Hjälp ni kluriga bukefalister!

Det är ju lite så att mitt egna företagsnamn kommer synas när jag gör reklam o på presentkort tex men i övrigt kommer kunderna koppla ihop mig med själva salongen eftersom vi arbetar ihop.
Det kommer ju bli ××××× på salong ××××.
Många säger att man ska ha en koppling till namnet för att verkligen känna att det är ens eget och för att vilja kämpa lite extra när det är tuffa tider...
Tänkte på nåt med E's ???
Då har jag ändå E med från mitt namn....
Tex E's beauty. Fast jag är lite trött på beauty, nails osv det är så himla vanligt och sticker inte ut någonting alls. Vill att namnet ska vara något folk lägger på minnet..
Så svårt det kan vara ;)
 
Eller nåt kaxigt som Elitens ××××× /Eliten ;)
Då får jag med Eli från Elina..
Njae. Det kräver att du ÄR erfaren och skitduktig. Själv hade jag aldrig fixat att ha den pressen...

En bekant kaxade på ett annat sätt. Hon döpte företaget efter sin länsdel.

Vad är det för fel på att döpa till något som speglar vad du gör. På svenska....
 
Eller nåt kaxigt som Elitens ××××× /Eliten ;)
Då får jag med Eli från Elina..

Extra Snygg- det blir ju kul att svara i telefon för företaget Extra Snygg- Elina :)
Eller: Elina Extra Snygg

Tänk på att du ska upprepa ditt företagsnamn i telefon varje gång telefonen ringer... så låt det ta tid med namnförslaget, om du har en praktikant/anställd kommer de också att säga företagsnamnet och sedan sitt namn efter!
 
Vad tycker ni om BodyFix?

Min sambo har ett företag som heter autofix :p Lämna in bilen där och är gångavstånd till mig så passa på att fixa naglarna m.m under tiden bilen lagas :laugh:
 
Vad tycker ni om BodyFix?

Min sambo har ett företag som heter autofix :p Lämna in bilen där och är gångavstånd till mig så passa på att fixa naglarna m.m under tiden bilen lagas :laugh:
Fast är det sant?
Naglar är knappast hela kroppen. Varför inte nagelfix i så fall?
 
Haha ja kanske det :p
Jag gör mer än naglar bla bryn och tatuerar eyeliner m.m, därför jag inte vill låsa mig på enbart naglar i namnet...
 

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
6 781
Senast: andover
·
M
Hästmänniskan Kära i bukefalister. Jag är kluven. Jag har en häst, ett sto på 11 år, Hannoveranare, som jag älskar mest av allt på denna jord. Men...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 909
Senast: Ponny-ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp