Bukefalos 28 år!

Hökenesåsritten 10 maj!

Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Hej kul att TR diskuteras.
Om ni läser i TR VI distans så står det i mom 608 att arrangören kan besluta om maxtid på delsträckorna, alltså inte om det skall ske vid ankomst eller intid. Det måste ju dock vara logiskt att det handlar om ridtiden och den tar ju slut vid intiden.
Numera B-domare Lilian
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Ja, det står att arrangören beslutar om max- och min tider.

Så här står det ordagrant:


Mom 608 Tidsgräns

I alla distansritter måste arrangören fastställa en maxtid för ankomsten till mål.
Tävlingsarrangören kan också fastställa en max- och/eller en minimiankomsttid för varje delsträcka. Överträdelse medför uteslutning. /Slut


Eftersom det uppenbart står ankomsttid så tolkar jag det som just ankomsttid.
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Aj faan. Vindögd domare. Läste max och mintid. Hoppas Gitz läser detta så vi kan få reda på hur de resonerade. Som sagt det låter mer logiskt med intid.
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Hej igen. Himla kul att folk är så observanta. Camilla anmäl dig till domarkurs det är jätteintressant. Fick veta nu att det var sagt på bangenomgången att det var veterinärgrinden som stängde den aktuella tiden och då går det väl inte att missuppfatta, men visst har du rätt, inte skall det stå ankomsttid.
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Så bra.
Då är jag inte ensam om att TR kan misstolkas ordentligt på den här punkten.

Jag skulle visst kunna tänka mig att går domarkursen, just för att få reda på hur man resonerar runt just såna här saker.
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Nej, säger man att veterinärgrinden stänger en viss tid, så ska man inte kunna misstolka.
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

tACK! Jag blev jätteglad för BC-priset! Duktiga Pamiros! grattis själv! Lite taktikridning där när vi kom ifatt tror jag bestämt....Bra gjort!
Tack billingen för en mycket välordnad tävling! Mycket fin och vacker bana! Det är nog den härligaste jag ridit hittills! Fina mjuka galoppvänliga småvägar! Och fullt av blommande träd runt tävlingsplatsen!
Det var varmt! vilka tuffingar ni är alla som var ute länge på banan!
Jag hejar extra mycket på er öschötar (för tjyyven!) bit ihop och kom igen(ni som inte klarade er NI TAR DET NÄSTA GÅNG!)
Distansritt är verkligen en mental träning! Är det inte regn så är det varmt, ibland går det bra och ibland sämre.
Distansritt handlar väl lite om att UTHÄRDA!
välkomna till Ekelund/simlångsritten och Hallandsritten!
vi ses! :bow:
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Aha.
Det var alltså så att ni hade så lång ridtid så ni inte hann med att pulsa in? Inte att ni hade mer än 20 minuter till pulsning?

Då tycker man ju att överskriden maxtid är en bättre uteslutningsorsak i ert fall, än "för lång tid att presentera hästen"

När jag läste resutlatet så fick man ju uppfattningen att alla de som var uteslutna hade glömt bort klockan i grinden.

Det gick alldeles för långsamt i starten, det bär vi med oss till nästa gång. Sen fick vi ju som sagt felaktig information/missuppfattning och det var ju synd.
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Man lär sig reglerna av misstagen. Jag kommer säkerligen att göra fler misstag i mina dar men jag och Starlight kommer igen! Det här blir skitbra :D
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Jag lade ut en del bilder igår kväll, orkade inte rensa så mycket bland över 170 bilder, så där finns även en del med dålig kvalitét på HÄR.
/Anne
 
Senast ändrad:
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Här kommer det en länk till fler bilder från Hökensåsritten, klicka på bildgalleri!
/Camilla
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Jag har också bilder från ritten, på min blogg. Klicka på länken "bilder" i översta inlägget, om just Hökensåsritten.
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Här kommer det en länk till fler bilder från Hökensåsritten, klicka på bildgalleri!
/Camilla

Jaa, första bilden på mig:)

Ska bara säga: gu va kul de va med distans:)
Första gången för mig, skulle jätte gärna fortsätta, men vet inte om jag kan..Hästen jag red är såld och körs iväg i morgon:(
Hästen jag vanligtvis rider är ardenner och vet inte om hon passar till det:grin:
Vilket är väldigt synd
 
Senast ändrad:
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Jag är jättenöjd med min å "gubbens" ritt, tyvärr så tog värmen ut honom så alldeles men han kämpade på i 3,2 mil iallafall. Det kommer flera gånger så vi siktar in oss på nästa istället. Men det var en jättefin bana, mysigt med alla sjöar här å där. Trevliga funktionärer och dommare och vi i östgöta gänget hade en toppen dag.
Tack till alla underbara GROOMAR vi hade med oss!:bow:
Grattis till alla er som klarade era ritter. / Hum
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Jaa, första bilden på mig:)

Ska bara säga: gu va kul de va med distans:)
Första gången för mig, skulle jätte gärna fortsätta, men vet inte om jag kan..Hästen jag red är såld och körs iväg i morgon:(
Hästen jag vanligtvis rider är ardenner och vet inte om hon passar till det:grin:
Vilket är väldigt synd

Varför skulle inte ardennern passa? Jag och min Doris ska försöka komma iväg på en PP nästa år. Ska bara försöka komma över en sadel som hon kan ha och träna dressyren så hon inte ska överanstränga frambenen. Korta framben och långa bakben känns inte riktigt roligt att rida långt med. Numer går hon ju mest som gårdshäst. En 4-5km-runda då och då, ett par stockar som ska flyttas på och lite småfix men Ekenäsritten är målet hittills. Vill du joina mig? Mycket mycket fina vägar där!
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Hästen jag vanligtvis rider är ardenner och vet inte om hon passar till det:grin:
Vilket är väldigt synd

Klart du ska prova med din ardenner!!! :D Kanske kan hon inte spurtvinna en 8 mil men med rätt träning kan hon säkert ta sig runt en! Och ni blir garanterat uppmärksammade om ni dyker upp på tävlingsbanorna! Se bara på Gunnel och hennes härliga nordsvensk Sven som faktiskt också hävdar sig i konkurrensen! :laugh:
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Klart du ska prova med din ardenner!!! :D Kanske kan hon inte spurtvinna en 8 mil men med rätt träning kan hon säkert ta sig runt en! Och ni blir garanterat uppmärksammade om ni dyker upp på tävlingsbanorna! Se bara på Gunnel och hennes härliga nordsvensk Sven som faktiskt också hävdar sig i konkurrensen! :laugh:



Jaa, prova kan man ju^^
Får bli nästa år i såfall:)
 
Sv: Hökenesåsritten 10 maj!

Varför skulle inte ardennern passa? Jag och min Doris ska försöka komma iväg på en PP nästa år. Ska bara försöka komma över en sadel som hon kan ha och träna dressyren så hon inte ska överanstränga frambenen. Korta framben och långa bakben känns inte riktigt roligt att rida långt med. Numer går hon ju mest som gårdshäst. En 4-5km-runda då och då, ett par stockar som ska flyttas på och lite småfix men Ekenäsritten är målet hittills. Vill du joina mig? Mycket mycket fina vägar där!
KL*
Ekenäsritten? Vart går den?
Ja får se hur pass kondis hon kommer upp i, har just fölat och sen brukar konstigt nog skorna åka av var och varannan månad:grin:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 303
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 382
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 162
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Gammal användare, men då inget är helt klart får det bli såhär. Jag har i princip bestämt mig för att säga upp mig från jobbet. Har...
Svar
2
· Visningar
1 291
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Försäkring
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp