Hej kvarteret! Vi har pratat lite i chatten om vad vi skall göra med uppdrag som ligger kvar på tavlan länge utan att någon tar dem - särskilt nu på helgen när derbyt närmar sig sitt slut. Problemet som jag ser det är: spelet ger oss bara ett visst antal 320p-uppdrag åt gången. Om ett antal 320p ligger kvar på tavlan länge utan att någon tar dem kommer det bli svårt för dem med många uppdrag kvar att bli färdiga med sina 9x320 när chansen på nya 320p minskar. Konsekvensen är att pallen försvinner. Vad tycker ni att vi skall göra? Låta alla 320p som kvalificerats (tex ej getmat) ligga framme tills någon tar dem? Låta dem ligga kvar X timmar av aktivt spelande och sedan slänga dem? Fråga 10 gånger i chatten med 15 min mellanrum och sedan slänga dem? Vi vill ju absolut inte ha krångliga regler men det här är något jag har tänkt på sedan jag satt uppe och slängde uppdrag med äggklocka sju timmar i sträck för några veckor sedan (och inte ett enda nytt 320p dök upp). Idag till exempel kom tröjuppdraget upp när jag åt frukost och jag slängde det för någon timme sedan (nästan kvällsmat) trots att det var ett 320p, eftersom vi är ganska många som har flertalet uppdrag kvar. Vad har ni upplevt? Vi gör så klart vad majoriteten vill men vi får helt enkelt räkna med att inte hamna på pallen varje gång numera (det är för tidigt att säga det ännu men den nya uppdateringen verkar ha givit spelet ännu mer koll på hur derbyt går).
 
Hej kvarteret! Vi har pratat lite i chatten om vad vi skall göra med uppdrag som ligger kvar på tavlan länge utan att någon tar dem - särskilt nu på helgen när derbyt närmar sig sitt slut. Problemet som jag ser det är: spelet ger oss bara ett visst antal 320p-uppdrag åt gången. Om ett antal 320p ligger kvar på tavlan länge utan att någon tar dem kommer det bli svårt för dem med många uppdrag kvar att bli färdiga med sina 9x320 när chansen på nya 320p minskar. Konsekvensen är att pallen försvinner. Vad tycker ni att vi skall göra? Låta alla 320p som kvalificerats (tex ej getmat) ligga framme tills någon tar dem? Låta dem ligga kvar X timmar av aktivt spelande och sedan slänga dem? Fråga 10 gånger i chatten med 15 min mellanrum och sedan slänga dem? Vi vill ju absolut inte ha krångliga regler men det här är något jag har tänkt på sedan jag satt uppe och slängde uppdrag med äggklocka sju timmar i sträck för några veckor sedan (och inte ett enda nytt 320p dök upp). Idag till exempel kom tröjuppdraget upp när jag åt frukost och jag slängde det för någon timme sedan (nästan kvällsmat) trots att det var ett 320p, eftersom vi är ganska många som har flertalet uppdrag kvar. Vad har ni upplevt? Vi gör så klart vad majoriteten vill men vi får helt enkelt räkna med att inte hamna på pallen varje gång numera (det är för tidigt att säga det ännu men den nya uppdateringen verkar ha givit spelet ännu mer koll på hur derbyt går).

Case in point: jag har ikväll (er natt i Sverige) rensat tavlan var trettionde minut. För många timmar sedan kom tre 320p upp: bacon, chilli, och en båt. Jag slänger och slänger och slänger utan att nya 320p kommer upp. Baconuppdraget tar @Saija som extrauppdrag. Två uppdrag på 320p liger kvar på tavlan. Jag slänger en omgång till, och en till, och först då kommer ett nytt 320p upp (en båt). Jag slänger båten. Sedan slänger jag en omgång till. I nästa omgång kommer ett 320p (by - det tjoar jag över och tar på studs).

Vad jag menar är att spelet verkar ha ett maxantal för hur många 320p det vill ge oss, procentuellt sett, och att det antalet verkar knutet till hur många 320p som fortfarande ligger kvar på tavlan.

I grunden är det ju samma anledning som allt annat och alla uppdateringar: Supercell vill att vi skall använda diamanter så att de kan tjäna pengar. Buuh Supercell.
 
Det viktigaste tycker jag är att ingen får paxa uppdrag. Jag kan inte läsa igenom chatten innan jag rensar eller tar uppdrag.

Detta med att slänga uppdrag som legat länge är jag kluven till. Förstår hur du tänker jersey. Men vet att det är fler än jag som påbörjar flera uppdrag per gång. Dvs har jag ett uppdrag ser att det ligger popcorn och ljus på tavlan då sätter jag igång tillverkning av dem och hoppas på att någon av dem finns kvar nr jag är klar. Skulle vi då slänga uppdrag som legat i ett par timmar s minskar chansen för mig att klara 9 uppdrag.
 
Spånar lite här nu, men både byuppdrag och båtar kan ju dyka upp flera på en gång, nu tror jag att det någon gång är bestämt att det bara är en båt uppe åt gången, men hur är det med byuppdragen? Är det någon större skillnad på om det är kraftkarlar, skådespelerskor eller damer man betjänar? (Gör ju inte byuppdrag ännu så jag vet inte.) Kan man kanske bestämma att man bara sparar vissa av dem och max ett uppdrag åt gången på tavlan?
Att bara spara vissa av dem gör ju att vi andra kan försöka spara just de figurerna att skicka iväg vid behov. Och hur är det med de där lite mer allmänna byuppdragen? Är de att föredra före de specifika eller tvärtom?

Landet har en poäng där med tillverkningsuppdragen, så att slänga dem kan vara dumt. Jag har inte ens tänkt på att de går att förbereda på så vis, då blir ju tillverkningsuppdragen ännu enklare, så jag är helt klart för att de sparas. Men jag förstår verkligen Ponys poäng också, eftersom jag alla gånger utom denna vecka haft svårt att hitta bra uppdrag.

Har för mig att bacon- och mata djur-uppdragen är ifrågasatta, men jag gillar dem.
 
Det är ju svårt att veta hur vi ska göra. På samma sätt som vissa förbereder tillverknings uppdrag kan ju vissa förbereda byfolk, och då blir det ju ännu svårare att få ihop rätt folk/tillräckligt många om det bara tillåts att ett sånt uppdrag är på tavlan. Jag själv föredrar bytåget, men har jag tillräckligt många (4 eller fler) redan i byn av den på tavlan då kan jag ta ett sånt uppdrag, men då gäller det ju att det är rätt gubbe på tavlan. Tycker dessutom spelet har blivit svårare med det också, ibland är det nästan omöjligt att hitta till exempel dansare om man ska ha såna, precis som att spelet vet det och medvetet inte ger folk den gubben... Så jag tycker vi ska vara lite försiktiga med att slänga, bättre slänga uppdrag som legat länge. Men kolla av i chatten först. Och OM npgon har påbörjat förbereda för ett uppdrag som legat länge och riskerar att slängas, hojta till och säg att du planerat ta det om ingen annan tar det först... Inte så att man paxa, men göra folk medvetna om att det är ett önskat uppdrag.

@landet jag förstår att du inte kan läsa igenom hela chatten innan rensning men försök slänga ett öga på de senaste meningarna iaf.
 
Det är ju det som gör det så svårt, att alla har olika preferenser. Vilket ju också är en bra sak, vore ju ännu värre om alla var lika!

Men säg att man alltid slänger byuppdragen med karlar och sparar kvinnorna? Skulle det ge mer plats på tavlan men ändå nog mycket att välja på?
 
Hur är det förresten med bytåget, går det att förbereda det så man har flera med bara ett önskemål kvar, eller att det sista är gjort men inte 'upplockat' ännu? Eller måste man serva dem från början för att det ska räknas?
 
Hur är det förresten med bytåget, går det att förbereda det så man har flera med bara ett önskemål kvar, eller att det sista är gjort men inte 'upplockat' ännu? Eller måste man serva dem från början för att det ska räknas?
Du kan förbereda, det räcker med att du klickar på dom när dom står utanför huset för att det räknas. Därför det går då jävla fort om man har fullt, jag kan ha 35 st helt färdiga i byn så får jag väl ett bytåg så är jag klar på en minut typ. Och jag servar bara folk jag plockar upp hos andra = bara ett hus dom vill till.
 
Tycker att man helt enkelt får slänga ett öga i chatten innan man slänger, att kolla de senaste säg 15 meddelandena tar ju inte lång tid.
Jag gör som @landet och sätter igång tillverkning i de maskiner som har ett uppdrag på tavlan. Ska ju inte paxa det, men tar det gärna när mitt nuvarande är klart. Hinner någon annan före så är det ju fine.
Tycker inte att vi ska slänga karlar i byn rakt av (har oftast mer karlar än damer i byn av någon anledning), hellre fråga flera gånger isåfall. Som det är nu så är ju de relativt korta 320 uppdragen supereftertraktade och de man kan förbereda tycker jag själv är kanon.
Hm, är väldigt trött och får inte riktigt ihop andemeningen i det jag skriver...
 
Jag tillhör också en av dem som förbereder tillverkning till de uppdragen när jag kan. Det är perfekt att ta ett tillverkningsuppdrag mot kvällen och låta det rulla över natten!
Byuppdraget har jag ingen direkt åsikt om så det överlåter jag till er som brukar ta dem :)
 
Det viktigaste tycker jag är att ingen får paxa uppdrag. Jag kan inte läsa igenom chatten innan jag rensar eller tar uppdrag.

Detta med att slänga uppdrag som legat länge är jag kluven till. Förstår hur du tänker jersey. Men vet att det är fler än jag som påbörjar flera uppdrag per gång. Dvs har jag ett uppdrag ser att det ligger popcorn och ljus på tavlan då sätter jag igång tillverkning av dem och hoppas på att någon av dem finns kvar nr jag är klar. Skulle vi då slänga uppdrag som legat i ett par timmar s minskar chansen för mig att klara 9 uppdrag.

Förstår defintivt hur du menar med att sätta igång produktionen innan man tar ett uppdrag - som derbyt funkar nu, är det ibland det enda sättet för att hinna dem nio uppdragen utan att använda diamanter. Men samtidigt så ligger ju de "väntande" uppdragen och tar plats som annars ger nya uppdrag som kanske kan funka för dem som valt att inte ta dem väntande uppdragen.

Vi är definitivt mellan a rock and a hard place, känns det som (hur säger man det på svenska? Finns det ens som uttryck?). Om vi inte kan "paxa" uppdrag för att det är för krångligt med chatten (och det är det - ibland har det gått 99+ inlägg i chatten på bara en halvtimme så då är det helt omöjligt att veta vad folk sagt tidigare), och samtidigt låter uppdrag ligga kvar och ta plats, får vi helt enkelt räkna med att folk inte kan bli klara med sina nio.

För mig handlar derbyt helt klart om pallplats men det är viktigare i min mening att vi landar på en strategi som funkar för alla, även om det innebär att vi börjar prenumerera på femte- och fjärdeplatsen.
 
Du kan förbereda, det räcker med att du klickar på dom när dom står utanför huset för att det räknas. Därför det går då jävla fort om man har fullt, jag kan ha 35 st helt färdiga i byn så får jag väl ett bytåg så är jag klar på en minut typ. Och jag servar bara folk jag plockar upp hos andra = bara ett hus dom vill till.

Det låter ju toppen! Verkligen en anledning att försöka bygg ut byn lite mer! :)
 
Jag har varit på resa, ser att mycket skrivits, inte hunnit läsa men ska såklart göra det. Kul med aktivitet.
Men - vi måste verkligen enas om hur försiktiga vi blivit med att ta extra uppdrag, hur ska vi ta alla uppdrag vi kan, utan att sabba för dom som inte är klara med grunduppdragen?
 
Min åsikt är att söndag är fri att ta extrauppdrag. Även om inte alla hunnit klart. Jag hade lätt kunnat ta ett till denna vecka, men inte "vågat" ta. Har man inte hunnit klart får man skylla sig lite själv och då vara beredd att ta de som blir över.
 
Min åsikt är att söndag är fri att ta extrauppdrag. Även om inte alla hunnit klart. Jag hade lätt kunnat ta ett till denna vecka, men inte "vågat" ta. Har man inte hunnit klart får man skylla sig lite själv och då vara beredd att ta de som blir över.

Alltså, jag förstår hur du menar men känner också att det inte alltid är ens eget fel att man inte hunnit klart. Av de veckor jag nu varit med i derbyt så är det bara denna vecka som varit 'lugn och lätt', hade verkligen tur med uppdragen denna vecka men så var det inte tidigare trots mycket högre (påtvingad) spelaktivitet. Jag är väldigt kluven inför många saker med derbyt nu, just för att hur man känner inför regler/begränsningar/whatever beror på hur det går i derbyt.

Nu denna vecka när jag var klar tidigt kan jag helt klart vara för att söndag är fri för extra uppdrag, oavsett vad. Men de föregående veckorna var jag så stressad när söndagen kom att jag helt klart inte kunde tycka likadant. Och det var då inte brist på speltid som gjorde att jag inte var klar tidigt då, som sagt, jag har spelat mindre denna vecka men ändå varit klar tidigare.
 
Glöm inte att vi har vunnit flera veckor i rad, vi har legat efter ända tills söndag då dom andra lagen tagit slut på uppdrag, vi har stretat på med höga poäng och extrauppdrag - och vunnit.
 
Hej allihop! Efter prisutdelningen imorgon så lämnar jag kvarteret. Har mycket att göra så känner att jag inte kan lägga så mycket tid på derbyn i sommar. Vill fortsätta med derby ändå så jag kommer att gå med i ett kvarter som inte satsar så hårt som detta. Tycker dock att det är lite trist att inte våga ta ett extra uppdrag på söndagen för att andra ska ha förtur för att de inte hunnit med sina nio. Tycker att alla poäng är viktiga och varför kan inte de som klarat sina nio och vill köpa ett tionde för diamanter få göra det. Med förhoppning om att få komma tillbaka efter skördesäsongen är över så önskar jag er alla lycka till och trevlig sommar
 
I veckans derby har jag haft 5 båtar, 3 byinnevånare och produktion på 310 chili, som extrauppdrag tog jag sen en båt (som jag först frågade om någon annan ville ha eftersom det var många som inte var klara med grunduppdragen).
Jag har förut inte velat lägga en enda diamant på spelet, men man får en hel del diamanter gratis av spelet så har diamanterna har ju ändå varit till nytta, vilket jag insett. Eftersom jag har olika mycket tid olika dagar så har jag nu köpt diamanter när det kommit reaerbjudande, för att slippa må dåligt av att förstöra för kvarteret, vilket jag gjort en gång för mycket (mått dåligt alltså )
Ska jag må dåligt av derbyt så får det hellre vara.
Hursomhelst - den här veckan hade jag en booster på båten - fick 2 lådor laddade på varje båt i 24 timmar. Jag använde totalt 32 diamanter för att nyttja boostern inom tiden på 5 båtar. Det har kostat mig 6,40kr i verkliga pengar, jag tycker det är en helt ok insats för ett kul spel.
Hur kan man kräva att ha kul vecka efter vecka helt gratis? Jag jobbar inte gratis.
Eggs och jag hjälptes åt med ett båtuppdrag, 20 diamanter och 8 minuter senare var vi klara med 320 poäng till kvarteret.
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
949
Senast: Badger
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
631
Senast: MissFideli
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp