Bukefalos 28 år!

Hederspris - lokal hoppning

Sv: Hederspris - lokal hoppning

Det som jag reagerade på i just detta fallet var att det kostade 150 kr att starta en lokal 1.00m och priset var enbart rosett o plakett samt då hederspris till de 6 först placerade men inte resten...
 
Sv: Hederspris - lokal hoppning

Men alltså, att tävla är ju ändå en enorm förlustaffär, vad spelar det för roll om man får en hundralapp eller inte ifall man vinner? Det roliga med att vinna är ju äran och kanske plaketten, och den fick du ju. Tävlar man lokalt känns det lite futtigt att hoppas på prispengar dessutom, det är ju den lägsta tävlingsnivån.

Och åtminstone för vår klubb är det jätteviktigt att tävlingarna drar in pengar, det är så man lyckas motivera alla ridskoleelever att ställa upp på sin lediga tid som funktionärer: att tävlingen ger en inkomst som kan gå till t ex en ny ridskolehäst, nya sadlar eller liknande. Och med tanke på alla andra kostnader för att tävla (hästen, all träning, licens, transport...) så känns ju anmälningsavgiften till tävlingen som en piss i mississippi. Även om det nu är 150 kronor (som låter rätt normalt i mina öron).
 
Sv: Hederspris - lokal hoppning

Rent krasst är det ju så att ju större klass dess då lättare att få sponsorer.
 
Sv: Hederspris - lokal hoppning

Rent krasst är det ju så att ju större klass dess då lättare att få sponsorer.

Har inte den erfarenheten utan tycker att det inte alls är lättare att få sponsring på regional mot vad det är på lokal lokal. Företagen som sponsrar har oftast ingen koll på skillnaden. Det som kan vara intressant är antalet starter. Ett meeting är klart mer intressant än en endagars.
 

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 270
Senast: Cambrie
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 888
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 235
Senast: Cambrie
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 351
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp