Hingstfunderingar inför 2017

Den är brun:nailbiting:
Men verkade helt perfekt förutom min aversion mot bruna hästar. Jag är inte rädd för något oprövat så länge stammen har presterat.

Oj, vad svårt det måste vara att avla halvblod om man ska undvika bruna hästar....?! :rofl: Jag tycker brun är en super färg, syns inte om hästarna är lite smutsiga! ;)

Personligen brukar jag undvika skimla hingstar, men det är inte pga färgen, men för att dom flesta skimla hopphingstar är typ stora grova Holsteiners som jag inte gillar. :p
 
Oj, vad svårt det måste vara att avla halvblod om man ska undvika bruna hästar....?! :rofl: Jag tycker brun är en super färg, syns inte om hästarna är lite smutsiga! ;)

Personligen brukar jag undvika skimla hingstar, men det är inte pga färgen, men för att dom flesta skimla hopphingstar är typ stora grova Holsteiners som jag inte gillar. :p

Jag vet en som avlar PRE som inte vill ha skimmel. Där kan vi kalla utmaning!
 
Oj, vad svårt det måste vara att avla halvblod om man ska undvika bruna hästar....?! :rofl: Jag tycker brun är en super färg, syns inte om hästarna är lite smutsiga! ;)

Personligen brukar jag undvika skimla hingstar, men det är inte pga färgen, men för att dom flesta skimla hopphingstar är typ stora grova Holsteiners som jag inte gillar. :p
Jag vill avla på fuxar:angel:
Skimmlar tycker jag inte heller om, skulle krävas något extremt speciellt för att jag skulle tänka mig det. Brunt går an ändå, men finns det något likvärdigt som är fux eller har gulanlag så tar jag det.
 
Så tips på Donnerhall-hingstar (eller söner) som kan hoppa?
Jag har funderat lite på Fürstenball och även sonen Blue horse Farrell (D lite längre bak men ggr 3), men hittar inget omdöme om deras hoppning. Nån som vet?
Jag är också förtjust i Dancier, men vet inte om det går att få tag på honom här?

Tankar och tips? :)

Fürstenball gjorde på sitt 70-dagars test en mycket bra hoppning
Index Hoppning 113,65
Betyg vid slutprovet
Löshoppning 7.50
Hoppning terräng 9.50
Testryttare banhoppning 9.25

Betyg under träningsperioden
Hoppanlag 8.25
 
Fürstenball gjorde på sitt 70-dagars test en mycket bra hoppning
Index Hoppning 113,65
Betyg vid slutprovet
Löshoppning 7.50
Hoppning terräng 9.50
Testryttare banhoppning 9.25

Betyg under träningsperioden
Hoppanlag 8.25
Har någon av hans avkommor presterat i hoppning?
 
Jag skulle vilja ha in Donnerhall-blodet, hon har redan mycket R-blod i sig, så gärna något där det inte är så dominerande. Men, jag vill inte göra avkall på hoppningen! Hon hoppar strålande och med en fantastisk inställning.
Så tips på Donnerhall-hingstar (eller söner) som kan hoppa?
Tankar och tips? :)

Donnerhall släktingar som kan hoppa.
Dartagnan f.95 http://www.sporthorse-data.com/d?i=432804
Avkommeindex Hopp 118. Resultat 70-dagarsprov hoppning 131,21 (2 av 43 hingstar)
Han kostar bara 200 euro språng och 300 euro den 1oktober.

Don Frederico f.97 http://www.sporthorse-data.com/d?i=10350794
Resultat 70-dagarsprov hoppning 113,75
 
Jag vill avla på fuxar:angel:
Skimmlar tycker jag inte heller om, skulle krävas något extremt speciellt för att jag skulle tänka mig det. Brunt går an ändå, men finns det något likvärdigt som är fux eller har gulanlag så tar jag det.
Den andra som är inblandad i detta projektet "Vad kan man betäcka med för att garantera att avkomman inte blir brun?"
Vi ligger på samma vågplan.
 
Tusen tack @KickiH Det var ju inte alls illa vad gäller Fürstenball, jag avskriver inte honom helt än :) De andra du nämner ska jag titta närmare på.

Finns det motsvarande bedömning för Dancier?
 
Dancier hade på sitt hingstprov (300-dagarstest) ett hoppinex på 103,44 (19 av 48 hingstar)
Avkommeindex hoppning 73 (90%)
Hans far De Niro har ett avkommeindex i hoppning på usla 67 (97%) men hade själv 117,75 (11 av 50 hingstar) på sitt hingstprov.
 

Liknande trådar

Avel Köpte idag ett sto e.Clever Hill Q ue.Jazz som ska betäckas. Visst, nu är hon bara 1.5år gammal men direkt efter treårs ska hon betäckas...
2
Svar
21
· Visningar
3 836
Senast: tramp
·
Avel Hej! Min syster har ett sto som jag är lite sugen på att ta föl på men jag har tyvärr inte alls någon koll på vad för hingst som...
Svar
14
· Visningar
2 959
Senast: Biotin
·
Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 772
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp