Vi har två små handdukar bredvid handfatet för att det alltid ska vara en som är torr. En handduk som inte får torka mellan gångerna tänker jag att lätt samlar bakterier i onödan. Badlakan har vi varsitt.

Jag har inga problem med att dela handduk, tänker att man förhoppningsvis är ren när man torkar av sig på den...

Gäster som stannar över natten får en egen handduk, badlakan också om de vill duscha :)
 
Vi har en eller två handhandukar och 2-4 badlakan. Vi delar på dom. Kan vi dela säng och kroppsvätskor så är en handuk inga problem. Dessutom skulle jag aldrig kunna hålla isär vem som är vems?
Gäster får dock en egen badhanduk.
 
Jag duschar varje dag och sminkar mig väldigt sällan, så jag har aldrig haft behovet av att torka ansiktet annat än när jag ändå torkar hela mig efter bad och då är jag ju ren.
 
Har i vanliga fall en liten vid handfatet och ett badlakan på handdukstorken vid dörren. Om det ska komma folk så vi är flera som ska torka händerna brukar jag ha två små framme, eller hänga den över elementet (på andra sidan handfatet) så den ska vara torr och go att torka sig på.
 
När jag bodde hemma hade varje familjemedlem en varsin handduk och ett badlakan, tyckte inte det såg speciellt rörigt ut faktiskt.

Hos mig har jag nu ett badlakan samt två mindre handdukar, en för händer och en för ansikte. Har jag gäster hänger jag inte fram något extra utan de får väl ta någon av de som hänger där tänker jag.

Annat var det hos mormor och morfar. Där hängde alltid tre handdukar på omärkta krokar. Lite av ett lotteri då en av dem tydligen var för rövva (de hade bidé). Var inte medveten (och mig veterligen ingen annan heller) om att det fanns en dedikerad "bakhandduk" förrän jag var sisådär 20+ och frågade mormor varför de hon hade så många handdukar. Det var alltid tre även efter morfar gått bort. :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 636
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 892
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 599
Senast: Enya
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
145
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp