Bukefalos 28 år!

Hökenesåsritten 10 maj!

Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

KL*
Ekenäsritten? Vart går den?
Ja får se hur pass kondis hon kommer upp i, har just fölat och sen brukar konstigt nog skorna åka av var och varannan månad:grin:

Ekenäs ritten går i östergötland -ligger utanför Linköping
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

KL*
Ekenäsritten? Vart går den?
Ja får se hur pass kondis hon kommer upp i, har just fölat och sen brukar konstigt nog skorna åka av var och varannan månad:grin:

Som "hum" sa går Ekenäsritten i Linköpingstrakten i Östergötland. Verkligen värd att utforska om man är ute efter härlig natur och fina ridvägar.

För att rida en PP behövs ju kanske inte någon jätteextrem kondis men man bör väl inte stressa igång henne efter fölningen heller. Det med tappskor om det är det du menar kan du kolla med hovslagaren om. Han/hon kanske kan visa dig hur man slår på tappskor så är problemet fixat. Doris går dock oskodd :) Finns ingen anledning att sko henne när hon har så fina fötter som det ser ut nu. Filar man till och jämnar till ibland räcker det på henne :bump:
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Som "hum" sa går Ekenäsritten i Linköpingstrakten i Östergötland. Verkligen värd att utforska om man är ute efter härlig natur och fina ridvägar.

För att rida en PP behövs ju kanske inte någon jätteextrem kondis men man bör väl inte stressa igång henne efter fölningen heller. Det med tappskor om det är det du menar kan du kolla med hovslagaren om. Han/hon kanske kan visa dig hur man slår på tappskor så är problemet fixat. Doris går dock oskodd :) Finns ingen anledning att sko henne när hon har så fina fötter som det ser ut nu. Filar man till och jämnar till ibland räcker det på henne :bump:

Fuskit..vill också att Pamela ska kunna gå utan skor, underlättar ju nått enormt mycket..
Kanske det, men kommer nog inte att funka, fläker ötterna extremt fort, samma dag som hon väl tappar skon, fläker hon sig:crazy:
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Fuskit..vill också att Pamela ska kunna gå utan skor, underlättar ju nått enormt mycket..
Kanske det, men kommer nog inte att funka, fläker ötterna extremt fort, samma dag som hon väl tappar skon, fläker hon sig:crazy:

Som sagt kan du kolla med hovslagaren om han/hon kan visa dig hur man gör ;)

Lite OT dock.
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Fina bilder som vanligt, jag älskar bilden på mig och William där vi galopperar iväg vid starten!

Det finns fler bilder på NDRK's hemsida
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 213
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Gammal användare, men då inget är helt klart får det bli såhär. Jag har i princip bestämt mig för att säga upp mig från jobbet. Har...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: VLMF
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 457
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp