Hej allihop! Efter prisutdelningen imorgon så lämnar jag kvarteret. Har mycket att göra så känner att jag inte kan lägga så mycket tid på derbyn i sommar. Vill fortsätta med derby ändå så jag kommer att gå med i ett kvarter som inte satsar så hårt som detta. Tycker dock att det är lite trist att inte våga ta ett extra uppdrag på söndagen för att andra ska ha förtur för att de inte hunnit med sina nio. Tycker att alla poäng är viktiga och varför kan inte de som klarat sina nio och vill köpa ett tionde för diamanter få göra det. Med förhoppning om att få komma tillbaka efter skördesäsongen är över så önskar jag er alla lycka till och trevlig sommar
Tråkigt att du försvinner, men hoppas vi får se dig efter sommaren! Du har vart en kanondeltagare i kvarteret och i derbyt!
Och jag håller med, att inte våga ta ett extra uppdrag är för mig främmande, har inte insett att någon har känt så, vilket är himla tråkigt.
 
Att inte våga ta ett extra uppdrag för att andra inte är klara än känns för mig främmande. Att visa hänsyn är en sak, men att låta bli helt och hållet? Jag brukar resonera så att är jag klar på fredag/lördag och planerat ta ett extra uppdrag, då tar jag ju hellre ett som jag vet att jag hinner klart med innan derbyt är slut, men inte ett som jag är klar med på två minuter. Just för att till exempel ett hjälpuppdrag kan gagna någon annan mer än mig, jag tar då hellre ett fiskeuppdrag som exempel.
 
Det viktigaste tycker jag är att ingen får paxa uppdrag. Jag kan inte läsa igenom chatten innan jag rensar eller tar uppdrag.

Detta med att slänga uppdrag som legat länge är jag kluven till. Förstår hur du tänker jersey. Men vet att det är fler än jag som påbörjar flera uppdrag per gång. Dvs har jag ett uppdrag ser att det ligger popcorn och ljus på tavlan då sätter jag igång tillverkning av dem och hoppas på att någon av dem finns kvar nr jag är klar. Skulle vi då slänga uppdrag som legat i ett par timmar s minskar chansen för mig att klara 9 uppdrag.
Kan inte hålla med dig landet, om att man inte ska scrolla igenom chatten när man går in i spelet.
Nu när det finns boosters så måste vi tänka till om hur de nyttjas bäst.
 
Förstår defintivt hur du menar med att sätta igång produktionen innan man tar ett uppdrag - som derbyt funkar nu, är det ibland det enda sättet för att hinna dem nio uppdragen utan att använda diamanter. Men samtidigt så ligger ju de "väntande" uppdragen och tar plats som annars ger nya uppdrag som kanske kan funka för dem som valt att inte ta dem väntande uppdragen.

Vi är definitivt mellan a rock and a hard place, känns det som (hur säger man det på svenska? Finns det ens som uttryck?). Om vi inte kan "paxa" uppdrag för att det är för krångligt med chatten (och det är det - ibland har det gått 99+ inlägg i chatten på bara en halvtimme så då är det helt omöjligt att veta vad folk sagt tidigare), och samtidigt låter uppdrag ligga kvar och ta plats, får vi helt enkelt räkna med att folk inte kan bli klara med sina nio.

För mig handlar derbyt helt klart om pallplats men det är viktigare i min mening att vi landar på en strategi som funkar för alla, även om det innebär att vi börjar prenumerera på femte- och fjärdeplatsen.[/QUOTE

Pony, det var länge sen vi var på fjärde- eller femte. Vi har faktiskt vunnit ett bra tag nu. Tills den här veckan.
 
Ibland blir jag lite trött på Bukefalos, men jag har väl inte hittat alla finesser än.
Jag har försökt att skriva:
Pony - det var länge sen vi var på fjärde eller femteplats. Vi har vunnit ganska många veckor i rad nu.
 
Hej allihop! Efter prisutdelningen imorgon så lämnar jag kvarteret. Har mycket att göra så känner att jag inte kan lägga så mycket tid på derbyn i sommar. Vill fortsätta med derby ändå så jag kommer att gå med i ett kvarter som inte satsar så hårt som detta. Tycker dock att det är lite trist att inte våga ta ett extra uppdrag på söndagen för att andra ska ha förtur för att de inte hunnit med sina nio. Tycker att alla poäng är viktiga och varför kan inte de som klarat sina nio och vill köpa ett tionde för diamanter få göra det. Med förhoppning om att få komma tillbaka efter skördesäsongen är över så önskar jag er alla lycka till och trevlig sommar

Tusen tack för härligt spelande och välkommen tillbaka när skörden är klar!
 
Att inte våga ta ett extra uppdrag för att andra inte är klara än känns för mig främmande. Att visa hänsyn är en sak, men att låta bli helt och hållet? Jag brukar resonera så att är jag klar på fredag/lördag och planerat ta ett extra uppdrag, då tar jag ju hellre ett som jag vet att jag hinner klart med innan derbyt är slut, men inte ett som jag är klar med på två minuter. Just för att till exempel ett hjälpuppdrag kan gagna någon annan mer än mig, jag tar då hellre ett fiskeuppdrag som exempel.

Det vore bra om vi blir överens om när extrauppdrag är tillgängliga. Kanske Dimmheden hde stannat kvar hos oss då. För bara några veckor sen så var det fritt fram att ta allt man kunde. Så tycker jag att det ska vara framöver. Varför ska dom som ligger närmast mållinjen stoppa upp? Tills dom som av olika orsaker den veckan inte kunnat ta sig lika långt?
 
Att inte våga ta ett extra uppdrag för att andra inte är klara än känns för mig främmande. Att visa hänsyn är en sak, men att låta bli helt och hållet? Jag brukar resonera så att är jag klar på fredag/lördag och planerat ta ett extra uppdrag, då tar jag ju hellre ett som jag vet att jag hinner klart med innan derbyt är slut, men inte ett som jag är klar med på två minuter. Just för att till exempel ett hjälpuppdrag kan gagna någon annan mer än mig, jag tar då hellre ett fiskeuppdrag som exempel.

Det här är precis det jag menat när det gäller extrauppdragen, och fortfarande tycker. :up:
 
Det vore bra om vi blir överens om när extrauppdrag är tillgängliga. Kanske Dimmheden hde stannat kvar hos oss då. För bara några veckor sen så var det fritt fram att ta allt man kunde. Så tycker jag att det ska vara framöver. Varför ska dom som ligger närmast mållinjen stoppa upp? Tills dom som av olika orsaker den veckan inte kunnat ta sig lika långt?
Jag tycker att du har helt rätt! Bra formulerat.
 
För att sammanfatta vad jag tycker om alla regler
× Slänga alla uppdrag under 320 utom gruva 318 fram till och med lördag.
× max en båt uppe per gång
× Slänga ull. Get. Jordgubb och tomat direkt
× låta 320 ligga även om de legat ett par timmar.
× fritt fram att ta extrauppdrag under söndagen, även om alla inte r klara.
× INGET PAXANDE av uppdrag.
 
Den här gången var det jag som hade massor damer klara i byn och ett uppdrag kvar.

Låg ett sånt byuppdrag som någon funderade på att slänga. Jag sa att jag gärna tar det om en timma när mitt nuvarande uppdrag var klart.

Jag upplevde inte att jag paxade det, utan bara att det inte skulle slängas.
 
Tycker också det är svårt med extrauppdragen.

Jag hade svårt att hinna med mina uppdrag den här veckan, helt enkelt eftersom det inte fanns uppdrag att ta. Så där får man ju fundera på om flera ska ta extrauppdrag tidigt under veckan med risken att någon/några inte blir klara med sina ordinarie
 
Jag tror det blir svårt att vinna derbyn utan båtar.
Om dom slängs (utom en) finns det bara chans för 1 att ta båt per 30 min, i början på förra derbyt var det 4-5 som samtidigt gjorde båtar. Ok att bara en båt sparas i slutet på veckan men vi behöver dom iaf tis-fre.
Jag tycker det borde vara fritt att ta extrauppdrag även tidigare i veckan, men inte enkla dvs snabba uppdrag.
 
Håller med @Rancho båtarna måste få finnas fler av tis-fre, just eftersom det faktiskt är dåligt med andra uppdrag, och många har börjat göra dom. Plus att nu när boostern finns, har man den så går det snabbare/enklare även med båtar.
Annars håller jag med @landet.
Och jag håller med dig igen @Rancho, man måste få ta extra uppdrag även tidigare i veckan, men då kan man ju låta bli dom snabba, som hjälp gruva och lastbil. OM det nu inte är så att man vet med sig att man inte kan spela på hela helgen, och därmed behöver bli klar på fredagen som exempel.
 
Jag tror att vi har saboterat lite för oss själva med att inte bygga ut dem mindre gårdarna/hjälpa dem komma upp i nivå. Det är inte landutbygg jag menar nu utan storlek på ladan och tillgång till maskiner. Vilken derbyspelande kvartersmedlem har minst [produktiv] gård just nu? Vi borde göra en drive och hjälpa till med pengar och plank etc för att göra den gården större och snabbare.

Om vi kollar på kvarteren som slog oss den här gången så har majoriteten gårdar på jättehög nivå. Deras lador är förmodligen enorma. Inte konstigt att de kan göra uppdrag så snabbt och konsekvent om de samtidigt använder diamanter.
 
Jag tror att vi har saboterat lite för oss själva med att inte bygga ut dem mindre gårdarna/hjälpa dem komma upp i nivå. Det är inte landutbygg jag menar nu utan storlek på ladan och tillgång till maskiner. Vilken derbyspelande kvartersmedlem har minst [produktiv] gård just nu? Vi borde göra en drive och hjälpa till med pengar och plank etc för att göra den gården större och snabbare.

Om vi kollar på kvarteren som slog oss den här gången så har majoriteten gårdar på jättehög nivå. Deras lador är förmodligen enorma. Inte konstigt att de kan göra uppdrag så snabbt och konsekvent om de samtidigt använder diamanter.
Ja det låter som en bra idé. Men då måste ju också dom med mindre gårdar själva göra sig tillkänna! Det ligger ju i deras intresse också att få ihop pengar till maskiner osv. Igår till exempel köpte en granne 20 plank av mig, trots att jag flera gånger skrev i chatten att jag hade plank (och yxor ute) men ingen köpte dom... Då låg dom ändå ute i några timmar.
Det kan ju också vara en idé att dom med små gårdar = få maskiner osv tar en paus från derbyt en vecka, och BARA producerar och säljer, för att få ihop pengar för att köpa fler maskiner eller hus i byn till exempel.
 
Ja det låter som en bra idé. Men då måste ju också dom med mindre gårdar själva göra sig tillkänna! Det ligger ju i deras intresse också att få ihop pengar till maskiner osv. Igår till exempel köpte en granne 20 plank av mig, trots att jag flera gånger skrev i chatten att jag hade plank (och yxor ute) men ingen köpte dom... Då låg dom ändå ute i några timmar.
Det kan ju också vara en idé att dom med små gårdar = få maskiner osv tar en paus från derbyt en vecka, och BARA producerar och säljer, för att få ihop pengar för att köpa fler maskiner eller hus i byn till exempel.

Kikade lite snabbt och det är @Piek och @Nizhoni vars derbydeltagande gårdar har lägst nivå. Vad säger ni, Eggs och Nizhoni, vill ni att vi hjälper till att uppgradera era lador etc?
 
Kikade lite snabbt och det är @Piek och @Nizhoni vars derbydeltagande gårdar har lägst nivå. Vad säger ni, Eggs och Nizhoni, vill ni att vi hjälper till att uppgradera era lador etc?

Ja, alltså jag tackar ju gärna ja till bygg till lada och silo. Men, jag känner mig så tjatig när jag alltid frågar om det. Och nu är det även en del till byn eftersom den uppnått en till nivå.

@Trott Det var ju himla synd att jag jobbade igår och inte såg att du hade det ute. Sambon är ju inte så mycket i chatten eftersom svenskan ännu är så begränsad. Men kanske nästa gång. :)
 
Ja, alltså jag tackar ju gärna ja till bygg till lada och silo. Men, jag känner mig så tjatig när jag alltid frågar om det. Och nu är det även en del till byn eftersom den uppnått en till nivå.

@Trott Det var ju himla synd att jag jobbade igår och inte såg att du hade det ute. Sambon är ju inte så mycket i chatten eftersom svenskan ännu är så begränsad. Men kanske nästa gång. :)
Men snälla säg till, roligare att ge till er än grannarna. Nu när mitt för tillfället är färdigbyggt så får det ju inte plats så mycket byggmaterial, utan jag måste sälja av rätt ofta.
 

Liknande trådar

Fordon Numera händer det att polisen bötfäller personer som spelar extrem hög musik i bilar i städer/samhällen så att folk inte kan sova. Nu...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Smoothi
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
950
Senast: Badger
·
Fritid När jag växte upp, hade vi en Amiga 500. Och ett Nintendo 8-bitars. Båda gick sedermera sönder, men jag älskade spelen till dom! Saknar...
Svar
18
· Visningar
632
Senast: MissFideli
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp