Höns och minusgrader.

Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Förra inlägget:


Men jag ser ju ingen fråga. :bow:
Den löd: "är de två pseudonymerna samma person då?" = en fråga med frågetecken och allt.
Den frågan ställde jag eftersom du påstod att det var Lia som startade tråden men den är undertecknad Enya.
 
Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Den löd: "är de två pseudonymerna samma person då?" = en fråga med frågetecken och allt.
Den frågan ställde jag eftersom du påstod att det var Lia som startade tråden men den är undertecknad Enya.


Gjorde jag :love:
 
Sv: Höns och minusgrader.

1 Jag kan fortfarande bara se 1 kraftuttryck! Inga kommentarer om dom upprepade förvanskningarna?
2 Möjligt. Du gör det då inte lätt att förstå, eftersom det du skriver tydligen ska uppfattas på annat sätt.
3 :smirk:
4 Så bra som tänkas kan. Kanske skillnad på fabriker?
5 Får man inte föra fram här. Trodde det är allmänt känt, att man har två val!? En värpvända eller två. Ett hönseri några mil härifrån t ex, använder sig av det sistnämnda. Inte för att vara bussiga mot hönsen, utan för att det är det mest ekonomiska. Enligt dom.
6 Så då har jag rätt då? :d Dokumentation, i Sverige, finns f ö redan fk.
7 Aha, undrar vem som har rätt, du eller Hallander t ex?
8 Jo, det är ovanligt, även om någon enstaka höna fortfarande kan visa ruvbeteende. Kanske en på 10.000? I vilket fall, har man tydligen lyckats med det som, enligt dig, inte finns?
9 Och björnar! :) Det enda jag "vet" om dig, är det jag läst här. Vill du inte berätta, så låt bli. Jag frågade, eftersom du kom med motstridiga uppgifter.
10 Oh ja, jag är synnerligen intresserad. Hemma skulle det inte gå. Det är i o f s lätt att samla dom kring sig på lagårdsbacken, men därifrån och in i hönshuset ...? Och hela flocken! Aldrig!
11 Förstår du då inte? Hur gamla mina höns blir, hur dom värper osv, är information jag lämnar om jag vill, om sammanhanget är relevant och om jag bedömmer att det finns ett behov. INTE, för att någon letar möjligheter till nedlåtande kommentarer. Vilket är förhållandet här, eller hur? Sen hjälper det inte, hur mycket dina vassaller än tjafsar om det i bakgrunden. Om du inbillar dig, att jag inte svarar, för att mina höns skulle dö yngre än dina, och lägga färre ägg, så må det vara hänt!
Så på ren, kraftuttrycks svenska, skit i det! Det angår inte dig!
Och ifall det ännu inte gått upp för dig, så finns det andra parametrar på ett gott, naturligt hönsliv, än livslängd och äggproduktion.
12 Sant! Jag läser och läser. Problemet för mig är, att jag inte vet vilken information jag ska ta åt mig och lägga på minnet som fakta, och vilken som är felaktig och därför bör sållas bort. Men ska man t ex gå efter delen "vallhundar och herdehundar" skulle jag säga, att Jadzia leder mer 10-0. Verkar f ö som om du har lika svårt att läsa hennes inlägg som mina.

13!! Höns tål kyla! Min åsikt och erfarenhet!

LIA
 
Sv: Höns och minusgrader.

Tänk, jag har inga som helst problem att se utvecklingen i dom näsrmaste inläggen ovan, ej heller att förstå det Mizz skrev i inlägg #128. Varför förstår inte du?

Så vill jag tacka så mycket för en rolig stund! :p

LIA
 
Sv: Höns och minusgrader.

LIA skrev:
1 Jag kan fortfarande bara se 1 kraftuttryck! Inga kommentarer om dom upprepade förvanskningarna?
2 Möjligt. Du gör det då inte lätt att förstå, eftersom det du skriver tydligen ska uppfattas på annat sätt.
3 :smirk:
4 Så bra som tänkas kan. Kanske skillnad på fabriker?
5 Får man inte föra fram här. Trodde det är allmänt känt, att man har två val!? En värpvända eller två. Ett hönseri några mil härifrån t ex, använder sig av det sistnämnda. Inte för att vara bussiga mot hönsen, utan för att det är det mest ekonomiska. Enligt dom.
6 Så då har jag rätt då? :d Dokumentation, i Sverige, finns f ö redan fk.
7 Aha, undrar vem som har rätt, du eller Hallander t ex?
8 Jo, det är ovanligt, även om någon enstaka höna fortfarande kan visa ruvbeteende. Kanske en på 10.000? I vilket fall, har man tydligen lyckats med det som, enligt dig, inte finns?
9 Och björnar! :) Det enda jag "vet" om dig, är det jag läst här. Vill du inte berätta, så låt bli. Jag frågade, eftersom du kom med motstridiga uppgifter.
10 Oh ja, jag är synnerligen intresserad. Hemma skulle det inte gå. Det är i o f s lätt att samla dom kring sig på lagårdsbacken, men därifrån och in i hönshuset ...? Och hela flocken! Aldrig!
11 Förstår du då inte? Hur gamla mina höns blir, hur dom värper osv, är information jag lämnar om jag vill, om sammanhanget är relevant och om jag bedömmer att det finns ett behov. INTE, för att någon letar möjligheter till nedlåtande kommentarer. Vilket är förhållandet här, eller hur? Sen hjälper det inte, hur mycket dina vassaller än tjafsar om det i bakgrunden. Om du inbillar dig, att jag inte svarar, för att mina höns skulle dö yngre än dina, och lägga färre ägg, så må det vara hänt!
Så på ren, kraftuttrycks svenska, skit i det! Det angår inte dig!
Och ifall det ännu inte gått upp för dig, så finns det andra parametrar på ett gott, naturligt hönsliv, än livslängd och äggproduktion.
12 Sant! Jag läser och läser. Problemet för mig är, att jag inte vet vilken information jag ska ta åt mig och lägga på minnet som fakta, och vilken som är felaktig och därför bör sållas bort. Men ska man t ex gå efter delen "vallhundar och herdehundar" skulle jag säga, att Jadzia leder mer 10-0. Verkar f ö som om du har lika svårt att läsa hennes inlägg som mina.

13!! Höns tål kyla! Min åsikt och erfarenhet!

LIA
Jag ids inte längre diskutera med dig. Läs mitt tidigare inlägg och min förklaring om vad ett kraftuttryck är så ser du själv.

Om du är seriös och verkligt intresserad kan jag visst förklara hur jag så lätt kan få in hela flocken i hönshuet på bara några minuter mitt på dagen, lika som jag kan få dem till altanen, till kryddlandet eller varthelst jag vill men det gör jag inte förrän jag vet att du verkligen vill veta och inte bara är ute efter att hugga.
 
Sv: Höns och minusgrader.

LIA skrev:
Tänk, jag har inga som helst problem att se utvecklingen i dom näsrmaste inläggen ovan, ej heller att förstå det Mizz skrev i inlägg #128. Varför förstår inte du?

Så vill jag tacka så mycket för en rolig stund! :p

LIA


Men jag har inte pratat om ägg och ålder. Ville veta varför hönsen inte togs in.
 
Sv: Höns och minusgrader.

PS! Undrar varför du inte släpper fixeringen på min hund, och nöjer dig med att konstatera, att den var ute och vaktade hönsen?!?
Så inte räven åt upp dom!

Men det kanske inte är lika intressant?

LIA
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Du är min idol, försöker verkligen bli som du. :rofl:
Haha, det tror jag inte en sekund på men kul i alla fall med en annan ton :bow:
 
Sv: Höns och minusgrader.

LIA skrev:
PS! Undrar varför du inte släpper fixeringen på min hund, och nöjer dig med att konstatera, att den var ute och vaktade hönsen?!?
Så inte räven åt upp dom!

Men det kanske inte är lika intressant?

LIA


Och till vem var det inlägg riktat? Dig själv? :angel:
 
Sv: Höns och minusgrader.

Först, vill jag veta om du läst tidigare inlägg och förstått!
Annars är det föga mening i att fortsätta skriva.

LIA
 
Sv: Höns och minusgrader.

Och till vem var det inlägg riktat? Dig själv?
Ett PS innebär ett tillägg till det man just skrivit.

Sucka! Ska man verkligen behöva gå ner på grundskolenivå här?

LIA
 
Sv: Höns och minusgrader.

LIA skrev:
Först, vill jag veta om du läst tidigare inlägg och förstått!
Annars är det föga mening i att fortsätta skriva.

LIA

Klart att jag förstått, och hundämnet har jag lämnat för länge sedan!

Det jag var nyfiken på var varför du inte tog in hönsen på natten...då när det var 25-.Det kan väl inte vara så svårt att förklara?
Hade inget med ev vakande hund att göra, men det verkar du ha svårt för att släppa...
Har du förstått??
 
Sv: Höns och minusgrader.

LIA skrev:
PS! Undrar varför du inte släpper fixeringen på min hund, och nöjer dig med att konstatera, att den var ute och vaktade hönsen?!?
Så inte räven åt upp dom!

Men det kanske inte är lika intressant?

LIA
Hrmm, skrev du inte förut att det händer att höns blir rävmiddag? Eller var det någon annan som skrev så?
 
Sv: Höns och minusgrader.

LIA skrev:
Ett PS innebär ett tillägg till det man just skrivit.

Sucka! Ska man verkligen behöva gå ner på grundskolenivå här?

LIA

Men det inlägget du syftar på var ju riktat till Christina, och hon har väl också släppt hundämnet...

Trevlig ton du har, förresten. *sucka*

Du har kanske inte fattat att man kan gå in och ändra inlägget heller?
 
Senast ändrad:
Sv: Höns och minusgrader.

Det händer. Men inte den natten. Och inte när jag kan förhindra det heller.
Men som du kanske förstår, är det omöjligt att i varje ögonblick, hela dagarna, förhindra rovdjurstillslag. Iaf om man som vi, låter hönsen vandra fritt omkring och tycker att det är en självklarhet.

LIA
 

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
668
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 537
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp