrar bara hur det tänker. En annan hade ju skämts! Och det hade varit en sak om hon hoppat fram, utan kontroll framför bilen.

Sen har de gått i gång på att hon var okopplad nu, men så sa jag att det är inte olagligt att ha hunden okopplad om den är som om den vore kopplad , och det var hon. Var skulle hon ta vägen när människan kör ner igräskanten och på en stolpe? Skulle jag sagt åt henne att kasta sig på andra sidan diket för det kan komma en bil på vägen som vill köra lite utanför vägen med?? :crazy:
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Grejen är den att kärringen nu anser att YorkWann promenerade i vägen, det kärringjäveln har glömt bort är att Yorkens 1 ton tunga häst var med.

Hade det varit som kärring påstår hade kärringen legat på sjukhuset och bilen hade varit bra mycket mer kvaddad än en sketen lykta.

York: Fan jag blir så förbannad, säg till om du behöver hjälp. Ringa runt eller skriva insändare, vad som helst!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

*kl
Du ska inte behöva betala en endaste krona ur egen ficka!!
Som jag har skrivit tidigare om våra bekanta vars hund sprang UT på vägen och blev påkörd (alltså föraren av bilen var chanslös),hunden fick skrapsår som blev som brännsår. ALLT gick på bilförarens försäkring.
Du ska vara tuff mot dem och inte ge dig en tum.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 937
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 682
Senast: cewe
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
902
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 542
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundbeteende
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp