Hjälp med matigt mellanmål

Pancakes

Trådstartare
Sitter i bil för det mesta på jobbet och behöver lite hjälp med mellanmål. Det behöver vara något som inte behöver vara kylt, inte värmas, mätta bra, kunna ätas lite i farten och utan att ta i det för mycket med händerna.

Blir oftast nån smörgås men emellanåt är jag så jäkla less på macka och då slutar det med att jag inte äter något alls och sen är döhungrig när jag väl har lunch.
 
Sv: Hjälp med matigt mellanmål

SMoothies i termomugg som håller kylan kanske skulle vara något? Enkelt gott, nyttigt och går att variera i det oändliga, man måste ju inte bara ha i frukt. Nötter (om du inte är allergisk), kokt ägg, kesella med bär i en mindre burk (fast det kan vara svårt med kylhållningen iofs och kräver att man äter med händerna lite mer). Gör nyttiga, matiga rejäla muffins som du kan ha med dig, med t.ex. kruskakli, keso, riven morot, mjöl o.s.v. Går även att ha varm soppa i en termos men det kanske blir svårt att äta om du inte har möjlighet att stanna till nånstans. Vill du ha med dig nåt mer riktigt så kan du köpa en matlåda som håller kyla.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp med matigt mellanmål

Jag startade en tråd för några dagar sedan som hette "Middag i farten"..där fick jag en del tips som du kan ha nytta av.
 
Sv: Hjälp med matigt mellanmål

Kokt ägg tycker jag är bra. Sen äter jag en del skyr, ett par timmar utan kyl klarar den utan problem.
 
Sv: Hjälp med matigt mellanmål

Jag gör pizzabullar till mina tjejer som mellis. Fryser dem och tjejerna tar fram när de kommer från skolan.

Oftast är jag jättelat och använder färdigt pizzakit. Fyller med tomatsås, klippt skinka (sån man har på smörgåsen), färdig rivenost och lite pizzakrydda. Rullar ihop från långsidan, skär i 2-3 cm breda skivor som jag lägger i stora muffinsformar, lägger lite rivenost och krydda på och gräddar i 14-15 min.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 462
Senast: SiZo
·
Mat Jag tycker inte om att laga mat. Så jag vill sluta med det (åtminstone till vardags). Samtidigt vill jag äta nyttigt, veganskt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 785
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp