Bukefalos 28 år!

Hår-tråden

Sv: Hår-tråden

Om det är just en spray du vill ha så har Maria Nila en som luktar gudomligt och som inte blir sådär klistrig. Syns inte att man haft i spray, ger ändå en hel del stadga men kommer inte ge dig nån meterhög tuppkam. :p

Särskilt bra om man som jag har hår som inte vill locka sig, de håller mycket bättre och ser naturligt ut, blir inte det där tråkiga spraytrasslet/kakorna.
 
Sv: Hår-tråden

KL

Vad ska jag göra med mitt hår? Det är långt, det är vilt, det är slitet och det är en miljon färger. Hade typ orange i höstas, gjorde en ombre. Nu har jag utväxt på det, som är typ en dm lång :angel:

Klippa? Färga? Nu hänger det mest i en snodd..
 
Sv: Hår-tråden

Jag använder Keune Root volumizer innan jag fönar håret, och tycker att det fungerar jättebra! Har provat massvis med liknande produkter innan men aldrig varit nöjd, så nu har jag hållit mig till denna i flera år. Kanske kan den fungera för dig också :)

Låter ju som ett säkert kort om du hållt dig till det ett tag :D Ska ta en titt på det. Tusen tack för tipset :bow:
 
Sv: Hår-tråden

Jag använder Keune Root volumizer innan jag fönar håret, och tycker att det fungerar jättebra! Har provat massvis med liknande produkter innan men aldrig varit nöjd, så nu har jag hållit mig till denna i flera år. Kanske kan den fungera för dig också :)

Låter ju som ett säkert kort om du hållt dig till det ett tag :D Ska ta en titt på det. Tusen tack för tipset :bow:
 
Sv: Hår-tråden

Om det är just en spray du vill ha så har Maria Nila en som luktar gudomligt och som inte blir sådär klistrig. Syns inte att man haft i spray, ger ändå en hel del stadga men kommer inte ge dig nån meterhög tuppkam. :p

Särskilt bra om man som jag har hår som inte vill locka sig, de håller mycket bättre och ser naturligt ut, blir inte det där tråkiga spraytrasslet/kakorna.

Gillar att det ger bra med stadga utan det där klistriga. Nu kommer jag få beslutsångest :D Tack! :bow:

kl

Alltså..hur ser jag vilka som besvarat mig utan att de citerar? Gissar att Elina8 och DeadSerious tips var till mig typ :p
 
Gillar att det ger bra med stadga utan det där klistriga. Nu kommer jag få beslutsångest :D Tack! :bow:

kl

Alltså..hur ser jag vilka som besvarat mig utan att de citerar? Gissar att Elina8 och DeadSerious tips var till mig typ :p

Mitt svar var mycket riktigt till dig ;) Gällande sprayerna så är ju den jag använder en sådan som man har i innan man fönar, för att få det där extra lyftet. Den som Elina8 rekommenderade vet jag inte vad det är för någon, men jag gissar att det är mer av en stylingspray som man har i efter att håret är torrt redan när man ska forma det. Så det beror ju på vad man föredrar där, en spray man har i torrt hår för att styla ger troligen mer effekt! Jag gillar att bara kunna föna, platta och gå ut. Det blir alltid fult när jag ska forma, och därmed är Keune root volumizer perfekt för mig :) Jag har extremt platt och livlöst hår och för mig har den ingen extremeffekt, utan hjälper till litegrann bara. Har hört människor med tjockare hår som inte kan använda den eftersom de får FÖR mycket volym, det har jag inte upplevt alls utan skulle egentligen gärna vilja ha ganska mycket mer volym ändå i mitt hår - men med mitt hår kan jag nog glömma det ;) Det beror nog helt och hållet på vad man är ute efter och vilken typ av hår man har skulle jag tro.
 
Sv: Hår-tråden

KL

Vad ska jag göra med mitt hår? Det är långt, det är vilt, det är slitet och det är en miljon färger. Hade typ orange i höstas, gjorde en ombre. Nu har jag utväxt på det, som är typ en dm lång :angel:

Klippa? Färga? Nu hänger det mest i en snodd..


Hur ser ditt hår ut nu?
 
Mitt svar var mycket riktigt till dig ;) Gällande sprayerna så är ju den jag använder en sådan som man har i innan man fönar, för att få det där extra lyftet. Den som Elina8 rekommenderade vet jag inte vad det är för någon, men jag gissar att det är mer av en stylingspray som man har i efter att håret är torrt redan när man ska forma det. Så det beror ju på vad man föredrar där, en spray man har i torrt hår för att styla ger troligen mer effekt! Jag gillar att bara kunna föna, platta och gå ut. Det blir alltid fult när jag ska forma, och därmed är Keune root volumizer perfekt för mig :) Jag har extremt platt och livlöst hår och för mig har den ingen extremeffekt, utan hjälper till litegrann bara. Har hört människor med tjockare hår som inte kan använda den eftersom de får FÖR mycket volym, det har jag inte upplevt alls utan skulle egentligen gärna vilja ha ganska mycket mer volym ändå i mitt hår - men med mitt hår kan jag nog glömma det ;) Det beror nog helt och hållet på vad man är ute efter och vilken typ av hår man har skulle jag tro.

Tack då var jag inte hel tokigt ute med min gissning :D
Det låter ju onekligen som en produkt man vill prova om en del tycker det blir FÖR mycket volym ;) Jag har tjockt hår och när det är blött har jag lockigt men om jag inte tar tillvara på det och enbart låter det självtorka blir det platt fall. Fönar jag något fluffigare, men inte mer än så :p Jag ska se till att köpa, tusen tack för tipsen :D
 
@LindgrenV

Skulle jag varit du skulle jag klippt av håret kanske en dm och färgat i någon mörkröd färg, t.ex:
201213020577338771323_sbig.jpg


Tror det skulle framhäva dina ögon snyggt! :)
 
@Livssituation

Tack! Jag hade dock den färgen för ungefär ett år sedan. Trivdes väldigt bra i det, men mitt hår växer så sjukt fort att jag snabbt får utväxt och färgen bleks rätt fort framför allt i längderna, vilket gör att jag måste färga om väldigt ofta för att inte få en väldigt skarp utväxt (har ganska ljust hår så det syns så tydligt). Det är det enda negativa, men det övervinner rätt starkt då jag är för lat och snål för att hålla efter så noga :angel:

1463448_10200962839248907_1891917696_n.jpg
 
@LindgrenV

Du passade jättebra i det!
Men förstår vad du menar, jag själv sitter med ''Rihanna rött'' hår med två cm utväxt och inte så röda toppar :p
Kanske någon ljus nyans som passar utväxten då med slingor i någon mörkare nyans? Slipper du tänka på att färga om det hela tiden. Du kanske inte trivs i din naturliga iofs. :)

@Lillstrumpa

Jag tycker dock att färgbomberna inte hjälper så mycket efter det gått några veckor sen man färgade håret. Iallafall inte på topparna. Annars är färgbomben räddaren i nöden för färgen! :)
 
@Livssituation

Jo jag trivs helt ok i min naturliga färg, jag har bara hamnat i ett läge där halva håret har röd permanent färg och jag har inte tagit mig för att göra något åt det, och vet inte riktigt hur jag ska gå tillbaka till min naturliga utan att katastrofslita på hela håret :cautious:

@Lillstrumpa färgbomberna brukar inte ta så bra på decimetern närmast hårbotten på mig tyvärr... :(
 
Mitt svar var mycket riktigt till dig ;) Gällande sprayerna så är ju den jag använder en sådan som man har i innan man fönar, för att få det där extra lyftet. Den som Elina8 rekommenderade vet jag inte vad det är för någon, men jag gissar att det är mer av en stylingspray som man har i efter

@nexxa
Japp, det jag tipsade om är ett stylingspray. I blött hår brukar jag ha lite olja. Har haft en hel del volymprodukter genom åren, men det hjälper inte särskilt länge, så jag har slutat försöka. Stylingsprayen från Maria Nila använder jag istället, det är ett sånt spray som du fortfarande kan borta håret efter användning, blir inget trassel alls. Men det håller håret i form hela dagen och kvällen. Kan kolla vad det heter, en kompis köpte ett annat från samma märke och det var hemskt.
 
Ja, klipp av det slitna iaf. Jag vågar inte klippa själv lämnar det åt dom som kan :)
Jag klippte mig själv. Ser nu ut EXAKT som Snape i Harry Potter-filmerna. Rekommenderas icke!

Gick från normalsöt till fruktansvärt ful på en jävla klippning. Heja mig! :up:
 
@niphredil
Haha, sitter på nattjobb och försöker kväva mitt skratt! Förlåt men kan riktigt se det framför mig även jag inte tror att det är riktigt så illa som dt låter:).
Du får använda massa saltvattenspray så det inte blir slickat ;)
 

Liknande trådar

Hemmet Ni vet de där de påstår magiskt ska dra åt sig en del av håren om man kör dem tillsammans med tvätten? Finns det verkligen någon sådan...
Svar
9
· Visningar
509
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
325
Senast: Rosett
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
656
Hemmet Har fruktansvärt kallt i min "källare" problemet är att det även är min wc, dusch och tvätt. Helkaklat med enda värmekällan delvis...
Svar
10
· Visningar
925

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp