Hiss eller diss

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill inte bara DISSA Propud utan även utfärda en varning för den. Det kan vara bland det vidrigaste jag smakat någonsin. Och jag säger smakat, för första skeden lyckades jag inte ens svälja utan fick spotta ut allt och sen slänga resten. Så himla himla vidrig smak mvh tvättar munnen med klorin :down: :yuck::arghh:

Reklamen säger "lätt, krämig och god". får inte ihop det med din beskrivning
 
En lättsam språktidning som jag fick som bilaga när jag köpte en annan tidning:
14274794-origpic-d2d7ce.jpg


Hiss
Jag fick en prenumeration på den en gång. Jag öppnade inte ens plasten på ett enda nummer. :o Tror inte jag får något mer av den personen...hon fick tillbaks flera nummer oöppnade av mig sen. :o
 
Jag vill inte bara DISSA Propud utan även utfärda en varning för den. Det kan vara bland det vidrigaste jag smakat någonsin. Och jag säger smakat, för första skeden lyckades jag inte ens svälja utan fick spotta ut allt och sen slänga resten. Så himla himla vidrig smak mvh tvättar munnen med klorin :down: :yuck::arghh:

Jag var också tvungen att googla vad det var men bara namnet är ju läskigt, Propud :yuck: det låter som något man hittar i en regnpöl och det verkar ju som om det smakar något liknande... :meh:
 
Jag var också tvungen att googla vad det var men bara namnet är ju läskigt, Propud :yuck: det låter som något man hittar i en regnpöl och det verkar ju som om det smakar något liknande... :meh:

"Lätt, krämig och god"

kan det bli det av:
Högpastöriserad laktosfri mjölk, mjölkprotein, kakao 1,8 %, stabiliseringsmedel (cellulosagummi, karragenan, dextrose), sötningsmedel (acesulfame K & aspartam), naturlig chokladarom.

Istället för choklad så stoppar man självklart i "naturlig chokladarom".

Jag tycker nog att @Killaloe s beskrivning av smaken verkar mer sannolik.
 
"Lätt, krämig och god"

kan det bli det av:
Högpastöriserad laktosfri mjölk, mjölkprotein, kakao 1,8 %, stabiliseringsmedel (cellulosagummi, karragenan, dextrose), sötningsmedel (acesulfame K & aspartam), naturlig chokladarom.

Istället för choklad så stoppar man självklart i "naturlig chokladarom".

Jag tycker nog att @Killaloe s beskrivning av smaken verkar mer sannolik.

Jag kanske kan ta över som deras nya och ärliga PR-chef?! :D :up:
 
Jag kanske kan ta över som deras nya och ärliga PR-chef?! :D :up:
Jag måste bara fråga :o Hur kom du på idéen att prova Propud??? När är det meningen att man ska äta Propud? Det leder mig osökt till, Varför äter man kvarg?? Är det för att bägge är fettsnåla mellanmål?? Sorry för OT, men tycker bägge låter oaptitliga :o
 
Jag måste bara fråga :o Hur kom du på idéen att prova Propud??? När är det meningen att man ska äta Propud? Det leder mig osökt till, Varför äter man kvarg?? Är det för att bägge är fettsnåla mellanmål?? Sorry för OT, men tycker bägge låter oaptitliga :o
Jag äter en del kvarg som mellanmål, eftersom jag tycker att det mättar bra och jag har lite svårt att äta ibland (iaf mat, men har hört att godis är dåligt att leva på :p :D). Så då tänkte jag "kul, en nyhet! Och det smakar choklad! Hur äckligt kan det vara liksom" men tji fick jag :p
 
Jag vill små-hissa denna dryck. Dricker aldrig något annat än typ pepsi max och cola zero annars, men min bror fick denna i present av mamma till studenten och öppnade den igår. Helt okej, luktade jättegott. :up:
34940_zpsejfjyscy.jpg
VAAAR?!!?
Jag älskar den, men när jag var till systembolaget så sa de att de inte säljer den längre :( VAR köpte ni den??

Äsch då, när jag satte in en kniv i tummen ca 1 cm (fråga inte hur, jag var totalklantig) så tyckte doktorn som tejpade den att det såg väldigt kirurgiskt ut :D

Vad gäller chipsen är det därför man handlar på Dollarstore ;)
Sååå ... du menar att det är värt att åka till dollarstore i söderköping? :angel:
 
HISS!
lorina-traditional-sicilian-cloudy-lemonade-75cl-256px-256px.jpg

Lorina - sicilian lemonade
Inga bitar och jag som älskar söta drycker tycker att den här är lagom, jättegod i fin flaska! Tyvärr köpte vi den på ica och inte sett den på någon ica sedan dess :(

Och givetvis det obligatoriska onyttiga:
Extra-tunna_Gr%C3%A4ddfilR%C3%B6dl%C3%B6k-215x309.png

Är man sugen på lättalätta chips som spricker i munnen så smakar dessa jättegott :d
 
Inte mycket till hjälp... men köptes på systemet (i valbo) runt när min bror tog studenten i början av juni. :o
*söker på deras hemsida*
Eh?! Det står ju fortfarande på deras hemsida att de säljer den :eek: Kanske var bara just den butiken som slutade med den..?
Men tack!! Får söka mig till ett systembolag någon annanstans så snart som möjligt :D
 
Här kommer det, här kommer något som INTE är ätbart :eek::nailbiting:

Vill hissa spellistan Altanmys på spotify - https://open.spotify.com/user/spotify/playlist/6KG4sYhdZvO4p5EZ6Zen3m
Beskrivning: En spellista med soft musik att ha i bakgrunden när du slappar på altanen.
Jag känner inte igen någon låt (men några artister) men ändå så är de alla(!) bra/ok tycker jag och även min mamma, vilket jag tänker borde innebära att den tilltalar en vid publik då jag och mamma inte alltid har samma musiksmak :D Kanske är det något fel på mina öron ikväll och jag tycker annorlunda imorgon men just nu rekommenderar jag den.

Obs. Funkar minst lika bra annanstans trots beskrivningen.
 
*söker på deras hemsida*
Eh?! Det står ju fortfarande på deras hemsida att de säljer den :eek: Kanske var bara just den butiken som slutade med den..?
Men tack!! Får söka mig till ett systembolag någon annanstans så snart som möjligt :D
Alla Systembolag kan väl ta in på beställning om de har den i sortimentet?
 
Jag måste bara fråga :o Hur kom du på idéen att prova Propud??? När är det meningen att man ska äta Propud? Det leder mig osökt till, Varför äter man kvarg?? Är det för att bägge är fettsnåla mellanmål?? Sorry för OT, men tycker bägge låter oaptitliga :o

Kvarg är bara fettsnålt om man väljer den fettsnåla ;)

Kvarg är en suverän produkt, protein och kalcium men nästan inga kcal, jag går ner som mest när jag äter mycket kvarg :d
 
"Lätt, krämig och god"

kan det bli det av:
Högpastöriserad laktosfri mjölk, mjölkprotein, kakao 1,8 %, stabiliseringsmedel (cellulosagummi, karragenan, dextrose), sötningsmedel (acesulfame K & aspartam), naturlig chokladarom.

Istället för choklad så stoppar man självklart i "naturlig chokladarom".

Jag tycker nog att @Killaloe s beskrivning av smaken verkar mer sannolik.
Bara att läsa detta får mig osökt att tänka på det avsnitt av Vänner när Monica ska testlaga en massa maträtter med ett syntetiskt chokladsubstitut. :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp