Bukefalos 28 år!

Hederspriser

Sv: Hederspriser

på de två senaste tävlingarna (fälttävlan) som jag har varit på har jag inte fått några hederspriser :mad:
om man inte räknar segertäcket som det förståss, men nåt mer vill man ju gärna ha :D
 
Sv: Hederspriser

Ämelie skrev:
jag har alltid fått välja hederspris... 1:an väljer först, sedan 2:an osv. fungerar super :)

Det är ju ändå bäst! Jag vet inte hur många cob-grimmor jag fått till min shettis. Igår fick vi också ett svansskydd! Som att han skulle nå bak att gnugga svansen mot bommen i transporten om han ens försökte. Han skulle inte ens nå upp till den...
 
Sv: Hederspriser

I tävlingen iag fick jag en hårsprey, ett fult nagelack och ridstrumpor.. bra att ha saker alltså :p, en annan gång vann jag typ grjer från pollux: nån bok, en linjal, ett plockepinn (!), och en ful liten necesär :)
 
Sv: Hederspriser

Jag har vunnit en ljusblå porslinselefant. En knubbig filur med målade ögonfransar och sånt :) Tror faktiskt jag har kvar den nån stans men det är endast för att jag spar på ALLT och är hopplös på att slänga saker...
Det bästa jag har fått är antingen en fin mörkgul vojlock eller en pläd från IKEA som jag vann på ponnytiden. Sist vann jag en nylongrimma och det är väl helt OK pris.
 
Sv: Hederspriser

Jag fick ett dressyrsspö, o ja rider aldrig med spö..
Fast det var ett bra pris! jättefint spö..

En gång p åen klubbtävling på en annan klubb kom jag etta o vann en liten ensilagebal som var möglig innuti.. :smirk: :eek:
 
Sv: Hederspriser

För flera år sedan på en hopptävling, vann de tre första toasitsar i olika färger som de tog på sig som segerkransar på ärevarvet :D
 
Sv: Hederspriser

Nora skrev:
Igår fick vi också ett svansskydd! Som att han skulle nå bak att gnugga svansen mot bommen i transporten om han ens försökte. Han skulle inte ens nå upp till den...
:rofl: :rofl:
*skrattar så jag nästan kiknar! Trött? :crazy: *
 
Sv: Hederspriser

Magnum skrev:
:rofl: :rofl:
*skrattar så jag nästan kiknar! Trött? :crazy: *

Och du skrattar nu?! Då vet du inte ens vilken färg det är :p Är det någon som behöver ett svansskydd är det bara att höra av sig!!!
 
Sv: Hederspriser

Nora skrev:
Och du skrattar nu?! Då vet du inte ens vilken färg det är :p Är det någon som behöver ett svansskydd är det bara att höra av sig!!!
du kan ju ge det till din klubb som kan ha det som hedespris i nån tävling.. typ vandringspris *JA*
 
Sv: Hederspriser

Nora, jag skulle nog behöva ett svansskydd, hur mycket ska du ha för det och hur mycket skulle det kosta att skicka?
 
Sv: Hederspriser

Haha...du får det gratis om du vill ha det! Vart bor du? pm:a. Kan vara typ ponnystorlek på det...
 
Sv: Hederspriser

Haha...vandringspriser har vi redan!! En grymt ful liten virkad grön och vit axelväska! hahaha. Brorsan köpte den i Thailand när vi var där och skulle ha en julklappslek och då gick det genom alla i sällskapet, sen tog vi med den som hederspris på vår tävling, och gissa vem som vinner den om inte JAG!! Jag kan ju säga att den ska få bli hederspris igen den! Oj så ful den är...
 
Sv: Hederspriser

Jag har vunnit en ficklampa en gång, och på en annan tävling vann jag ett paket med korv....

Toasitsar var nog det konstigaste jag hört talas om :rofl:

De bästa priserna tycker jag är hästgrejor man kan använda, typ pälsglans, schampo, ryktborstar, hästgodis, schabrak osv.... Det allra bästa är när man får välja (som någon annan sa) i den ordning man blev placerad, ettan först, sen tvåan.....
 
Sv: Hederspriser

*lånar knapp*

Jag förstår absolut att många gärna skulle vilja ha både det ena och det andra i pris, men hur ska man som arrangör veta vad som passar alla då?
Inom min gren är det dessutom så att alla ska få rosett och pris så därför får man tigga ihop det man kan få helt enkelt, oavsett om det är en panna, en reflex, ett nyckelband eller en handduk. Mycket av sakerna blir med sponsorernas namn på. De konstiga färgerna på en del saker kan ha ett så enkelt skäl att de faktiskt inte blir sålda och därför skänks bort som priser istället.

Ett av de märkligare priserna jag själv fått är dock en hel burk med kammar (typ 50 stycken i en burk) men jag tycker det var lite kul iofs, nu har vi garanterat alltid kammar så det räcker när frisyrerna ska fixas.
 
Sv: Hederspriser

pigleton skrev:
*lånar knapp*

Jag förstår absolut att många gärna skulle vilja ha både det ena och det andra i pris, men hur ska man som arrangör veta vad som passar alla då?

i tex en sån har tråd kommer massor med förslag som man kan vidarebefordra till sin klubb.....

sen är det klart att man inte kan fixa vad som helst och får ta vad man får...
 
Sv: Hederspriser

pigleton skrev:
Jag förstår absolut att många gärna skulle vilja ha både det ena och det andra i pris, men hur ska man som arrangör veta vad som passar alla då?
Det är därför man lägger en bunt priser på ett bord och låter pristagarna välja. :idea: Då får de ju ta det de vill ha mest av det som finns när det är deras tur att välja. :) Det är faktiskt väldigt bra att göra så.
 
Sv: Hederspriser

Jo jag tycker också det kan vara bra, dock i den grenen jag är aktiv kan det bli svårt om man ska få ett helt lag att samsas om vad de vill ha, dessutom brukar det kunna vara flera småsaker man får.

Problemet som jag har märkt är ju att attraktiva saker vill inte affärer och företag ge bort, de har ju inga problem att sälja dem iaf så varför ge bort dem.
 
Sv: Hederspriser

Jo det är klart! Jag har ju själv jagat priser och man får ju inte alltid ihop dom finaste grejjerna eller finaste färgerna. Jag bryr mig inte så stort men man får ju chans att skratta lite ibland! Och andra gånger sitter det mitt i prick och är nåt man verkligen behöver!! Idag fick jag tex byta min stora grimma mot benlindor med en i stallet! Man ska ju vara glad att man får lite grejjer! Det är ju mycket roligare än plaketter och rosetter. Fast rosetterna kan ju va skoj att skryta lite med.... :p
 
Sv: Hederspriser

Nora skrev:
Man ska ju vara glad att man får lite grejjer! Det är ju mycket roligare än plaketter och rosetter. Fast rosetterna kan ju va skoj att skryta lite med.... :p
Hahha jag älskar rosetter :p ett måste :banana: :bump:
 

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 950
M
Hästmänniskan Hejsan. Jag skulle vilja varna er som funderar på att låna ut era hästar på foder att tänka genom ett par extra gånger, genom att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 371
Senast: Jenny
·
Övr. Djur Doris e död!!!!:eek: Jag sitter här med värsta paniken i kroppen och vet inte hur tusan jag ska lösa detta! Jag blev helt ställd för...
Svar
3
· Visningar
1 065
Senast: Soppan
·
Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 181
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp