Har du svårt för höger och vänster?

Jovisst kan man glömma
Glömmer man månaderna på året?

Om jag frågar dig vilken månad som kommer före september och du tänker efter en lång stund, kommer du inte på det då?

Tja, vårmånaderna måste jag rabble lite för att komma på. Värre med alfabetet. :p
 
Ok, snabbt kan jag väl säga att jag har problem med siffror i den formen att det tar en jäkla tid att lösa testproblemen så att jag inte orkar köra genom de första tre ens.

Rumstesten snabba och många rätta lösningar. Några fattar jag bara inte men ca 60-70% känns yberlätta.

Sedan vet jag att jag har problem med att se sexor och nior när de står bredvid varandra. Inte lika 99 0ch 66 och jag har inte svårt att skriva 69 eller 96........men läsa dem!!
Jag måste täcka över den ena siffran för att se den andra, för mig ser de exakt likadana ut.
 
Det vet jag inte. Vet faktiskt inte ens vad det är. Ska kolla.
Kunna vända och vrida på saker i huvudet (testas det genom), skulle gissa att du är bra på det om du är bra på ritningar.

Någon gissade att dålig koll på höger och vänster kunde höra ihop med dålig spatial förmåga, därav den biten av diskussionen. Jag är dålig på höger och vänster men hade i alla fall enligt tester bra spatial förmåga. (sådant som kanske tränas genom att följa legoritningar och som delvis handlar om att kunna i huvudet vrida en figur, ritad på ett papper, åt olika håll och veta hur den ser ut från andra hållet.)
 
Ibland kan jag känna höger/vänster, har jag tid att tänka efter går det nästan alltid bra, är jag stressad blir det "höger, nej andra höger". Är högerhänt, har bra lokalsinne och har oftast koll på vädersträcken.

Har också funderat på att tatuera in V/H eller L/R...
 
Visst är det märkligt hur det kan bara "försvinna" tid?

:D
;)

Mycket märkligt. Det är ju inte det att jag försjunkit mig i något som gör att jag glömt tid och rum. Det är bara det att ingen tid har gått...! :cautious::angel:
Men höger och vänster sitter bra i alla fall, så vi har väl alla våra svårigheter :p
 
Spontan fråga, ni som har svårt med höger/vänster är ni relativt likhänta? För mig är höger/vänster väldigt naturligt men jag är ordentligt högerhänt. Har väldigt mycket bättre koordination med högerhanden så det "känns" i princip hela tiden vilket håll som är höger.
Jag får tänka till en gång extra när det gäller höger och vänster. Vissa dagar kopplar jag det rätt fort, andra dagar får jag verkligen fundera på vilken som är vad. Jag är högerhänt, MEN de allra flesta saker kan jag göra även med vänster, mer eller mindre naturligt.
 
Jag har väldigt förvånad insett att det finns vuxna som har svårt med höger och vänster. Har alltid trott att det är något alla vuxna kan.

Det förklarar varför jag närapå krockat med andra i ridhus när jag ridit i vänster varv och den mötande inte går innanför.

Har du problem att skilja höger och vänster åt? Har du alltid haft det?

Jag behöver själv aldrig tänka, det sitter i kroppen.

Undra vad skillnaden beror på.

Jag VET vilket som är höger och vänster, men ska det gå snabbt så är det lätt att jag missar faktiskt... Alltid haft det problemet, men störs ej av det mer än när sambon är vägvisare i bilen och inte i goood tid säger höger/vänster ;)
 
Småkul observation vad gäller min dys-höger/vänster. När GPSen säger höger eller vänster funkar det oftast utmärkt, men inte om den mänskliga kartläsaren gör samma sak... ;)
 
Jag kan höger och vänster men behöver ofta tänka om någon säger vänster vilket håll det är åt. Ska maken ge vägbeskrivning när vi åker bil så kan det hända att jag svänger åt fel håll om han inte varit nog tydlig (gärna pekat) vart jag ska.

Så det sitter nog inte helt i ryggraden, har alltid haft samma problem. Har även dåligt lokalsinne, kanske det kan sitta ihop?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 150
Senast: __sofia__
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 916
Senast: iNHALE
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
739
Senast: Lutten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 126
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp