Hjälp ni kluriga bukefalister!

surprice1985

Trådstartare
Hej! Håller på att starta upp ett företag o har totalt fastnat i vad det ska heta! Jag är totalt värdelös på att hitta på bra namn som det inte redan finns massor av :o
Nåt klurigt, roligt, fyndigt, klatchigt tja vad som helst funkar!
Jag ska till att börja med göra naglar och 3D ögonbryn men vill inte att namnet bara ska hänvisa till det då det kanske blir att jag gör fler saker senare.. Hyr ett rum på en thai inspirerad salong.
Elina heter jag, mina barn hampus och oskar om det kan vara till någon hjälp :p Nail it eller face it tyckte jag va lite kul men det finns det redan flera salonger som heter..
Någon som har nåt kul förslag?
 
Klura inte till namnet för mycket. Det är viktigt att folk både vet du gör när de ser det, och att de lätt hittar det när de söker på vad du gör.

Det är lockande att vilja vara fyndig, men det är mycket viktigare att vara tydlig. :)
 
Fejk ska den heta eftersom det ju är ren fejk och naturligtvis ska du stava som jag skrev, alltså "fel" och försvenskat. :p


Hälsningar fd. schyltmållaren. :)


*Undrar om jag vunnit en ögonbrynsförlängning nu,,,,,,,* :angel: :D
 
Hej! Håller på att starta upp ett företag o har totalt fastnat i vad det ska heta! Jag är totalt värdelös på att hitta på bra namn som det inte redan finns massor av :o
Nåt klurigt, roligt, fyndigt, klatchigt tja vad som helst funkar!
Jag ska till att börja med göra naglar och 3D ögonbryn men vill inte att namnet bara ska hänvisa till det då det kanske blir att jag gör fler saker senare.. Hyr ett rum på en thai inspirerad salong.
Elina heter jag, mina barn hampus och oskar om det kan vara till någon hjälp :p Nail it eller face it tyckte jag va lite kul men det finns det redan flera salonger som heter..
Någon som har nåt kul förslag?

Du råkar inte ha lokalen på nr 9

nine is nails

 
Åh tack för alla svar! Är tyvärr inte något klokare ännu :(
Elinas kunde duga gott o väl men tjejen som jag ska ta över efter heter oxå bara sitt namn så det hade varit kul att ha något annat...
Fortsätt gärna att spåna vidare :up:
 
En nackdel med att ha ditt namn inblandat är om du ska sälja företaget nån gång i framtiden. Det är lättare att sälja "Hårkompaniet" än "Lisa Erikssons frisörsalong".
 
Klura inte till namnet för mycket. Det är viktigt att folk både vet du gör när de ser det, och att de lätt hittar det när de söker på vad du gör.

Det är lockande att vilja vara fyndig, men det är mycket viktigare att vara tydlig. :)
Exakt så!

Det ska framgå vad du gör, man ska inte behöva googla ;)
Tydlighet är guld. Tillkrånglat och fyndigt är för stamkunderna.
 
Välj med omsorg :angel:
Jag klurade länge till min enskilda firma (inom web och foto) och skulle skämta till det med Bajspåse Productions som förstaval, trodde inte det skulle gå igenom hos bolagsverket. Det gjorde det. Det kostade 800 kronor att byta namn…
 
Ja, det blev lite fail… Såg en av hundens förpackningar med ”hundpåsar” på golvet, och tänkte att ”Ha! Hundpåsar? Det är ju bajspåsar!” och på den vägen är det.
Jag satte skrattet i halsen sen när det hann ringa en försäljare - innan jag fått hem registreringsbeviset - som glatt frågade om han kommit till Bajspåse Productions.
Eh, vad sa du, sa du? :banghead:
 
Välj med omsorg :angel:
Jag klurade länge till min enskilda firma (inom web och foto) och skulle skämta till det med Bajspåse Productions som förstaval, trodde inte det skulle gå igenom hos bolagsverket. Det gjorde det. Det kostade 800 kronor att byta namn…
Alltså - ursäkta en blondin... :o Men seriöst, du sände alltså in en ansökan med det namnet för en fotofirma??? Varför?
För mig lät det inte ens kul, hur kom den idén upp i ditt huvud att du skulle skicka det? Hur hade du tänkt att kunderna skulle attraheras av det? :confused:
 
Alltså - ursäkta en blondin... :o Men seriöst, du sände alltså in en ansökan med det namnet för en fotofirma??? Varför?
För mig lät det inte ens kul, hur kom den idén upp i ditt huvud att du skulle skicka det? Hur hade du tänkt att kunderna skulle attraheras av det? :confused:

Det trodde jag inte. Jag trodde inte det skulle godkännas. Jag lärde mig nåt nytt då med ;)
 
Välj med omsorg :angel:
Jag klurade länge till min enskilda firma (inom web och foto) och skulle skämta till det med Bajspåse Productions som förstaval, trodde inte det skulle gå igenom hos bolagsverket. Det gjorde det. Det kostade 800 kronor att byta namn…

Vulk & Vodoo gick inte igenom....

men lite så här, firman måste inte heta som salongen vilket i och för sig kan vara praktiskt men inte nödvändigt. Det är inte heller bra att ha en för tydlig koppling till det egna namnet. Du kanske säljer och företaget sedan används för bluffakturor eller något mindre smickrande.
 

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
6 781
Senast: andover
·
M
Hästmänniskan Kära i bukefalister. Jag är kluven. Jag har en häst, ett sto på 11 år, Hannoveranare, som jag älskar mest av allt på denna jord. Men...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 909
Senast: Ponny-ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp