Bukefalos 28 år!

Högskolestudier HT 2014

För mig är det också Göteborg som gäller. :)

Har bestämt mig nu och det känns faktiskt SÅ bra! Är taggad och förväntansfull och nervös i en enda röra. Juristprogrammet på Handels. Upprop nästa fredag! :up: :bump:

Grattis, vad kul! Har du (o) tur hamnar du hos mig på ngt av era praktikerbesök, jag brukar ta hand om ett eller ett par besök. :) Lycka till med studierna, Handels utb är grym!
 
Idag kom välkomstbrevet. Det innehöll ett schema över nollningen. Jag kommer verkligen behöva ragga upp en soffa att låna vissa nätter, för att orka det där + pendla skitlångt lär inte fungera. Men det verkar asroligt :D
Ingen Göteborgare som har en sovplats att dela med sig av nån gång ibland? Kommer inte supa mig full dagligen (om ens någon gång), så jag kommer vara tyst och snäll ;)

På vägen hem från jobbet idag var hjärnan mest fylld av tanken "Vad fan håller jag på med? Varför stannar jag inte där jag har lägenhet och jobb?". Nu är det mer "WOHOOOOO JAG VILL BÖRJA NU DIREKT!!!!!"
 
Ni som läst på distans och det stod att det ingår diskussioner i forum, har det varit skriftligt eller muntligt då med webbkamera? jag gillar verkligen inte o snacka med datorn och sitta med webkamera:nailbiting: även om det säkert är en vanesak.
 
Ni som läst på distans och det stod att det ingår diskussioner i forum, har det varit skriftligt eller muntligt då med webbkamera? jag gillar verkligen inte o snacka med datorn och sitta med webkamera:nailbiting: även om det säkert är en vanesak.
På de kurser jag läst har det varit motsvarande buke ungefär. Man startar en tråd med ett ämne, och folk svarar. Sen diskuterar man vidare. Alltså inget muntligt eller med kamera. Vilken kurs ska du läsa?
 
Idag kom välkomstbrevet. Det innehöll ett schema över nollningen. Jag kommer verkligen behöva ragga upp en soffa att låna vissa nätter, för att orka det där + pendla skitlångt lär inte fungera. Men det verkar asroligt :D
Ingen Göteborgare som har en sovplats att dela med sig av nån gång ibland? Kommer inte supa mig full dagligen (om ens någon gång), så jag kommer vara tyst och snäll ;)

På vägen hem från jobbet idag var hjärnan mest fylld av tanken "Vad fan håller jag på med? Varför stannar jag inte där jag har lägenhet och jobb?". Nu är det mer "WOHOOOOO JAG VILL BÖRJA NU DIREKT!!!!!"

Åh, när börjar nollningen? :) Jag har inte fått nåt välkomstbrev än, och misstänker att de inte har någon nollning för fristående kurser... ;) Men jag var nyfiken iaf, jag ska bara se till att vara på plats 1/9 liksom... Kanske borde försöka nässla mig in på nollningen bland klassen i programmet jag hoppas komma in på efter att registreringstiden är slut... :angel:
Har du blivit kallad till upprop förresten? Varken hört eller sett nåt om "upprop", bara att man ska regga sig själv på kursen och att man ska vara där på de obligatoriska första träffarna. O_o
 
När börjar era kurser? Min står kursstart: 1/9 och det känns som att det nästan måste vara fel? Sjukt sent ju? Jag menar, om man inte börjar förrän då så slutar ju inte terminen förrän typ någon gång i februari?

mvh

förvirrad.
 
På de kurser jag läst har det varit motsvarande buke ungefär. Man startar en tråd med ett ämne, och folk svarar. Sen diskuterar man vidare. Alltså inget muntligt eller med kamera. Vilken kurs ska du läsa?

Åh det låter lovande hoppas på det, gillar att skriva så det hade vart toppen!!

Jag ska läsa "Introduktion till Etologi":) Men jag ligger som förstereserv på Hundens Beteendebiologi 1 också så jag hoppas att någon tackar nej så jag äntligen kommer in:D. Annars försöker jag nästa år igen:D
 
Åh, när börjar nollningen? :) Jag har inte fått nåt välkomstbrev än, och misstänker att de inte har någon nollning för fristående kurser... ;) Men jag var nyfiken iaf, jag ska bara se till att vara på plats 1/9 liksom... Kanske borde försöka nässla mig in på nollningen bland klassen i programmet jag hoppas komma in på efter att registreringstiden är slut... :angel:
Har du blivit kallad till upprop förresten? Varken hört eller sett nåt om "upprop", bara att man ska regga sig själv på kursen och att man ska vara där på de obligatoriska första träffarna. O_o
Nollningen för mitt program börjar den 25te.
Ska du gå på uppropet för det program du vill då? :)

Mitt upprop är den 21a. På fristående kurser brukar det bara vara registrering online för att komma med på kursen
 
När börjar era kurser? Min står kursstart: 1/9 och det känns som att det nästan måste vara fel? Sjukt sent ju? Jag menar, om man inte börjar förrän då så slutar ju inte terminen förrän typ någon gång i februari?

mvh

förvirrad.
Mitt program börjar den 25te och höstterminen pågår till den 18de januari. Inte helt ovanligt att det drar över nån vecka mer på fristående kurser.

Åh det låter lovande hoppas på det, gillar att skriva så det hade vart toppen!!

Jag ska läsa "Introduktion till Etologi":) Men jag ligger som förstereserv på Hundens Beteendebiologi 1 också så jag hoppas att någon tackar nej så jag äntligen kommer in:D. Annars försöker jag nästa år igen:D
Du lär komma in på Hundens beteendebiologi som första reserv. Jag har läst både ettan och tvåan förut, och då var det precis så som jag beskrev med forumet :)
 
Mitt program börjar den 25te och höstterminen pågår till den 18de januari. Inte helt ovanligt att det drar över nån vecka mer på fristående kurser.
Drar över nån vecka var? I no fatta.

Vill inte att kursen ska sluta för sent, har en Australien-resa som väntar nämligen.
 
Nollningen för mitt program börjar den 25te.
Ska du gå på uppropet för det program du vill då? :)

Mitt upprop är den 21a. På fristående kurser brukar det bara vara registrering online för att komma med på kursen

Okej. :)
Finns väl ingen anledning till det vad jag fått veta, har snackat med studievägledaren för programmet som anser jag har goda chanser att komma in "du får ett mail om du erbjuds en plats, men kanske inte förren efter 28:de", inte ett ord någonstans om att jag behöver vara på uppropet. Snokat runt i några andra forum där de säger att man nu för tiden inte får ut nåt av det så. De kontaktar reserverna i tur och ordning om de får en plats.
... sen har jag ingen aning om när och var det uppropet kommer äga rum. :p JAG får ju ingen info om det, jag är inte antagen. :meh:

Så jag antar att jag inte ska på uppropet för programmet. :angel:
 
Drar över nån vecka var? I no fatta.

Vill inte att kursen ska sluta för sent, har en Australien-resa som väntar nämligen.

På min fristående kurs har jag ett preliminärt schema upplagt på skolans hemsida, finns det inget liknande för dig? :) Min slutar också någongång i mitten av Januari. (Startar 1/9)
 
På min fristående kurs har jag ett preliminärt schema upplagt på skolans hemsida, finns det inget liknande för dig? :) Min slutar också någongång i mitten av Januari. (Startar 1/9)
Ah okej, men då låter det ju rimligt? :) Tänkte att det kanske vara 1/9 +20 veckor exklusive all julledighet och fick det därför till att terminen slutar mitten av februari eller nåt. Men så funkar min hjärna sådär idag, ärligt talat.

Nej, än så länge har jag inte kommit åt nåt schema, bara sett när allt drar igång. Ska se vad jag kan snoka reda på. Tack för hjälpen! :)
 
Okej. :)
Finns väl ingen anledning till det vad jag fått veta, har snackat med studievägledaren för programmet som anser jag har goda chanser att komma in "du får ett mail om du erbjuds en plats, men kanske inte förren efter 28:de", inte ett ord någonstans om att jag behöver vara på uppropet. Snokat runt i några andra forum där de säger att man nu för tiden inte får ut nåt av det så. De kontaktar reserverna i tur och ordning om de får en plats.
... sen har jag ingen aning om när och var det uppropet kommer äga rum. :p JAG får ju ingen info om det, jag är inte antagen. :meh:

Så jag antar att jag inte ska på uppropet för programmet. :angel:
Man kan maila runt och fråga :angel:
Hade jag inte kommit in nu så hade jag varit lite påstridig och visa att jag fortfarande vill ha en plats, så dom vet om det :) Vilket reservnummer var det du hade?
 
Mot slutet av januari :)
Men det går säkert att fixa så du kan göra klart kursen i tid, bara att fråga kursledarna.
Ah okej. Min kurs avslutas dock med opponeringar så är de förlagda sent är det inte så mycket att hurra för. Men, med tanke på @CaisaLundblad s inlägg så känner jag mig hoppfull ändå och får helt enkelt avvakta tills jag får schema :).
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 275
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 767
Senast: Pudlan
·
R
Skola & Jobb Skulle gärna ringa CSN men det kostar en förmögenhet härifrån med tanke på köerna. Hoppas på hjälp här, som jag sedan kan dubbelkolla...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Raderad medlem 6459
·
Skola & Jobb Okej, jag läser just nu ett program, heltid. Ska hoppa av utbildningen efter att den här sista kursen är klar (dvs på fredag). Skriver...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: sky_fly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp