Bukefalos 28 år!

Hjälp mig tänka

Husse tog bort plåstret nu ikväll, tur att jag inte var där, det gjorde ont. Stackars kattpojke. Själv så gav jag honom enrisrökt skinka - jag ligger klart bättre till än husse just nu
 
Husse tog bort plåstret nu ikväll, tur att jag inte var där, det gjorde ont. Stackars kattpojke. Själv så gav jag honom enrisrökt skinka - jag ligger klart bättre till än husse just nu

Alltid bättre att ha någon annan göra tråkiga saker :p jösses vad långsinta de små liven kan vara ibland. Och världsbäst på att ge riktiga mördarblickar så man blir en liten våt fläck :love:
 
Alltid bättre att ha någon annan göra tråkiga saker :p jösses vad långsinta de små liven kan vara ibland. Och världsbäst på att ge riktiga mördarblickar så man blir en liten våt fläck :love:
Usch ja, och ibland blir man alldeles mammig också. Som när jag beklagade mig lite över en dum liten pälstuss som hade klistrat sig fast intill operationssåret till djursköterskan som då bara helt enkelt slet bort den - jag såg nog lite ut såhär :eek::mad::o
Men då var jag glad att det var hon och inte jag! :D
 
@cirkus Ha ha, ja det kan jag tänka mig. Jag hoppas Lillemans plåster lossnar av sig själv till slut så jag slipper dra bort det, det verkar som sagt sitta som berget. Aj.
Skönt att han börjar vilja komma ut, det är ett friskhetstecken :up:
 
Hoppas att din katt är bättre @SkorpSmulan
Min är det inte. Frakturen har gtt upp. Vi upptäckte det som ett bifynd när vi röntgade urinblåsan idag när han inte kunde kissa. Han ligger på operationsborde i denna stund och jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att han får behålla sitt ben. Stora, underbara, godhjärtade kattpojke :heart
 
Hoppas att din katt är bättre @SkorpSmulan
Min är det inte. Frakturen har gtt upp. Vi upptäckte det som ett bifynd när vi röntgade urinblåsan idag när han inte kunde kissa. Han ligger på operationsborde i denna stund och jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att han får behålla sitt ben. Stora, underbara, godhjärtade kattpojke :heart

Vi håller tummar, tår och tassar!
 
Hoppas att din katt är bättre @SkorpSmulan
Min är det inte. Frakturen har gtt upp. Vi upptäckte det som ett bifynd när vi röntgade urinblåsan idag när han inte kunde kissa. Han ligger på operationsborde i denna stund och jag hoppas, hoppas, hoppas innerligt att han får behålla sitt ben. Stora, underbara, godhjärtade kattpojke :heart
Åh nej!! Fy tusan nej.
Usch vad tråkigt.
Vi håller alla tummar och tassar vi kan här.

Lilleman mår bra, han är jättepigg och helst av allt vill han gå ut igen, jag får verkligen parera varenda gång jag öppnar dörren.
Jag har hoppet men helt vågar jag inte andas ut innan återbesöket med röntgen på måndag.
 
Härligt att lilleman är pigg pojke!

De har räddat benet men det var ännu mer splitter än vid förra operationen så det är osäkert hur detta går. MEN jag vet nu orsaken tror jag och det är BRA. Det betyder att vi faktiskt gjort rätt hemma. Han råkade hoppa ner från ett undersökningsbord när de undersökte urinblåsan förra onsdagen.
 
Härligt att lilleman är pigg pojke!

De har räddat benet men det var ännu mer splitter än vid förra operationen så det är osäkert hur detta går. MEN jag vet nu orsaken tror jag och det är BRA. Det betyder att vi faktiskt gjort rätt hemma. Han råkade hoppa ner från ett undersökningsbord när de undersökte urinblåsan förra onsdagen.
Hoppsan, även de erfarna kan göra misstag :angel:;)
Men hoppas nu att pojken håller sig duktig den här gången! För både sin egen och mattes skull :mad: Och hoppas verkligen att allt går bra! Även om jag inte är tveksam till att en trebent katt kan också klara sig bra så vore ju såklart det bästa att han kunde ha alla fyra i behåll.

@SkorpSmulan Låter ju som att han mår toppen :love: Hoppas att allt går tipptopp på måndag!
 
Gud vad skönt att ha en veterinär i familjen :up:


Lilleman är halvt skogstokig. Matten sitter bara och tänker "oooh, gör inte illa dig" men jag antar att det ska ha läkt nu. Det värsta är att han blir lite elak på den andra katten när han blir så här rastlös. Eller inte elak egentligen men han jagar henne vilket hon inte uppskattar. Hon sitter mest i fönstret och muttrar när han han far omkring. Sur som en citron.

Imorgon är det återbesök, ruskigt nervöst. Håll tummarna för oss.
 
Gud vad skönt att ha en veterinär i familjen :up:


Lilleman är halvt skogstokig. Matten sitter bara och tänker "oooh, gör inte illa dig" men jag antar att det ska ha läkt nu. Det värsta är att han blir lite elak på den andra katten när han blir så här rastlös. Eller inte elak egentligen men han jagar henne vilket hon inte uppskattar. Hon sitter mest i fönstret och muttrar när han han far omkring. Sur som en citron.

Imorgon är det återbesök, ruskigt nervöst. Håll tummarna för oss.

Givetvis, tummar, tår och tassar!
 
@SkorpSmulan - såklart håller vi tummar och tassar!
Tänk vad bra att du valde operation.

Kusin var nöjd med min kisse. Hon tyckte han hade det lyxigt i sin svit. Hon tyckte vi hade lagt om bandaget fint, jag var ju lite orolig att det stasade och gjorde att hans tass blev svullen, men hon sa att det beror på att han inte rör sig så mkt, hon visade hur vi kan massera tassen.
 
Idag blev Lilleman friskförklarad! :banana:
Veterinären var så nöjd med honom, (det var en annan vet den här gången, tre stycken har vi fått träffa på dom här veckorna), och utbrast "Oj vilken välmusklad katt! Och jag har sett många" Och det trots att han varit så mycket konvalecent. :)
Jättepigg och glad var han hos veterinären också iaf ända tills vi började hålla fast honom för att ta stygnen och sen brottas med honom på röntgen. Det hade blivit nått missförstånd då vetten som lämnade ut honom vilken inte var kirurgen sa att stygnen skulle försvinna av sig själv och plåstret på magen skulle sitta till det trillade av av sig själv.Vilket de tinte skulle. Men nu är han plåster och stygnfri och allt såg fint ut.
När vi kom hem har han sovit som en stock, det är jobbigt att vara hos doktorn.
Röntgen visade lite ärrbildning och att hjärtat inte riktigt satt där det skulle men det var vist normala avvikelser. Speciellt efter allt han varit med om.

@cirkus Ja tänk va bra. Lillhjärtat. Han är så fruktansvärt go, ha har alltid varit kelen men inte så här och inte så hör kramig och han har aldrig gillat att bli pussad. Förrän nu. Det känns nästan som att han är tacksam. Eller bara väldigt nöjd över att må bättre igen.
 
@SkorpSmulan ! UNDERBART!

Vad glad jag är för er skull.

Min kattpojke känns pigg och glad, faktiskt mycket bättre än efter förra operationen. Det är ju många, många veckors konvalecens men jag tror att han också blir frisk tillsist.

Jag håller honom sällskap hela dagarna, jag har honom i mitt arbetsrum.Då vill de andra djuren också vara där så härinne ligger en katt i bur, tv åhundar och ytterligare två katter...så han behöver inte känna sig ensam. Jag kan också öppna balkongdörren så han får kilka ut och känna höstluften utanför, det gillar han också.
 
:) Äntligen kan jag andas ut efter veckor av att ha hållit andan och varit spänd som en fiolsträng.

Jobbar du hemifrån? Så perfekt att kunna ha det så. Vad mysigt det låter.
 
:) Äntligen kan jag andas ut efter veckor av att ha hållit andan och varit spänd som en fiolsträng.

Jobbar du hemifrån? Så perfekt att kunna ha det så. Vad mysigt det låter.

Javisst!
jag kan ju säga som så att om inte förutsättningarna varit så att jag i princip kunde varit hemma med honom 24/7 hade vi nog inte fixat detta.

Vi bytte bandage nu på kvällen och det gick på halva tiden mot igår. Katten låg och spann medan jag klappade honom och husse bytte bandaget och kompresserna han har fullt förtroende för att vi inte gör honom illa. Helt rörande och otrolig känsla av tillit. Det hade inte soggat så mycket heller. Jätteskönt
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 259
Katthälsa Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få...
Svar
12
· Visningar
1 968
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 548
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp