Höns och minusgrader.

Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Nu kanske det är jag som är vimsig, men när jag öppnar tråden står det Höns och minusgrader att ni sedan diskuterar åldrar och värpläggande är okej, men måste ni älta det i en tråd om Höns och minusgrader. Starta en egen tråd där ni går ut med en förfrågan ist. Läs vad småpåvarna skriver, begrunda, och skriv en frågeformulering i ny tråd!

off topic:
Mina höns blir inte så gamla, in i grytan med dem eller så säljer jag dem. Jag älskar kycklingar, även de oplanerade, så jag måste ha avsättning för hönsen. Men ägg lägger de så det räcker och blir över, tom tuppen. :angel:
Det har i allra högsta grad med just denna fårgeställning att göra. Det fröånar mig att ni inte fattat sammanhanget än.
Vad i hela friden skulle jag begrunda för nåt - om jag ska övergå till att låta mina djur falla offer för allehanda rovdjur, förfrysa eller vad?
 
Sv: Höns och minusgrader.

Tror du allvarligt på att tuppen lägger ägg??
Du måste skämta hoppas jag?:-)
 
Sv: Höns och minusgrader.

Hela grejen vi diskuterar är ju hur höns i minus grader mår! eller hur??
och hur gamla och hur länge hönor värper om de blir utsatta för kyla!
 
Sv: Höns och minusgrader.

Pinup skrev:
Tror du allvarligt på att tuppen lägger ägg??
Du måste skämta hoppas jag?:-)
Ja det är lite svårt att veta vad som är skämt och inte - ibland hoppas jag att de flesta skämtar här så inte hönsen verkligen har det som de beskriver. Kunde inte i min allra vildaste fantasi drömma om att folk höll höns på detta viset på allvar innan jag kom in på detta forum.
 
Sv: Höns och minusgrader.

Enya skrev:
Hur många minusgrader tål höns egentligen? Det är så att vi ska bygga ett nytt hönshus, men huset vi tänkt köpa är inte isolerat, så vi funderar på hur vi ska lösa det. Måste man isolera tror ni? Vi har isolering hemma, så det är inte svårt att fixa det, men huset blir ju mindre inuti, det är precis lagom nu med plats för tre reden och två sittpinnar framför. Storleken på huset är väl ungefär som en lekstuga, kanske lite mindre. Det är jättefint och vi hade tänkt måla det rött med svart tak.

Vad jag kan se vill hon ha hjälp med lösningar till hönshuset. Sedan kan du då genom svaret upplysa henne om resultatet av icke isolerat hus/ inget ljus. Men är du sedan intresserad av andra användares höns, i form av ålder och äggläggning, så starta en egen tråd!
 
Sv: Höns och minusgrader.

Nej , inte jag heller och att det fanns såna människor.
Jag trodde att hästmänniskor överlag var pålästa om djur och att de var djurvänner...
 
Sv: Höns och minusgrader.

Just denna frågeställning "Hur många minusgrader tål höns egntligen! hör till tråden och det är konsekvenserna av detta jag efterfrågat.
Undrar just varför somliga har så svårt att svara på detta... :angel:
 
Sv: Höns och minusgrader.

Eftersom ingen vågar svara, så är svaret uppenbart :devil:
 
Sv: Höns och minusgrader.

Pinup skrev:
Eftersom ingen vågar svara, så är svaret uppenbart :devil:
Ja tyvärr verkar det vara så, eller så är de såna nybörjare att de inte hunnit få upp några hönor i ålder än?
 
Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Jag har inte undvikti nåt alls men försöker hålla mig till sakfrågan och strunta i sådant jag uppfattar som oväsentligehter.
Åter till min fråga: Hur länge värper dina höns och hur gamla blir de?

Men det är ju detta du återkommer till hela tiden. Varför? Och inte gagnar det trådskaparen? Hon har ju inte svarat på ett antal sidor. Vill du föra en diskution om ålder och ägg, starta en egen tråd.
 
Sv: Höns och minusgrader.

Pinup skrev:
Eftersom ingen vågar svara, så är svaret uppenbart :devil:

Jag har svarat. Snääääälla, ge mig min dom, hur uselt jag sköter mina djur. :bow:
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Men det är ju detta du återkommer till hela tiden. Varför? Och inte gagnar det trådskaparen? Hon har ju inte svarat på ett antal sidor. Vill du föra en diskution om ålder och ägg, starta en egen tråd.
Hon har nog lämnat tråden för länge sedan. Lia kan väl svara istället och inte skrev du så till Jadzia heller. Detta med hunden hade inget med tråden att göra men då var du minsann tyst.
 
Sv: Höns och minusgrader.

Därför att det har med höns och minusgrader att göra....
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Jag har svarat. Snääääälla, ge mig min dom, hur uselt jag sköter mina djur. :bow:
Ja du har svarat men inte Lia och det var hon som fick frågan.
 
Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Hon har nog lämnat tråden för länge sedan. Lia kan väl svara istället och inte skrev du så till Jadzia heller. Detta med hunden hade inget med tråden att göra men då var du minsann tyst.

Tyvärr, jag kan inte se att Jadzia tjatar om samma sak igen och igen, däremot har h*n genom sina svar fört diskussionen framåt ang sidospåret hund i minusgrader :D Och det, om du läst mina inlägg hmm, kan du se att jag inte har någonting emot. :devil:
 
Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Ja du har svarat men inte Lia och det var hon som fick frågan.


:confused: Men hon vill ju hålla sig till vad tråden ska handla om. Har du inte ens förstått det. :confused:
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Tyvärr, jag kan inte se att Jadzia tjatar om samma sak igen och igen, däremot har h*n genom sina svar fört diskussionen framåt ang sidospåret hund i minusgrader :D Och det, om du läst mina inlägg hmm, kan du se att jag inte har någonting emot. :devil:
Det hör ju ju absolut inte hit och jag tvivlar opå att trådskaparen kan bygga ett hönshus efter de principerna så du får nog starta en egen tråd om det.
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
694
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 094
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 409
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp