Hår-tråden

Sv: Hår-tråden

Märket heter José Eber, köpte min i London så det är bara att ha en rese elplugg på den så funkar den suveränt ändå :)
 
Sv: Hår-tråden

Är det någon som kan rekommendera en riktig mirakel-hårinpackning :)

Just nu använder jag denna som jag tycker är riktigt bra:
141-105_1.jpg


Använder också denna leave-in som är superbra!
1177-422-0150_1.jpg


Har tidigare haft denna som är dyr och fått jättebra kritik. Den ger liksom inte direktresultat så att håret känns fantastiskt redan när man sköljer ur men upplevde att håret mådde bra av den.
59-524_1.jpg


Även denna är bra:
1262-103-0050_1.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hår-tråden

Jag är kär i min sånhär klämma (någon som vet vad den heter?)



Blir såhär (här är håret även lockat med plattång)
 
Sv: Hår-tråden

KL

Har precis färgat om håret och är nöjd med kombinationen dock måste jag slänga i en rosa till, för delar av längderna i nacken är inte rosa som de ska :(

nyf%25C3%25A4rgat+2.jpg


nyf%25C3%25A4rgat.jpg
 
Sv: Hår-tråden

Kl
Från början var det här bara tänkt som en "Dressyrtjejen har extremt bråttom och behöver få bort håret från ansiktet snabbt" frisyr, men jag blev rätt nöjd :D
Om någon undrar är bilden för det första ganska ordentligt redigerad färgmässigt...
Sen om någon undrar hur mitt hår ser ut a naturell (har tyvärr ingen bra bild!) så är det mörkt guldblont, väldigt tjockt med självlockar i topparna samt längdmässigt ungefär till svanskotan :)

Bild på frisyren:
1505149_458691120920892_549366548_n.jpg
 
Sv: Hår-tråden

Älskar Macadamia! Att den doftar himmel är inte en nackdel heller precis.
Har deras leave in treatment och hårolja också och älskar alla tre.
 
Sv: Hår-tråden

KL

Dagens frisyr. Var tvungen att föna håret lite innan jag gjorde den då jag skulle gå utomhus relativt snart = kallt som fan med blött hår, så det blev lite frissigt. Men den höll bra! Bilderna är tagna 8 timmar efter att frisyren gjordes, och har överlevt en tur till stallet också :D

img_7434_52eacddeddf2b32678023fef.jpg

img_7432_52eacdde88e59d524a49c9a0.jpg


Jag har alltså gjort två tunna flätor av håret vid tinningarna och fäst med ett hårspänne där bak.
 
Senast ändrad:
Sv: Hår-tråden

Älskar Macadamia! Att den doftar himmel är inte en nackdel heller precis.
Har deras leave in treatment och hårolja också och älskar alla tre.

Ja den luktar jättegott!

Jag är så himla nöjd med leave in och olja från andra märken men då ska jag komma ihåg att macadamia är bra där också :D
 
Sv: Hår-tråden

ÄLSKAR den klämman oxå!
Har två stycken o har jag en dålig lock-dag så slå jag på denna! Älskar att den får en att se ut som man har lååångt hår :D

MiniLi: Älskade oxå denna inpackning! Luktar drömlikt men efter 5-6 veckor ballade håret ur, vet inte om det var pga att den höstiga vinter slog i eller pga produkten. Nu är den slut o jag börjat med Balsammetoden så blir ingen sån men fan vad den luktade gott.
 
Sv: Hår-tråden

Kl

Hörni, det här med inbakad fläta i luggen.

Jag kan göra en, men hur sjutton får man hela frisyren snygg? Vad gör man med resten av håret? Hur mycket hår ska man ta och var på huvudet ska man börja?

Hjälp! :D
 
Sv: Hår-tråden

MiniLi: Älskade oxå denna inpackning! Luktar drömlikt men efter 5-6 veckor ballade håret ur, vet inte om det var pga att den höstiga vinter slog i eller pga produkten. Nu är den slut o jag börjat med Balsammetoden så blir ingen sån men fan vad den luktade gott.

Konstigt! Jag har använt den ganska länge men inte märkt något konstigt alls.
Men håret kan ju förändras ganska drastiskt ibland och då behöva något annat..

Kl

Hörni, det här med inbakad fläta i luggen.

Jag kan göra en, men hur sjutton får man hela frisyren snygg? Vad gör man med resten av håret? Hur mycket hår ska man ta och var på huvudet ska man börja?

Hjälp! :D

Jag tycker det är snyggt med en lite tjockare fläta men då måste man ju ha tillräckligt med hår.. Jag har tunt hår = tunn fläta.
Jag brukar sätta upp resten av håret.
Jag brukar börja några cm nedanför min vanliga snedbena och använda kanske 5-7 cm av håret i bredd liksom. Flätar till örat där jag fäster med hårnål och sen sätter upp hela håret i tofs.

På mig ser det typ ut såhär när jag gör till vardags:
427254_10151349871523997_748046672_n.jpg


(Hade ingen bild utan hund ;) )
 
Sv: Hår-tråden

Har sidbena så brukar börja på ena sidan av den, tar bara det på den sidan med mest hår. Sedan flätar jag bara en bit bak och fäster med hårnålar.
Kör oftast utsläppt men ibland uppsatt. Sorry för SÄMST förklaring :D

Enda bilden jag hittade på hur jag brukar köra:

 
Sv: Hår-tråden

Det är väl ingen som missat denna, men jag skrattar varje gång jag ser den :D

http://http://www.youtube.com/watch?v=LdVuSvZOqXM

Haha! Ja den har man ju sett ett x-antal gånger:rofl:

kl

Angående fläta i luggen: Jag fäster antingen bara flätan vid öron-nivå eller så sätter jag upp resten i en hästsvans och då brukar jag inte använde nån bobby-pin, utan min lugg är såpass lång att den hänger med in i hästsvansen!
 
Sv: Hår-tråden

En tråd för mig (även om jag är ett par år över ungdom..) ;)
Så här brukade det se ut, i si så där 7år.. det är fortfarande lika långt om inte längre.. :D
65495_zpsa66f6685.jpg


Sen la jag till blått:
haringaringaringr_zps4a05cf62.jpg


Just nu ser det ur så här (kass bild, men skit i det) :
Snapshot_20140131_20_zpscbf3a5ff.jpg


Ser dock pastell ut på denna bilden, är samma färg som bilden ovan! :)
Snapshot_20140131_35_zps31b8ed93.jpg


Och det är fortfarande blått i topparna, dock leker jag lugg med topparna här.. xD Men för att ni ska få se färgen..
Snapshot_20140131_46_zps6848f7f1.jpg


That's me! ;)
 
Sv: Hår-tråden

:)

Tvättar det bara när jag måste typ.. då använder jag Schwarzkopf Gliss Ultimate Color Shampo enbart i håret på huvudet/hårbottnen, sköljer ur och kramar ur så mycket vatten som det bara går sen har jag i Keune care line color brilliance treatment i hela håret och så får det sitta 5-10min innan jag sköljer ur det.. Låter håret självtorka..
Använder ALDRIG värme i håret!!
Borstar det enbart när jag måste och har då en sådan här borste: http://www.hairstuff.se/PICTURE/617-4-7620.jpg
Det ultimata är dock att ha en borste med svinborst..

Färgar det inte jätte ofta, 4-5ggr/år.. klipper det när det behövs = 1-2ggr/år och då är det kluvna toppar som ansas bort.. Det växer och växer.. xD

Har håret uppsatt i hästsvans, knut på huvudet eller fläta.. :)
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
479
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
268
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
535
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp