Hemmafruar utan barn?

TS i den tråden har redan fått väldigt bra och exakta svar på sin väldigt specifika fråga. Jag vet inte hur vanligt det är att man avsätter till pensionen på det sättet. Vi gör det inte, och därför kändes det inte aktuellt för mig att svara där. Det förvånar mig inte att ingen annan från den här tråden gjort det heller, med tanke på de dryga kommentarerna med hänvisning till den här tråden.
Enligt den här tråden verkar det ju vanligt att partnern pensionsparar åt en.
Det är konstigt att inte få ett enda tips alls innan det"dryga" svar som jag tror att du tolkar det, från @mandalaki och det efter att absolut ingen skrivit ett tips som sagt.
 
Vi har inte heller kompenserat den ena för att den andra tagit fler föräldradagar. Vet inte någon som gjort så faktiskt.
Förstår inte riktigt hur den tråden är relevant här.
Eftersom det skrivits om partners som pensionsparar åt en kanske?
 
Enligt den här tråden verkar det ju vanligt att partnern pensionsparar åt en.
Det är konstigt att inte få ett enda tips alls innan det"dryga" svar som jag tror att du tolkar det, från @mandalaki och det efter att absolut ingen skrivit ett tips som sagt.
Fast det är ju inte så att man sitter framför bukefalos hela dagarna när man är hemmafru. Man har ju fullt upp med att serva sin man vettu.:D

Sen var det ju inte hur man pensionssparar eller säkrar ekonomin TS frågade, utan hur man räknar ut summan för den förlorade pensionen vid olika uttag av föräldraledighet. Den frågan borde vara lika aktuell för precis alla som har delat lite ojämnt.
 
Enligt den här tråden verkar det ju vanligt att partnern pensionsparar åt en.
Det är konstigt att inte få ett enda tips alls innan det"dryga" svar som jag tror att du tolkar det, från @mandalaki och det efter att absolut ingen skrivit ett tips som sagt.

Min man pensionssparar genom jobbet och dessa pengar förvaltas av ett Wealth Management company. Samma firma har också hand om pensionen som är i mitt namn, som maken också betalar in. Vi gjorde som så att vi tog samma inbetalningssumma som mitt senaste jobb gav, och dubblade den. Vi har även liv-och sjukförsäkringar på oss båda.
Sedan ger ju lagen i detta landet även betydligt bättre skydd till den hemmavarande parten, jämfört med hur det är i Sverige.
 
Makens foretag betalade ut pension for mig som medresande utomlands och det sattes in i mitt namn pa ett speciellt konto pa samma finansiella inrattning som Maken's pension sattes in.

Nar vi bodde i Sverige jobbade jag 50% ett tag, men da det inte raknas som att vara hemmafru och tydligen ar helt okay sa behover jag kanske inte redogora for hur Maken och jag diskuterade runt pension da? ;)
 
De flesta vet min politiska tillhörighet.
Eftersom du bor på landet och har djur så måste det ju vara Miljöpartiet,,,,,,,fast du bor ju inte långt från en kyrka så det kan ju vara Kris-demokraterna. :angel:
:D

Själv så skissar jag på ett eget parti, det ska heta BDGM, som är en förkortning av Bara Det Gynnar Mig. :p
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 912
Senast: Mkb
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
528
Senast: Ramona
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
727
Senast: Blyger
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp