Bukefalos 28 år!

Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!

Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!

Jag tror inte det var tarmvred utan inflammation i blindtarmen. Jag har för mig att de fick ta bort en rätt stor del av hans blindtarm och att det var förvånande att han kunde leva som en normal häst efter den operationen. Han nöjde sig inte med att leva-han vann lopp... :eek: :bow:

Det står att han blev operrerade i januari 01 och han startade i 25lopp efter det (om jag inte räknat fel?), varav han vann fyra av dem och var bland dem 4bästa 11gångar (vinster inräknat). kan ju ha fel men tror det stämmer! jag blir faktiskt imponerad :love:
Snabbaste tiden efter operartionen blev 12,2a på en 5:e plats, inte illa de heller. Bästa vinnar tiden var 12,3a. :banana:

Att man inte tänkt på honom tidigare! skäms... :o
Om ni tittar på bilderna på mitt sto vad tycker ni om honom då? Nackdelar, Fördelar mm!! Vill gärna ha era åsikter!!! :bow:
Ingen av hans två åringar (dem som blir tre i år) kom till start förra året. Vet dock inte hur många som gick premie och kval. Vart kan man kolla det enkelt. orkar ju inte sitta å kolla alla hans avkommor för sig. lite jobbigt ;)

Ni får ursäkta dem lite dåliga bilderna!







Titta på hennes bakkotor. de e dem jag e mest rädd för!!!
(bebisen får Hoot Mon (6+8) + 5 i stamtavlan, akta så den inte kommer å biter er..... )
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!


EN??? de var in te många ;) Hingst/Valack??? Avel?? Pris?? aaaa man våger väll inte ens tänka på det! :eek:
Hittar bara massa hambo resultat på nätet om honom, men vi letar vidare.
 
Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!

EN??? de var in te många ;) Hingst/Valack??? Avel?? Pris?? aaaa man våger väll inte ens tänka på det! :eek:
Hittar bara massa hambo resultat på nätet om honom, men vi letar vidare.


En Hambo-vinnare brukar ju inte vara billig precis så de ingår väl inte i den prisgrupp av hingstar du letar efter?

Jag hade också en märr med veka kotor, så här blev hennes son.

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_12/04150000-04159999/640x480/4152972.jpg?0

Men han är efter en hingst som du valt bort. För mig spelade inte osteochondrosen nån roll eftersom jag redan opererat mamman för det. På bilden har han hasgallorna kvar då den är tagen ett par månader innan operationen.
 
Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!



Hittade lite här faktiskt! Han e visst valack!
http://www.oddsonracing.com/docs/HammersPlansforVividPhotoJan107.cfm

Given the hardiness of the gelding, Hammer is eyeing a trip to Scandinavia for Vivid Photo.

"I'm also thinking about the Elitlopp in 2007,” he said, referring to Sweden’s premier event. “He would probably go in a race in Norway at a mile and five sixteenths prior. His sire [SJs Photo] won that one [1995]. The extra distance won't bother him -- anywhere. He just keeps on trotting. It won't be a problem at all. With the Elitlopp, I figure I want to do it some time, so 2007 might be as good a time as any."
 
Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!

Ne hambo-vinnare, eller deltagare överhuvudtaget brukar ju inte va dem billigaste precis. Fast Scarlet Knight är ju nere i 39.000kr, och MR Pine Chip kostar 45.000kr. Kanske kanske trenden e på väg ner. Men en vanlig dödlig (som inte vill ta lån) som jag lär aldrig ha råd iallafall den närmaste tiden :smirk:

Skulle jätte gärna vilja veta vem din häst e efter iallafall även om jag valt bort honom. :)
 
Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!

*Lånar knapp*

Undrar lite. Har ni några förslag på hingstar eller hingst/sto linjer som man absolut inte bör lägga på mitt sto???
Lite nyfiken :)
 
Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!

Gentle Star ;)

Jag letade hingst med nån idé om vad jag ville behålla av stoets egenskaper och att han inte hade för mycket av de jag försökte undvika. (Litenhet, skeva framben och kotorna då) En hingst med långa veka kotor hade nog inte varit bra där, lagom är bäst. Från början valde jag också bort osteochondrosen men det diskvalificerade för många av de hingstar som i övrigt passade henne extrriört.

Jag fick ungefär vad jag hade som mål och hittills är det en superhärlig häst. Lättlärd, trevlig och har lätt för att sätta fötterna rätt.
 
Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!

:love:
"Den Vackras" Pappa var ju hambovinnare :bump: ..och då fick ju hans Vackra son en farfar som är hambovinnare :D
( tänk hur man kan få till det :p )

Som Ps kan jag säga att jag alltid blir SJUUUUK när jag ser din Röde :love:
 
Sv: Hingst till sto e: Big Spender. Hjälp mig!!

Tycker din lilla totto va jätte fin!
Har också börjat fundera på om jag inte ska titta på hingstarna med lösa benbitar iallafall. men jag vill verkligen inte. det blir så dyrt att ta bort dem små jäklarna. (förlåt språket) dem e också orsaken till att mitt andra sto alldrig kom till start. Och nu e jag lite rädd att hennes bebis har det också. ska röntga henne i sommar.
Har du fler bilder på den söta hästen??
 
Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp