Högskolestudier HT 2014

Själv använt det ofta när jag behövt kolla över hur jag kan vara i USA över julen... :D
Ah, det förstår jag -y tterst smidigt ju! Här har jag suttit som ett fån och räknat i min kalender och försökt dra av för juluppehåll och bara gång på gång kommit fram till att jag förmodligen är klar nån gång i februari. Och så fick jag svaret med en supersnabb googling :D
 
Du lär komma in på Hundens beteendebiologi som första reserv. Jag har läst både ettan och tvåan förut, och då var det precis så som jag beskrev med forumet :)

Va roligt då känns det ju ganska lovande iallafall, hoppas på att det kommer ett mejl från kursansvariga snart;):D
 
Ah okej, men då låter det ju rimligt? :) Tänkte att det kanske vara 1/9 +20 veckor exklusive all julledighet och fick det därför till att terminen slutar mitten av februari eller nåt. Men så funkar min hjärna sådär idag, ärligt talat.

Nej, än så länge har jag inte kommit åt nåt schema, bara sett när allt drar igång. Ska se vad jag kan snoka reda på. Tack för hjälpen! :)

Jag ska kolla schemat som ligger upplagt för min kurs igen, så kan du de exakta datumen. Tror inte de kan dra över tiden direkt, ska kursen gå under period 1+2 (30p) så måste ju studenterna fortfarande kunna starta nya kurser för perioden 3+4 osv... :)

Man kan maila runt och fråga :angel:
Hade jag inte kommit in nu så hade jag varit lite påstridig och visa att jag fortfarande vill ha en plats, så dom vet om det :) Vilket reservnummer var det du hade?

Smart! :idea:
Ja, hade väl tänkt söka upp dem in person en vecka in på terminen om de inte hört av sig och typ... "kaaaan ni inte klämma in en till? Jag är ju ändå här..." typ. Kan iaf inte skada. :p Reservplats 2 av 17 har jag. Hoppas hoppas en massa hoppar av/inte kommer till uppropet/inte reggar sig. :D
 
Det behövs inte, tack vare lizans hjälp har jag fått fram datumen :). Men tack ändå!
 
Panikpanik:( kursen på komvuxnivå som jag skulle läsa på heltid till hösten är inställd, så nu står jag utan boende och jobb from september, dum som jag var så tog jag tackade jag nej till basåret jag i andra hand skulle ha läst och tänkte kolla om ni tror det finns någon chans att få komma in efter att sen anmälan är stängd?:(
 
Frågar åt pojkvännen: Om man efter andra urvalet ligger som 1a reserv, vågar man hoppas på att vara ganska säker på att komma in då? Det är en kurs på distans på 7,5p med 35 platser.
 
Frågar åt pojkvännen: Om man efter andra urvalet ligger som 1a reserv, vågar man hoppas på att vara ganska säker på att komma in då? Det är en kurs på distans på 7,5p med 35 platser.

Generellt, ja. Men det beror lite på hur många som tagits in i hans urvalskvot? Om han till exempel tas in via folkhögskola som kanske bara har en eller två platser ser det ju lite mörkare ut.
 
Panikpanik:( kursen på komvuxnivå som jag skulle läsa på heltid till hösten är inställd, så nu står jag utan boende och jobb from september, dum som jag var så tog jag tackade jag nej till basåret jag i andra hand skulle ha läst och tänkte kolla om ni tror det finns någon chans att få komma in efter att sen anmälan är stängd?:(
Kan du inte läsa den på distansmot tex hermods?
 
Åh! Så du ska gå i Linköping? Jag har inte förstått mig på det där riktigt, mitt program står att det är på HU med, fast, det är i Norrköping. Men i början ska väl alla som läser vård ha en kurs tillsammans, om jag förstått det rätt. Så då är ju alla i Linköping ett tag. :D

Ja, så har jag också förstått det! Är lite insnöad på Linköping och där kallas även själva campus för HU, så du får ursäkta mig :D
 
Kan du inte läsa den på distansmot tex hermods?

jo det har jag i tankarna med. men har testat att läsa på distans tidigare och just de ämnena som fysik och matte tvivlar jag på att klara utan lärargenomgångar:/ och kommunen erbjuder tyvärr bara matte på distans.. men på något sett måste det lösas.

Tycker det är riktigt dåligt att de bara kan ställa in en kurs sådär när man fått antagningsbesked, och dessutom sagt upp sig från jobbet.. siktar snart på heltid på uni. komvux kan man inte lita på:( universitet är säkert roligare med, det är det positiva!
 
Grattis, vad kul! Har du (o) tur hamnar du hos mig på ngt av era praktikerbesök, jag brukar ta hand om ett eller ett par besök. :) Lycka till med studierna, Handels utb är grym!

Ah, kul! Tack! :)

När börjar era kurser? Min står kursstart: 1/9 och det känns som att det nästan måste vara fel? Sjukt sent ju? Jag menar, om man inte börjar förrän då så slutar ju inte terminen förrän typ någon gång i februari?

mvh

förvirrad.

Nu fick du ju googlat och så, men jag flikar in att jag också har kursstart 1/9! Så det är nog hyfsat normalt. :)

---

Idag fick jag ett sms från en av faddrarna som hälsade välkommen och informerade lite om nollningen som tydligen börjar redan på måndag. Hjälp! Och yay!
Jag är nervös! Vet inte alls vad jag ska förvänta mig, eller vad som förväntas av mig. Hur går en nollning till? Kommer det vara tre veckors festande nonstop? :nailbiting:
 
Kommer det vara tre veckors festande nonstop? :nailbiting:

Nä, universiteten brukar ha regler om hur många av aktiviteterna som det får vara alkohol inblandat i (så är det i alla fall på LiU). Så många dagat är alkoholfria fyllda med lite lekar, middagar, myskvällar med film och sånt också. Beror väl lite på vilka som planerat nollningen, men jag tror de flesta tänker på att varva nollningsfesterna med lugnare aktiviteter också. Det är ju gjort för att ni i klassen ska lära känna varann!

Men, man brukar bli ganska trött och utmattad ändå. Det är ofta håll-i-gång hela dagarna och med ny skola, nya miljöer, nya människor att lära känna och dessutom massa aktiviteter på det varenda kväll så tar det på krafterna. Men skoj är det :)
 
Idag fick jag ett sms från en av faddrarna som hälsade välkommen och informerade lite om nollningen som tydligen börjar redan på måndag. Hjälp! Och yay!
Jag är nervös! Vet inte alls vad jag ska förvänta mig, eller vad som förväntas av mig. Hur går en nollning till? Kommer det vara tre veckors festande nonstop? :nailbiting:

Mitt "inspark" börjar den 26e efter upprop och håller på i 3 veckor.
Det är det enda schema som är spikat haha, lektionerna har jag ingen aning om hur dom ligger :laugh:
 
Och igår fick jag brev hem om nolle-p också. Jag har tänkt att det börjar samma dag som uppropet, den 25e... Meeen, det börjar på MÅNDAG :eek: :eek: :D Så himla nära det blev nu.
 
Vi har vår första sittning den 29de. Läskigt värre! Hur går en sån till?!
Temat är dessutom "bil"... vad tar man på sig då? O_o

Lär inte behöva köpa ett endaste kollegieblock till i alla fall. Rensade ur lådor i förrådet idag. Jag har kollegieblock för resten av mitt liv.
 
Vi har vår första sittning den 29de. Läskigt värre! Hur går en sån till?!
Temat är dessutom "bil"... vad tar man på sig då? O_o

Lär inte behöva köpa ett endaste kollegieblock till i alla fall. Rensade ur lådor i förrådet idag. Jag har kollegieblock för resten av mitt liv.

Och jag kommer väl aldrig få vara med på någon nollning i mitt liv. :( :mad: Min förbannade otur. :cautious:

Åh, kollegieblock behöver jag, det hamnar på inköpslistan till... senare... :p
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 989
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 743
Senast: Pudlan
·
R
Skola & Jobb Skulle gärna ringa CSN men det kostar en förmögenhet härifrån med tanke på köerna. Hoppas på hjälp här, som jag sedan kan dubbelkolla...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: Raderad medlem 6459
·
Skola & Jobb Okej, jag läser just nu ett program, heltid. Ska hoppa av utbildningen efter att den här sista kursen är klar (dvs på fredag). Skriver...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: sky_fly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp