Höns och minusgrader.

Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Det hör ju ju absolut inte hit och jag tvivlar opå att trådskaparen kan bygga ett hönshus efter de principerna så du får nog starta en egen tråd om det.

:banana:

10 tecken
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
:confused: Men hon vill ju hålla sig till vad tråden ska handla om. Har du inte ens förstått det. :confused:

Men det var ju Lia själv som skrev att hennes höns övernattat ute i 25-, då får hon räkna med att folk reagerar.

LIA skrev:
Hur många som helst, nästan. Mina har frivilligt övernattat ute i minus 25. Lite beror det antagligen på vilken hönsras man väljer, men ser vi på lantraserna, är kylan inget problem. Dom burrar upp fjädrarna som blir effektivast tänkbara isolering.
Fast man måste byta vatten varje dag under vintern, om det fryser.

LIA
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
:confused: Men hon vill ju hålla sig till vad tråden ska handla om. Har du inte ens förstått det. :confused:
Just det och den handlade inte heller om hundar. Hur vet du föresten vad hon vill, hon har ju inte skrivit det själv?
 
Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Just det och den handlade inte heller om hundar. Hur vet du föresten vad hon vill, hon har ju inte skrivit det själv?


Har hon inte, gå tillbaka och läs. :D
 
Sv: Höns och minusgrader.

Mysgrisen skrev:
Men det var ju Lia själv som skrev att hennes höns övernattat ute i 25-, då får hon räkna med att folk reagerar.
Och det var det tråden handla om, ingen ålder och inga ägg i sikte där. :smirk:
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Har hon inte, gå tillbaka och läs. :D
Du skrev ju nyss att hon inte svarat på flera sidor - hur ska du ha det egentligen?
 
Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Du skrev ju nyss att hon inte svarat på flera sidor - hur ska du ha det egentligen?

:D Trådskaparen är det LIA? :smirk: Då vet du någonting som jag inte vet. :idea:
 
Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Nej, och inga hundar heller.

:banana:

10 tecken.

Nä, nu väntar blöjbytning och såsen. Nu får ni roa er att terra ngn annan. :bump: :rofl:
 
Sv: Höns och minusgrader.

Jo, det stämmer alldeles väl överens med SKK och även rasbeskrivningen. Hundsport hade exemeplevis ett reportage o just fårvaktande pyreneer i värmland och där kunde man läsa mer utförligt om det hela.

Jag skrev heller inte att LIA hade husky. Jag skrev att det kunde varit en husky. Läs ordentligt. Exakt citat Nu råkar ju jag veta vad LIA har för hundras, men det kunde ju varit så att hon haft Siberian Husky

Puli och tibetansk terrier har jag ingen koll på så de säger jag inte mycket om. Huskys och de herdehundsraser jag nämnde vet jag desto mer om. Och varför skulle jag nämna husky när vi övergått till att diskutera herdehundar?
Jag ser inte logiken i det.

Det är nog dags att du lugnar ned dig lite och låter hjärnan arbeta istället för truten.
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
:D Trådskaparen är det LIA? :smirk: Då vet du någonting som jag inte vet. :idea:
Ja det är inte så svårt. Trådskaparen är Enya. Gå till introsidan får du se. Är de två pseudonymerna samma person då?
 
Sv: Höns och minusgrader.

Christina L. skrev:
Ja det är inte så svårt. Trådskaparen är Enya. Gå till introsidan får du se. Är de två pseudonymerna samma person då?

Jasså, är de. Det visste jag inte.
 
Sv: Höns och minusgrader.

Har nu för säkerhets skull lusläst rasbeskrivningarna på specialklubbens hemsida och där står som väntat inte ett ord om vall. Däremot en hel del om vaktande och skyddande. Det finns också bara vissa bestämda raser som SKK åsyftar med benäningen herdehund. Övriga är vallare, bergshundar, molosser eller liknande.
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Och det var det tråden handla om, ingen ålder och inga ägg i sikte där. :smirk:

Men jag fick inte heller något svar... :smirk: om varför hon inte tog in hönsen alltså...
 
Sv: Höns och minusgrader.

mizz skrev:
Jasså, är de. Det visste jag inte.
Jag påstod inget utan ställde ju frågan till dig!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
668
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 070
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 537
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp