Bukefalos 28 år!

Högskolestudier HT 2014

Blir galen.
Första antagningsbeskedet. Blev antagen till 2 kurser jag ville läsa och en jag kunde tänka mig att läsa. Gjorde några sena anmälningar.
Loggar in ett litet tag senare och det står att jag är antagen på 4 kurser. Tackar ja till dessa.

Nu när andra antagningsbeskedet kommit är jag antagen till 15hp kurser jag vill läsa. Och helt plötsligt 180 hp program. Vill nog mest troligt inte läsa programmet ändå. Så då står jag med att bara läsa 50% till hösten... :( ledsen. Vill inte bara plugga på 50%! What to do..
 
@niphredil

Tänk om alla är mycket smartare än mig? Tänk om alla är typ 12 och jag känner mig som tant Edith i jämförelse? Tänk om jag inte fattar nåt? Tänk om alla hatar mig? Tänk om någons hund äter upp mina läxor?



:nailbiting:

Några lär vara smartare än dig, men det går att leva med. Om du inte kommer direkt från gymnasiet själv kommer det kännas som att många är typ 12. Ingen fattar något av juridiken i början. Ingen kommer att hata dig. Hundgrejen har jag ingen lösning på. :D
 
Jag var helt inställd på att gå till arbetsförmedlingen, fatta min chock när jag såg att jag var antagen till en kurs som jag var reserv till :o Blev lite tom, men nu har jag hunnit smälta det lite grann även om det fortfarande känns konstigt :cautious: Om jag märker att det inte funkar så är det ju egentligen bara att hoppa av och gå till arbetsförmedlingen :) Hejsan universitetet! :D
 
Hmpf. Snacka om att det måste vara negativt att ha gått gamla gymnasiet. Fortfarande reserv till några kurser jag ville läsa och då hade jag nästan 19/20 enligt gamla systemet, inte lätt när det bara antas en (!!!) ur den gruppen :mad: Sen reserv 2 på akademiska poäng efter att ha läst 395hp... Irriterad!
 
Hörrni, om man läser en 7,5hp kurs som går på 25% får man inte vara inskriven på arb.förmedlingen va? Än fast man i princip hinner plugga på "fritiden" ?
 
@Lillelorden Det kommer de inte vara. Det kommer de inte vara och det kommer du inte göra. Det kommer du att göra. Det kommer de inte att göra. Risken finns, så jag ska omplacera alla hundar från Göteborg till Norrland istället.

Schyrre med hundarna! :love:

Några lär vara smartare än dig, men det går att leva med. Om du inte kommer direkt från gymnasiet själv kommer det kännas som att många är typ 12. Ingen fattar något av juridiken i början. Ingen kommer att hata dig. Hundgrejen har jag ingen lösning på. :D

*hyperventilerar*

:nailbiting:
 
Hörrni, om man läser en 7,5hp kurs som går på 25% får man inte vara inskriven på arb.förmedlingen va? Än fast man i princip hinner plugga på "fritiden" ?

Eller förresten, inskriven kan du säkert vara, men du får ingen a-kassa. Tvivlar då också att du skulle vara berättigad något annat ekonomiskt stöd.

Själv kom jag in på mitt förstahandsval som reserv, vet dock inte om jag är redo för studier än. Min hjärna blev rejält grillad för en tid sedan :cool:
 
Eller förresten, inskriven kan du säkert vara, men du får ingen a-kassa. Tvivlar då också att du skulle vara berättigad något annat ekonomiskt stöd.

Själv kom jag in på mitt förstahandsval som reserv, vet dock inte om jag är redo för studier än. Min hjärna blev rejält grillad för en tid sedan :cool:

Misstänkte nästan det. Lite märkligt på ett sätt - jag har ju jobbat heltid och läst vid sidan av för att jag tycker det är roligt, så nog klarar man att söka jobb också - men samtidigt så förstår jag det.

Jag skulle gärna plugga ett tag till, har just slutfört en utbildning och vill himla gärna jobba med det, men det dröjer nog ett litet tag till innan det blir lediga jobb här uppe. Får fundera om jag ska skita i kurserna och skriva in mig på ams. eller om jag ska plugga och hoppas på att komma in på 100% till våren istället..
 
Står som reserv till allt jag valt och de sena ansökningarna är inte ens handlagda :(
Jag som hade så tydligt i min tanke att det blir plugg även i höst.
Har bokat ett möte en en syo på skolan på måndag. Hoppas på mirakel...
 
Står som reserv till allt jag valt och de sena ansökningarna är inte ens handlagda :(
Jag som hade så tydligt i min tanke att det blir plugg även i höst.
Har bokat ett möte en en syo på skolan på måndag. Hoppas på mirakel...
Vad tråkigt :(
Vilka reservplatser har du? Förhoppningsvis blir det ju folk som tackar nej nu i andra urvalet, så du kan få en plats ändå. Vad är det du sökt? Program eller kurser?
 
Jag har insett att kurslitteratur är tungt (!) så lär behöva köpa en ny väska, tänker att ryggsäck nog är skönast att bära i.

Vad har ni för väskor? Finns det snygga ryggsäckar som inte är i prisklass Fjällräven? :D
 
Jag fyndade en skitsnygg ryggsäck på ebay inför hösten, så mitt tips är att kolla runt där! Det finns väldigt mycket snygga ryggsäckar! (Och ja, enligt mig är det enda alternativet som student om man vill ha en rygg kvar :p )
 
Vad tråkigt :(
Vilka reservplatser har du? Förhoppningsvis blir det ju folk som tackar nej nu i andra urvalet, så du kan få en plats ändå. Vad är det du sökt? Program eller kurser?

Första handsvalet ligger jag på plats 12.:(
Är ett rätt poppis program dock (socialpsykiatrisk vård), tror det låg på skolans topp 3 av flest sökande/plats. Så känns hopplöst.
De som inte e handlagda är fristående kurser som jag nu i efterhand helst velat läsa då jag nu vet att jag vill in på ett annat program till våren (ssk).

Hoppas på att mötet med syo imorn ger nått iaf.
 
Jag har insett att kurslitteratur är tungt (!) så lär behöva köpa en ny väska, tänker att ryggsäck nog är skönast att bära i.

Vad har ni för väskor? Finns det snygga ryggsäckar som inte är i prisklass Fjällräven? :D
Jag köpte en ryggsäck från Puma för hela 89 kr på XXL. Brukar köra på den sportiga stilen så det ska nog bli perfekt :D
 
Äh, jag beställde en ryggsäck nu ikväll, snabba puckar haha.

Den här blir helt okej hoppas jag, det var 40% rea :D

JA444E00B-K11@4.jpg
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 270
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 767
Senast: Pudlan
·
R
Skola & Jobb Skulle gärna ringa CSN men det kostar en förmögenhet härifrån med tanke på köerna. Hoppas på hjälp här, som jag sedan kan dubbelkolla...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Raderad medlem 6459
·
Skola & Jobb Okej, jag läser just nu ett program, heltid. Ska hoppa av utbildningen efter att den här sista kursen är klar (dvs på fredag). Skriver...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: sky_fly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp