Bukefalos 28 år!

Hjälp mig bli klok på mitt förhållande.

Men varför?
Varför ska du eller andra döma hur andra lever?
Varför ska alla tvingas in i att "växa upp och skaffa barn och villa etc"
Varför denna trångsynthet?
Fast då har du inte läst vad jag skrev? Han kommer aldrig att låta sig bli tvingad in i ett sånt förhållande, han kommer SÄGA att han vill det men han kommer naturligtvis följa sin natur och det är ju exakt det jag skrev.
 
Ja du har åsikter om hur människor ska leva.
varför inte bara acceptera att folk är olika.
Nej. Jag har inga åsikter om det, fakta är dock att de flesta skaffar barn o familj och umgås sen mer med sin familj än vänner på krogen. Sen finns det en del som inte gör det men säger att de vill det, DET har jag åsikter om. Bättre då att vara ärlig o säga att näe, jag vill ha den här livsstilen.
 
Hur menar du? För att jag håller med TS om att de flesta, är ju ett faktum, lugnar ned sig med tiden så är jag dömande?

Du skriver "Tycker inte TS har några bergfasta föreställningar alls utan hon hör till oss som gör som folk mest." vilket faktiskt är riktigt lustigt... Så länge ens bergfasta föreställningar är inom normen så är de inte bergfasta föreställningar alls, nejdå, nejdå - det är bara helt normalt! :angel:
:rofl:
 
Du skriver "Tycker inte TS har några bergfasta föreställningar alls utan hon hör till oss som gör som folk mest." vilket faktiskt är riktigt lustigt... Så länge ens bergfasta föreställningar är inom normen så är de inte bergfasta föreställningar alls, nejdå, nejdå - det är bara helt normalt! :angel:
:rofl:
Fast det ÄR ju helt normalt att vilja skaffa barn och familj i hennes ålder. Om inte det vore det skulle ju vi dö ut, det är ju inbyggt att de flesta vill ha barn för att människan ska fortleva.
 
Sen dömer jag inte hans livsstil, jag dömer hans sätt att hålla kvar henne genom att lova dyrt och heligt att det är hans önskan att ha det som hon vill ha.
 
Fast då har du inte läst vad jag skrev? Han kommer aldrig att låta sig bli tvingad in i ett sånt förhållande, han kommer SÄGA att han vill det men han kommer naturligtvis följa sin natur och det är ju exakt det jag skrev.
Ser du inte det själv?
Det är normalt att sluta gå på krogen och mannen borde växa upp. Och annat du skrev
 
Ser du inte det själv?
Det är normalt att sluta gå på krogen och mannen borde växa upp. Och annat du skrev
Än en gång, det är ju det. Om inte flertalet kände så skulle mänskligheten till slut dö ut. Därmed inte sagt att alla måste känna så men se dig omkring, nog är det fler som skaffar barn än som inte gör det?

Tillägg: Och det jag vänder mig emot är ju att han säger till henne att han vill samma sak men hans handlingar visar ju den totala motsatsen.
 
Från ts
Han har (haft) en vana att gå ut de flesta helger på krogen med sina vänner och vid ett tillfälle när jag var med var han flörtig mot två andra tjejer på ett sätt som jag inte tyckte kändes okej. Inte så att han gjorde någonting, men var bara med dem på dansgolvet (fast jag stod ett par meter ifrån och dansade med våra vänner), gick iväg och bjöd dem på drinkar utan att inkludera mig eller presentera mig. En vän till honom och hennes väninna. Då reagerade två gemensamma vänner på hans beteende och undrade vad han höll på med. Ingenting han reflekterade över, utan tyckte att det var väl precis som om han hade träffat två killkompisar där. Såna grejer har det blivit ett par gånger.

Hm vilken kille skulle dansa bara med två nya killkompisar på dansgolvet, inte presentera dem för sin flickvän (och vänner) två meter därifrån och sedan bjuda männen på varsin drink?

(Hm vilken kille skulle dansa bara med två nya killkompisar på dansgolvet, inte presentera dem för sin pojkvän (och vänner) två meter därifrån och sedan bjuda männen på varsin drink? utan att pojkvännen blev sur.)

För att inte tala om krama sina killkompisar länge, pussa dem och berätta hur fina de är idag.
(Det kanske iofs om han har pojkvän, men jag tror faktiskt inte det, inte utan att sambon skulle bli sur). Helt ärligt om någon av mina manliga (kvinnliga) vänner skulle krama mig länge, pussa mig, och säga att jag var såå fin idag skulle jag bli ganska sur. (men det kanske bara är för att jag är en sur feminist.)
 
Det där låter väldigt dömande.
Nej. Det är ju fakta. Han säger att han vill ha familj men låter sig, 40 år gammal, dras ut på krogen med sina vänner och festar till långt in på nätterna. Det rimmar ju dåligt med vad han säger. Och det tycker jag är oerhört barnsligt, att säga en sak men göra en helt annan. För TS är det ju dessutom väldigt viktigt att få familj och barn, så länge han säger att han vill samma saker blir det ju svårt för henne att gå vidare eftersom hon älskar honom.
 
Och jag ser den totala motsatsen? Jag tycker TS har så himla rätt i allt hon skriver, det ÄR normalt att växa upp, speciellt när man är 40 år??, det är helt normalt att vilja ta det lite lugnare och stanna hemma, planera familj och att vad det innebär när man är 30. Tycker inte TS har några bergfasta föreställningar alls utan hon hör till oss som gör som folk mest. När det kommer till sambon däremot så verkar han oerhört barnslig. Vem över 40 sitter fast i dataspel för att sen skylla det beroendet på sin sambo? Hur tänkte han där?? Och att gå ut o festa varenda helg och prompt stanna ute tills ställena stänger är ju faktiskt nåt som de flesta har slutat med när de är 30, för att inte nämna 40...så för mig är TS en helt vanlig tjej med helt vanliga förväntningar som tyvärr träffat en kille som aldrig vuxit upp o som lär få svårt att göra det nu. Jag har också svårt att se att detta kommer fungera, tror också att han säger att han vill ha barn och familj för det är det som förväntas av honom men jag ser många långa kvällar när TS sitter där själv med barnen innan han växt upp. Om han nånsin gör det. Så mitt råd är att hitta en som vill samma som du, TS, nu.
Jag tänker som du, ts låter rätt normal och ts sambo låter omogen. Därmed inte sagt att han inte har rätt att vara omogen men han låter inte som rätt man för ts.

Jag tror tyvärr han lurar ts (och sig själv?) när han säger att han vill sluta festa och leva Svensson-liv. Han kommer INTE vilja sluta festa när ni sitter med sömnlösa nättr och trist vardag med barnskrik etc. Då kommer det säkert heta att ts har övertalat honom till familj och han måste få roa sig för att orka.

Jag tycker inte flirtandet som du beskriver det är ok. Han ignorerar dig och bjuder andra tjejer på drinkar, men inte dig Ts? Inte ok tyckerr jag. Låter som om han gillar när du är lite osäker på honom och vill hålla dig där. Eller så vill han visa att han gör vad han vill.
Eller något ditåt. Jag tror inte på att det är omedvetet iaf. Och det är inte respektfullt eller kärleksfullt heller. Jag väntar mig mer av en man jag väljer som livspartner.
 
Nej. Det är ju fakta. Han säger att han vill ha familj men låter sig, 40 år gammal, dras ut på krogen med sina vänner och festar till långt in på nätterna. Det rimmar ju dåligt med vad han säger. Och det tycker jag är oerhört barnsligt, att säga en sak men göra en helt annan. För TS är det ju dessutom väldigt viktigt att få familj och barn, så länge han säger att han vill samma saker blir det ju svårt för henne att gå vidare eftersom hon älskar honom.
Men de har ju inte barn än? Om jag inte hade barn och min sambo inte hade barn så hade vi säkert varit ute mer och rört på oss på helgkvällar, trots att vi är 32 och 35. Det är liksom inget barnsligt i det. Likaså datorspel/tv-spel. Vi är båda gamers och planerar en pension där vi kommer att bo i en stuga och spela ihop. Det är liksom DIN uppfattning att det är barnsligt. Och det är inte alls fakta. Det är DIN åsikt.
 
Och jag ser den totala motsatsen? Jag tycker TS har så himla rätt i allt hon skriver, det ÄR normalt att växa upp, speciellt när man är 40 år??, det är helt normalt att vilja ta det lite lugnare och stanna hemma, planera familj och att vad det innebär när man är 30. Tycker inte TS har några bergfasta föreställningar alls utan hon hör till oss som gör som folk mest. När det kommer till sambon däremot så verkar han oerhört barnslig. Vem över 40 sitter fast i dataspel för att sen skylla det beroendet på sin sambo? Hur tänkte han där?? Och att gå ut o festa varenda helg och prompt stanna ute tills ställena stänger är ju faktiskt nåt som de flesta har slutat med när de är 30, för att inte nämna 40...så för mig är TS en helt vanlig tjej med helt vanliga förväntningar som tyvärr träffat en kille som aldrig vuxit upp o som lär få svårt att göra det nu. Jag har också svårt att se att detta kommer fungera, tror också att han säger att han vill ha barn och familj för det är det som förväntas av honom men jag ser många långa kvällar när TS sitter där själv med barnen innan han växt upp. Om han nånsin gör det. Så mitt råd är att hitta en som vill samma som du, TS, nu.

Kan berätta att det går alldeles utmärkt att spela dataspel som 40+are. Ålder har inget med vilket nöje det faktiskt ger. :)
Normen kanske är att "sakta ned tempot" o planera för barn-volvo-villa..men långt ifrån alla är ens intresserade av den normen.
Min personliga åsikt i ämnet är att människor är sociala varelser o du kan påverka en människa så pass mkt genom dina handlingar att personen blir sjuk. Så absolut att du kan få igenom ett destruktivt beteende hos din part genom ditt agerande. Finns massor att läsa inom socialpsykologin om ämnet.

TS, utöver vad "alla andra" redan har sagt o tyckt. Jag kan ha missat, hur gammalt är förhållandet? O sedan är jag fundersam över hur hans o din uppväxt ser ut. Våra habitus spelar en stor roll i hur vi agerar.
 
Och när vi nu är inne på dömande så har ju flertalet av er här dömt TS för hennes önskan om ett liv med familj och barn och sagt att det är hon som ska anpassa sig....så kasta inte sten i glashus.
Nej det är ingen som säger att TS har fel som vill ha det.
Det alla är kritiska mot är ju att mannen och TS verkar vilja ha olika saker
Tvärtom säger alla att TS bör träffa någon som vill ha samma för att få det bra
Tycker snarare vi visat omtanke om TS
 
Jag förstår absolut hur många av er tänker. Jag har sagt till honom upprepade gånger hur jag är, vad jag mår bra av och hur jag vill ha mitt liv. Han har innan sagt att han också vill det, att han är på väg däråt, att han är kvar i sin livsstil av gammal vana och att det inte är det han vill egentligen. Att han är så glad att han träffat mig där han äntligen känner sig lugn och trygg och att han vill ha barn och hus och hela köret.

Men jag undrar om han inte har sagt det för att han kanske VILL att det ska vara så eller för att det låter bra. Jag har sagt till honom flera gånger att jag vill ha barn och familj med någon som vill det lika mycket som jag, inte med någon som längtar bort till något annat. Ja det förstår jag och det vill jag också, har han sagt då...

Nu har han precis kommit ur en lång period av dataspelande (vi snackar all ledig vaken tid, förutom när någon kompis drog ut honom), slutat röka, börjat träna och "tar tag i sitt liv". Och då har väl allt det här kommit upp för honom.
Nu utgår jag helt från mig själv.
Jag VET att jag inte går ihop med någon som har krogen som fritidsintresse. Jag har inget intresse och skulle bli galen av att ha någon inramlandes på småtimmarna.
Därför väljer jag bort sådana personer. Inte för att det är fel på dem, utan för att vi inte fungerar ihop. Vi tycker och känner för olika helt enkelt.

"jag ska ändra mitt liv", låter som den som som vill börja träna och egentligen inte är så intresserad mer än för ytans skull.
 
Då kommer det säkert heta att ts har övertalat honom till familj och han måste få roa sig för att orka.
Nej, där håller jag med. Har man barn innebär det ett ansvar, då kan man inte göra som man vill hela tiden. Men han ska ju vilja ta det ansvaret. Och det låter ju minst sagt tveksamt.


(Sen gillar inte jag heller hur hans vänskapsförhållanden till andra kvinnor ser ut. Men det är liksom bara att like it or leave it. Man kan inte styra över andra människor på det sättet. Jag hade inte fixat det, finns säkert andra som tycker att det är helt ok.)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 675
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 178
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 950
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp