karamelldrottningen

Trådstartare
Vet inte riktigt vart tråden ska placeras, här eller hem och hobby. Det är mest antalet jag undrar över eller snarare de som har fler små handdukar hängandes i badrummet. En för gäster och en för de som bor där. Eller till och med en för varje familjemedlem.
Men varför så många handdukar? Är det inte bättre att bara ha en som man byter ut oftare?
Tar onödig plats och tänk om man råkar använda någon annans.
Varför så många handdukar?
 
Vet inte riktigt vart tråden ska placeras, här eller hem och hobby. Det är mest antalet jag undrar över eller snarare de som har fler små handdukar hängandes i badrummet. En för gäster och en för de som bor där. Eller till och med en för varje familjemedlem.
Men varför så många handdukar? Är det inte bättre att bara ha en som man byter ut oftare?
Tar onödig plats och tänk om man råkar använda någon annans.
Varför så många handdukar?
Vi har inga småhanddukar alls längre, utan vi kör på en stor var bara. En till min man och en till mig.
 
Vet inte riktigt vart tråden ska placeras, här eller hem och hobby. Det är mest antalet jag undrar över eller snarare de som har fler små handdukar hängandes i badrummet. En för gäster och en för de som bor där. Eller till och med en för varje familjemedlem.
Men varför så många handdukar? Är det inte bättre att bara ha en som man byter ut oftare?
Tar onödig plats och tänk om man råkar använda någon annans.
Varför så många handdukar?
Menar du att man ska ha en enda handduk som alla familjemedlemmar delar på?

Jag tycker att det är rätt skönt att ha en egen, speciellt då jag kan ha finnar ibland och vill inte råka föra över det till andra även om jag tvättar mig. Så det blir en egen mindre handduk för ansikte och händer, och en större för efter dusch. Så alla familjemedlemmar har sina egna handdukar, plus en mindre för gäster.
 
Vet inte riktigt vart tråden ska placeras, här eller hem och hobby. Det är mest antalet jag undrar över eller snarare de som har fler små handdukar hängandes i badrummet. En för gäster och en för de som bor där. Eller till och med en för varje familjemedlem.
Men varför så många handdukar? Är det inte bättre att bara ha en som man byter ut oftare?
Tar onödig plats och tänk om man råkar använda någon annans.
Varför så många handdukar?
Klart jag har flera.
Finns inget tristare än att behöva torka sig med en blöt handduk.
 
Nej nej. Har gjort det vid enstaka tillfällen men vill inte dela handduk med resten av familjen. Lufttorkar hellre då. Jag har till och med lånat x-mannens tandborste när jag sov borta, har inte minsta lilla bacillskräck.
 
Menar du att man ska ha en enda handduk som alla familjemedlemmar delar på?

Jag tycker att det är rätt skönt att ha en egen, speciellt då jag kan ha finnar ibland och vill inte råka föra över det till andra även om jag tvättar mig. Så det blir en egen mindre handduk för ansikte och händer, och en större för efter dusch. Så alla familjemedlemmar har sina egna handdukar, plus en mindre för gäster.

fast finnar smittar inte.
 
Jag har en hår o ansiktshandduk, o ett badlakan. Dessutom har jag en liten frottéhandduk o en uppsugande diskhandduk till händerna i både kök o badrum. Dessa degraderas vartefter de blir smutsiga. Sista steget före tvätt är som dörrmattor, sen åker de maskin i 60gr.
 
Alltså. Handdukar är ju sjukt komplicerat. :D Jag har en badhandduk jag torkar mig med när jag duschat, en hårturban till håret, och en eller två ansiktshanddukar. Jag bör egentligen använda en ny handduk till ansiktet varje dag men orkar inte. Jag har kass otroligt känslig hy och får miljoner finnar om jag inte är superrenlig av mig (av samma anledning byter jag kuddfodral varje dag)

Min mamma är ett kapitel för sig. Hon har tre små handdukar att torka sina händer med, två ansiktshanddukar, två badhanddukar. Sedan har vi en handduk för händer för gäster.

Så hos oss ser det definitivt superkaos ut. Speciellt eftersom vi bara är två. :p
 
Menar du att man ska ha en enda handduk som alla familjemedlemmar delar på?

Jag tycker att det är rätt skönt att ha en egen, speciellt då jag kan ha finnar ibland och vill inte råka föra över det till andra även om jag tvättar mig. Så det blir en egen mindre handduk för ansikte och händer, och en större för efter dusch. Så alla familjemedlemmar har sina egna handdukar, plus en mindre för gäster.
Ja en handduk för alla, sen har alla givetvis sina egna badlakan, men just de för händerna menar jag. Det tycker är lite konstigt.
 
Jag har flera för att jag inte gillar att torka mig med en blöt handduk samt att ansiktet har en egen.
 
Hos mig finns varsin hand-/ansiktshandduk av frotté i badrummet, dedikerad gästhandduk hängs upp när gäster väntas. :) I duschen finns varsin större frottéhandduk. I köket finns två tunna vanliga kökshanddukar. Dessutom finns ett större antal (20-30 st) av IKEAs 10-kronors små gråa och vita handdukar/tvättlappar av frotté, det ligger alltid en sådan i vardera nattduksbordslådan. :p
 
Jag har tre badlakan att använda efter dusch till hår/kropp, en hand-handduk och ett gäng tvättlappar i frotté för ansiktsrengöring. Gäster får stå ut med att torka händerna på den handduk som finns. Vid övernattade gäster så försöker jag erbjuda nytvättat badlakan.

Hemma tog man den handduk som var torr och ej låg i tvättkorgen. Det var aldrig tal om att ha egna handdukar i min familj.
 
fast finnar smittar inte.
Jag vet inte vad som egentligen gäller (eller heter om smitta är fel ord) men min egen hy kan reagera om jag hållit på med en finne och sedan med ett annat område i ansiktet. Dvs det poppar upp en ny finne på det andra området.
 
Jag vet inte vad som egentligen gäller (eller heter om smitta är fel ord) men min egen hy kan reagera om jag hållit på med en finne och sedan med ett annat område i ansiktet. Dvs det poppar upp en ny finne på det andra området.

Det torde bero mest på att du har en hy som har benägenhet för finnar och inte på att du smittar/flyttar finnarna med fingrarna.
Finnar smittar inte.
 
Eftersom jag personligen tycker att det är en smula ofräscht att dela handduk och badlakan med andra på daglig basis, så har jag och dottern varsin och varsitt. Kommer det gäster, som stannar en längre stund, så får de egen handduk och använder de duschen, så får de ett rent och oanvänt badlakan.
 
Det torde bero mest på att du har en hy som har benägenhet för finnar och inte på att du smittar/flyttar finnarna med fingrarna.
Finnar smittar inte.
Känns ofräscht hur som helst :D jag skulle inte gilla att torka mig i ansiktet med en handduk som någon annan med finnar just torkat sig i ansiktet med. Så jag "skonar" andra från det.
Och jag är verkligen inte den renliga typen av mig annars :o:p
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 636
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 892
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 599
Senast: Enya
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
145
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp