Bukefalos 28 år!

Hålle en tumme eller två..

Sv: Hålle en tumme eller två..

Åh herregud! Fy så otäckt:cry:

Stor kram. Håller tummarna stenhårt på en snabb tillfriskning.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kl

Tack hörrni.

Syrgas, dropp, morfin osv tyckte lillskruttan om iaf. vet ringde nu och sa att det verkar som hon piggat på sig liite, försökte sätta sig upp lite och söker lite kontakt med dem. :) Så klarar hon natten verkar det se ganska ljust ut iaf.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Jag håller självklart tummarna och ber mina små damer att göra detsamma så gott de kan.
Vad hände med bilföraren? jag hoppas att den stannade och kollade upp hur det gick osv.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Nej vad hemskt!
Hoppas att hon fortsätter ha änglavakt och att allt går bra.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Jag håller självklart tummarna och ber mina små damer att göra detsamma så gott de kan.
Vad hände med bilföraren? jag hoppas att den stannade och kollade upp hur det gick osv.

tack.

Ja, det gjorde hon, hon vart lika chockad som jag, hade bråttom och körde alldeles för fort, såg hästen och bromsade så hårt så hon fick sladd tydligen, så hon körde upp på gräset på kanten och tog en sån där reflexstolpe med backspegeln, och Tulla gick där bakom i gräset oc hvar då omöjlig att se då.

ringde henne nu på kvällen för att berätta hur det gick och att detta tydligen ska gå på hennes bilförsäkring (någon som vet säkert?) hon grät och hade sig i tele, och hade tagit reda på var jag hade hästen för att f åmitt nr så hon kunde ringa och höra hur det var med hunden osv.

Så jag klandrar faktiskt inte henne alls, ibland gör vi alla misstag, hennes misstag idag var att hon körde alldeles för fort, vilket hon aldrig mer kommer göra på de vägarna så.. (Alltså hade det varit en ettåring så hade det barnet med största sannolikhet varit död, så hon var väldigt chockad, bilföraren med)
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Fy så hemskt!:cry:

Här håller vi också tummar och tassar att lilltossan blir bra!!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Här hemma håller vi alla tummar och tassar som går att hållas. Men de är superbäst på Blå Stjärnan! De gör alltid ett bra jobb.

Hoppas verkligen att hon klarar sig, lillskruttan!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Usch vad hemskt... även här hålls det tummar, tassar och tår för lilla Tullisen :(
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Har bekanta vars hund sprang upp på vägen (bilföraren hade ingen chans)och blev påkörd och fick skrapsår som blev som brännskador. Det gick iaf på bilförarens försäkring och då var det ju ändå inte hans fel, så i ditt fall måste det ju absolut gå på bilförarens försäkring!!
Hoppas att natten gått bra för lilla hunden,vi här håller tummar&tassar..
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Har precis pratat med YW och natten har gått bra :bow:

Nu hoppas jag bara att det fortsätter på den vägen och att liten Tulla snart får komma hem igen till matte.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Vilken mardröm! Vi håller alla tummar och tår för Tulla, hundar brukar vara fantastiska på att bita ihop och kämpa!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Tulla-Gulla :love::love::love:

Hon är ju så sockersöt att det inte är riktigt klokt.

Jag och lilla Dagmar håller alla tummar och tassar att Tulla kommer att tillfriskna snabbt.

Skönt att höra att det går åt rätt håll iaf.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Vad skönt att höra :)
Då fortsätter vi hålla tummarna för att allt går bra och att hon snart får komma hem.
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

Fy rackans så otäckt! :eek::eek:
Om bilföraren var så nära på att köra på dig och hästen i all hast så fanns det nog inte mycket du hade kunnat göra för att skydda lillfian. :(

Även här håller vi tummar och tår för er!
 
Sv: Hålle en tumme eller två..

kl

Hon har klarat natten. Rädd och ganska dåligt allmäntillstånd, men hon lever. Hon är inne på operation just nu. Uppdaterar sen igen, håller på att krångla med försäkringar osv nu :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 666
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 659
Senast: cewe
·
L
  • Artikel
Dagbok Andas in andas ut Det blir bättre till slut Så andas in andas ut Ibland så kanske det inte finns några bra vägar att välja på. Utan...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp