Har ni gjort egna pannband?

moasven

Trådstartare
Hej,jag tänkte börja göra pannband men jag hittar inga pannband att göra det av.

Jag behöver pannband med "skåra" i,som jag ska göra med pärlor.Sen ska jag göra pannband med en till två "trådar" som "hänger".

Jag skulle då behöva pannband med "skåra",någon som vet vart man kan köpa det?
Och läderändar skulle också behöva,vet någon vart man kan köpa eller skaffa det?

pizap.com10.098415038548409941398088504050.jpg


(läder ändar)
 
Jag har aldrig sett halvfärdiga pannband i butik - de flesta som gör om dekoren sprättar nog ett gammalt pannband.
 
antingen så sprätter man upp ett gammalt eller så köper man ett nytt och sprätter upp.
läder bitar finns ibland på panduro, har du en sadelmakare i närheten kanske du kan köpa läder och sy ett pannband av själv.

är dock enklare och ibland billigare att beställa ett egendesignat :p
 
Hej,jag tänkte börja göra pannband men jag hittar inga pannband att göra det av.

Jag behöver pannband med "skåra" i,som jag ska göra med pärlor.Sen ska jag göra pannband med en till två "trådar" som "hänger".

Jag skulle då behöva pannband med "skåra",någon som vet vart man kan köpa det?
Och läderändar skulle också behöva,vet någon vart man kan köpa eller skaffa det?

pizap.com10.098415038548409941398088504050.jpg


(läder ändar)
Jodå, det finns en dansk firma som säljer pannband med skåra i! Jag ska se om jag hittar vad de heter...
 

Liknande trådar

Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 031
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 347
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 349
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp