Bukefalos 28 år!

Hår-tråden

Sv: Hår-tråden

Tack för tipset! Testade snabbt när jag kom hem och bara dom meter jag rörde mig så ville scarfen glida upp lite!
Beror nog lite på huvudform kan jag tänka mig :D
 
Sv: Hår-tråden

kl
Slängde ihop en frisyr

1960095_10152053654540765_1952417434_n.jpg
 
Sv: Hår-tråden

Så jag var och slingade hos frisör. Vete tusan om jag är nöjd alltså. Det är ljusare. Typ, gul-orange.
Funderar på om man ska slänga i en askblond toning och hoppas på att lite av det gul-orangea försvinner?
 
Sv: Hår-tråden

Vad var tanken, och vad sa frisören om det? Men ja, en askblond toning är ju ett bra sätt att neutralisera det gula, om du är nöjd för övrigt. :)
 
Sv: Hår-tråden

Så jag var och slingade hos frisör. Vete tusan om jag är nöjd alltså. Det är ljusare. Typ, gul-orange.
Funderar på om man ska slänga i en askblond toning och hoppas på att lite av det gul-orangea försvinner?

Ja eller silverschampo?

Min frisör har lagt i en askig intensivtoning de senaste två gångerna jag varit där och jag har tyckt det blir jättebra. Men det håller ju jättekort tid, så nu köpte jag ett silverschampo istället så jag kan underhålla lite själv :)

Eller om frisören misslyckades med slingorna så kanske du skulle gå tillbaka?
 
Senast ändrad:
Sv: Hår-tråden

Min extremt tråkiga standardfrisyr


Antingen en sån eller en vanlig fläta. Har tunt och flygigt hår som står åt alla håll och kanter.
Men ibland får jag lite fason på eländet!
 
Sv: Hår-tråden

Jag hade nog kört på silverschampoo och revlon-färgbomb, platinum tror jag den heter som neutraliserar gult..
Eller gå tillbaka om du inte blev nöjd! :)
 
Sv: Hår-tråden

Tappar också massa hår :(

*kl*

Vad är den ultimata hårborsten? Är det tangle-teezers? Är dem bättre än vanliga borstar? Isåfall, varför? :D
 
Sv: Hår-tråden

En svinborste! (alltså en borste med svinborst) :p
De är skonsamma mot ditt hår och sliter mindre :)
201292431424562758369_sbig.jpg
 
Sv: Hår-tråden

kl.
Jag upplever att mitt hår är ganska frissigt (kanske inte så konstigt mtp färgning osv) även fast det är nyklippt. Det är blankt och fint när jag går från frisören men då har de ju plattat det samt haft i massa produkter. Så fort jag tvättar håret blir det frissigt igen. Jag har lite självfall men jag upplever att håret känns risigt och tror inte det enbart beror på det.

Så hur beter man sig för att få ett fint och blankt hår? Någon som har tips på någon superinpackning eller liknande?
 
Sv: Hår-tråden

Fönar du håret med borste? Det tycker jag gör stor skillnad. Mitt hår kan upplevas väldigt olika om det har självtorkat, om jag slöfönat utan borste eller om jag tagit mig tiden att föna ordentligt.
 
Sv: Hår-tråden

Jag har denna:
keune-care-line-color-brillianz-treatment.jpg

Finns för olika ändamål, jag (och mitt hår) gillar den skarpt! :)

Sen är inte värme bra för håret..
 
Sv: Hår-tråden

Fönar i stort sett aldrig håret, låter det alltid självtorka. Fönar jag det blir det rakt och jag trivs med lite "lockar". Men frisören fönar det ju alltid, ska prova nästa gång jag tvättar det för att se om det blir ngn skillnad :)

WS6: Tack för tipset, ska kolla in den! :) Håret blir väldigt sällan utsatt för värme, bara luggen som jag plattar men det är inte den jag upplever som frissig/sliten.
 
Sv: Hår-tråden

kl

Någon med tips på ett bra spray att spraya i bottnen för extra volym och bra stadga utan att liksom bli för mycket (typ stelt eller flottigt är big no) ? :)
 
Sv: Hår-tråden

Olja! Finns specifika håroljor om man föredrar det, men annars är kokosolja väldigt bra också. :)
 
Sv: Hår-tråden

Jag använder Keune Root volumizer innan jag fönar håret, och tycker att det fungerar jättebra! Har provat massvis med liknande produkter innan men aldrig varit nöjd, så nu har jag hållit mig till denna i flera år. Kanske kan den fungera för dig också :)
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
299
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
589
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp