Bukefalos 28 år!

Har prideflaggan blivit straight?

Det är inte en fördom att inse att folk har stereotypiska bilder av människor. Det jag ville förklara var att jag inte har en stereotypisk bild av en flata, utan vet att vi kan se ut hur som helst. Kanske formulerade mig oklart.
Ja du formulerade dig oklart då för det du sa var ju att du ”inte ser ut som en stereotypisk flata, och inte de du dejtat heller”. Då låter det ju snarast som att det är du som har stereotypiska bilder av flator och inte ”folk”.
Men skit samma. Det är inte särskilt viktigt. Ville mest illustrera att fördomar och föreställningar om saker o ting har vi alla, mer eller mindre. Även om en är medveten om saken så är vi ju inte helt befriade liksom. Men faktum kvarstår, det är vanskligt att göra sig idéer om människors inre baserat på det yttre, även till synes tydliga stereotyper kan lura sinnet.
 
(Men jag kan avslöja att när jag lekte med en app där man laddar en selfie och så byter appen kön på en, så bytte den kön på mig till kvinna.)
Vilket enligt dig skulle bevisa vadå? Att du enligt appen du lekte med ser ut som en stereotypisk man? Men är biologisk kvinna? Och?

Det är bara retoriska frågor eftersom du uttryckte dig så otrevligt här ovan. Slut på diskussionen i redan överspelad tråd.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 318
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 211
Senast: cassiopeja
·
Äldre Jag vill bara sätta mig i en hörn och tjura, alternativt gråta ögonen ur mig. Varenda fiber i min kropp skriker bara "JAG VILL INTE GÖRA...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 740
Senast: kopparberg
·
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 254
Senast: Anonym15
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp