Hår-tråden

Sv: Hår-tråden

*kl*

Kul att det finns så många olika sorters hår! Jag hade gärna haft lockigt. :D

Efter att ha låtit bli att klippa mig på två år hade jag hår en bit nedanför svanken. Vaknade en morgon med uppenbarelsen att "nu är det dags", och klippte av nästan 30cm hemma i köket.. Det växer dock fortfarande som ogräs så jag är snart tillbaka längdmässigt.

Jag schamponerar bara hårbottnen och använder hårinpackning istället för balsam (tycker det fungerar bättre för mig), oftast enbart i längderna. Hårolja när håret känns trist, det får alltid självtorka och jag sover med håret flätat. Borstar gör jag med en Mason Pearson (pocket-varianten). Sedan är jag så tråkig att jag ALDRIG färgar.. ;) Till vardags är det oftast hästsvans som gäller, men ibland festar jag till det med en bulle.. Som på denna bilden typ.
29eoyg1.jpg
 
Sv: Hår-tråden

KL

Jag ska på bröllop i helgen och sitter och funderar på frisyr. Ramlade in på en blogg (Helen Torsgården) där det fanns massvis med frisyrer och tutorials. Guld!

Funderar just nu på en kombination av dessa två:
super-messy-braid-look-hiilen-sminkblogg-skönhetsblogg.jpg
hairtutorial-jessica-alba-hair-braid-hiilen-sminkblogg-skönhetsblogg-jessica-alba-frisyr-fläta-steg-för-steg.jpg


Alltså lite slarvig fläta men uppsatt.
 
Sv: Hår-tråden

Jag såg bilderna innan jag läste texten och tänkte att du var hemskt lik den bloggaren. :p

Båda frisyrerna är snygga :)
 
Sv: Hår-tråden

*knapp*
Jag har en teezer, har haft den sen november för 1½ år sen. Riktigt grym och använder så gott som bara den. Mitt hår är inte mkt slitet längre. Använder Macadamia oil produkterna. Älskar dom!
 
  • Gilla
Reactions: Bee
Sv: Hår-tråden

Kl*

Jag tänkte höra med er här i tråden lite om hur ni hade gjort. Jag håller på att gå från svarthårig till någon obestämd ljus färg. Var och gjorde en avfärgning hos frisör för 1,5 månader sedan, men är såklart fortfarande mörkt åt det rödbruna hållet.

Är det bäst att gå till frisör och be dom bleka eller ska jag köra på slingor? Jag har själv ljust hår i botten och jag har såklart fått utväxt och det ser så hemskt gräsligt ut. Så vad rekommenderas? I vanliga fall skulle jag tagit saken i egna händer och blekt själv men på grund av sjukdom så har jag bara hälften av mitt hår kvar - som visserligen är friskt och starkt, men jag vill gärna behålla det.

12_by_erehsidne-d7byy5s.jpg
 
Sv: Hår-tråden

Jag har färgat mitt mycket fram och tillbaka. När jag ska gå från nästan svart till ljust så gör min frisör det i omgångar. Jag skulle nog säga att du får "avfärga" ditt en gång till och sen bleka i slingor. Det tar sjukt lång tid att få det ljust. Om man vill ha kvar håret alltså! Jag brukar alltid ge upp och färga det mörkt igen när jag har halvblont.. :p
 
Sv: Hår-tråden

Låter ungefär som mig då! Har försökt några gånger innan. :p Men då blir det till att pallra sig till frisören och be om slingor tror jag! Kommer inte att gå tillbaka till svart då jag ser ut som ett lik i det. :crazy:
 
Sv: Hår-tråden

Slingor säger jag också. Jag har själv gått från knallrött -> mörkare brunt -> ljust och körde slingor, främst för effekten. Dels får man en mer naturlig look, det ser inte förjävligt ut om det inte blir helt ljust direkt (lite gulaktiga toner smälter in bättre än om hela håret blir kycklinggult) så man kan lättare ta det i etapper och se okej ut på vägen om det inte blir bra direkt.

För min del räckte det visserligen med en omgång slingor, så det behöver inte krävas så mycket. Och då hade jag fortfarande en hel del rött kvar i håret innan... Sen att jag spenderade fem timmar hos frisören är väl en annan sak. ;)
 
Sv: Hår-tråden

Vilket vackert hår du har .

LindgrenV: Du var verkligen jätte fin i det orange håret.
 
Sv: Hår-tråden

Jag passar på att ställa en fråga om sjalar :D
Hur knyter man sjalen runt huvudet så att det håller (tänker lite rockabillystil) jag har för mig att jag testat förut men att den bara glider omkring.

Och en till fråga: vars hittar man snygga sjalar?
 
Sv: Hår-tråden

Jag har hittat alla mina olika sjalar på second hand, så det är mitt tips! Angående hur den ska knytas har jag tyvärr inget svar, mina brukar inte halka ner. Du kan ju sätta fast dom med hårnålar om det kanske hjälper?
 
Sv: Hår-tråden

kl.
Här passar jag in:D Färgar mitt hår ganska friskt, körde på rött i 1,5 år men tröttnade sedan.

Skaumlrmavbild2013-10-21kl113945AM_zpse76efbb5.png


Ville göra något nytt och la då lila i underhåret.
Skaumlrmavbild2013-10-20kl83344PM_zpsf5caeed6.png


Sen tröttnade jag helt på det mörkröda och färgade håret i en starkt kopprig färg istället:
Skaumlrmavbild2013-11-07kl171219_zps3f723ac1.png


Nu senast blev det lilbrunt som går mot rosa:
image_zpsbe8f8dc7.jpg

Är väl sådär nöjd med det egentligen ville jag ha ljusare rosa men mtp utgångsläget tycker jag det blev bra. Har tyvärr ingen bild som gör färgerna mer rättvisa, här ser det mest ut som olika nyanser av röd.
 
Sv: Hår-tråden

Hittade en scarf på glitter idag :) såg att asos hade också!
Så nu får jag väl bara börja öva :D
 
Sv: Hår-tråden

macadamia oil finns lite överallt, jag köper från hqhair. Finns på flera svenska sidor också, bekkas.se, eleven.se tex. Bara att googla så kommer det upp en massa sidor :)
 
Sv: Hår-tråden

*kl*
Jag har färgat om håret igen, denna gången med 2 olika rosa nyanser och färgade över det lila som blivit blått (så nu är det lila igen :d)
Ang utväxten så brukar jag välja att bara bleka varannan runda som jag färgar, för att skydda håret lite.

u13944004102649.jpg


139440_8.jpg
 
Sv: Hår-tråden

Jag sätter alltid fast sjalarna med en hårnål på vardera sidan mellan örat och nacken typ. Då brukar de sitta bra. Utan nålar glider de av/upp om jag har uppsatt hår.
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
479
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
532
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp