Bukefalos 28 år!

Hjälp mig tänka

Kattpojken har legat mycket i gästsängen idag- det känns som om han känner sig friskare då. Så han ligger i sängen och jag sitter med laptopen i knät precis bredvid. Bandagebytet var lite jobbigare idag eftersom han hade lagt sig lite mindre optimalt. Ett lågt jamande och något pip när vi rörde benet oförmånligt. Annars så ligger han helt stilla. Så otroligt duktig. Nu kommer vi nog inte byta bandage förrän på Torsdag, det så fint ut med bara lite blod men inget soppigt


Så här ser det ut när han ligger och vräker sig

10729234_699529640122676_1671438764_n.jpg
 
Idag kom räkningen efter operation nummer två och jag blev synnerligen glatt överraskad, jag hade räknat med en lika saftig nota som efter första op, men detta verkar räknas som komplikationer och då var det inte alls så dyrt som jag befarat. 1407 kronor men då ingick en sårvårds material. Jag hade liksom laddat för typ 20 tusen eftersom om det kostat lika mycket igen hade vi slagit i taket på försäkringen.

han känns fortfarande som om han är på rätt håll. Imorgon åker morfinplåstret av och det blir skönt för honom att kunna tvätta sig mer utan att att jag lägger mig i. Konstigt nog är han ointresserad av bandaget än så länge
 
Idag tog jag av morfinplåstret. Skönt som tusan för kattpojken som nu har fått tvätta sig jätteordenligt. Han ville dock inte äta den nya specialmaten jag testade, därmot så funkar torrisarna bra. Så vi går tillbaka det andra veterinärfodret. Jag erbjöd gammelkatten av den där burken - hon åt upp det och sen spydde hon upp alltihop O_o
 
Oj. Det var billigt för en operation! Det är ju vad Lillemans återbesök gick på.


Lilleman är jättepigg och håller på att driva sin matte till vansinne. Jag funderar på att låta honom gå ut en stund imorgon, medans jag har koll på honom. Men jag vet inte om jag vågar. Fasen så läskigt :nailbiting:
 
Oj. Det var billigt för en operation! Det är ju vad Lillemans återbesök gick på.


Lilleman är jättepigg och håller på att driva sin matte till vansinne. Jag funderar på att låta honom gå ut en stund imorgon, medans jag har koll på honom. Men jag vet inte om jag vågar. Fasen så läskigt :nailbiting:

Alltså det var vad jag betalade efter att försäkringen tagit sin bit. Då var det ju jouravgift och gud vet allt inräknat. Men det blev oavsett väldigt mycket billigare än vad jag nånsin drömt om.

Härligt att Lilleman är så på bättringsvägen att han driver dig till vansinne ;)

Min kommer nog också göra det snart - igår protesterade han när han hörde att vi satt i matsalen som är strax utanför hans rum - han pep och stökade inne i buren. Jag försöker ha honom utanför buren så mycket som möjligt och då väljer han att ligga i sängen (som jag lyfter upp honom till förstås).

Det ser ut som om han kan göra "allt" med det trasiga benet. Han kan till och med använda det till att klia sig bakom örat.
 
Ah, det förstås.

:D Jo han tycker att matte är skittråkig som sover på nätterna så han ligger och petar på mig hela tiden och när jag är helt i nattmössan har jag inte riktigt förstånd att lyfta undan honom så han ligger där på mitt bröst och jag vaknar och parerar tassen som petar mig ansiktet si så där varannan minut.. Förutom när han försöker gräva sig ut genom golvet, jaga den andra katten eller bara gå omkring och jama, och han har hittat rösten igen som han tappade vid operationen.

Vad skönt, det låter positivt :up:
 
Snö :nailbiting::arghh::wtf:
Såklart att han ville in igen - klok kissekatt!

Jag är verkligen glad över att du valde operation och att han blev frisk.
 
Snö :nailbiting::arghh::wtf:
Såklart att han ville in igen - klok kissekatt!

Jag är verkligen glad över att du valde operation och att han blev frisk.
Det var lite strategi från mattes sida :D igår var det strålande väder så då kanske han inte hade velat komma in. Men å andra sidan så var det ganska läskigt att vara ute också och sen har han sovit gott så han kanske ändå inte varit ute så länge.

Ja jag med. Nu ligger han i sängen och ler. Kära katt :love:

Tack så mycket @musen21 och @Mulberry
 
Min kattpojke hälsar att det går fortfarande på rätt håll. Igår fick han syn på den roligaste katten att psyka genom dörrspringan(till rummet han bor i), jag slängde mig och drämde igen den mitt framför nosen på honom. Han går relativt obehindrat på sitt ben nu, men han ska ju inte jaga de andra...

Vi har också gjort en ny variant på bandaget - nu går det inte ner mot hasen och runt benet utan vi har bara lindat in den externa verktygslådan. Detta gör att han har ännu bättre rörlighet. Han haltar knappast nu...


10725015_742380715847121_1442354090_n.jpg
 
:eek: Oj jaha, ja då förstår jag. Hur länge ska han ha dom? Så himla skönt att det går bra iaf.
Han ska på sitt första åb nästa vecka, då ska vi bara till en sköterska, jag tror att de kommer att ta stygnen då. Nästa åb är den 20/11 och då ska han röntgas och troligen tas det bort då. Sen ska han till sjukgymnasten den 26/11
Han lär ju bara bli piggare och piggare så utmaningen blir att hålla honom nöjd med soff och sängvistelse.
 
Kattjäkeln var så pigg imorse när han fick komma ur buren att jag var tvungen att stänga in honom igen. Det räckte INTE med att bara vara på golvet eller i sängen i rummet. Fan han hoppade upp i fönstret - han får ju absolut inte hoppa. Sen surade han för att jag varken öppnade dörren ut i resten av huset eller ut på balkongen. Han gick på kattlådan i ren protest, jag har sett honom göra så förut. Det som oroar var att det kom ingenting :( Hoppas nu att det inte är något fel
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 188
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 233
Katthälsa Min älskade älskade katt började plötsligt kräkas och få minskad aptit för två veckor sen. Efter jagande av veterinärer lyckades vi få...
Svar
12
· Visningar
1 955
Senast: cambodia
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 490
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp