Bukefalos 28 år!

Hööks höst/vinter 2014

Skriv om benskydden passade sen! Min häst har också s fram och m bak :D

Ska göra det. Ska köpa dom så fort dom kommer ut i min butik hemma. Dom var såå fina och härliga. Helt luddig insida som fårskinn. Eller om det är det på riktigt? Prislappen låg på 350 kr paret -+ någon krona. Minns inte exakt.

Men hur fina som helst :love:


Kommer bli så besviken om dom inte passar hästen. Då vette fan om jag inte lämnar in dom hos en sömmerska som får förminska dom en storlek :D
 
Var inne igår och skulle bara ha lite flugmedel, kikade såklart lite. Kavajen tyckte jag var fin, skulle kunna tänka mig en till hundutställningar. Lite schyssta jackor, tyvärr hade de inte fått in några nya träns.
Däremot de nya benskydden som kommer i lila, rött och svart. Skulle kunna tänka mig en omgång där, men färgerna är inte mina favoriter.
 
Var inne och kikade på nya katalogen direkt på morgonen. Helt ljuvliga saker. Blev speciellt kär i de nya bruna ridstövlarna, supersnygga! Men varför har de inte i storlek 36? :mad::( Synd att man inte har någon häst för tillfället, annars skulle jag nog ha hittat massa fint..
 
Blev lite besviken.
Hittade inte alls mycket som lockade.
Grått dressyrschabrak med blingkant och termokjolen.
 
Hittade en fin grimma men har ingen ursäkt för att köpa den.
Hästen har 6 grimmor varav 3 är oanvända. Men en till kan väl inte skada :angel:

Å så benskydden. Hittade ett fint dressyrschabrak men jag har ju hoppsadel :cautious:
Ska skaffa en dressyrsadel snart men vill inte köpa på mig innan dess.

Å ett par kängor med som ser varma ut att göra stallskötsel i till vintern.

Har bara kollat på nätet. Får kolla mer i katalogen, lättare översikt tycker jag.
 
Kollade bara nyheterna på hemsidan, såg lite intressanta grejer, tycker om några av färgerna jag såg; marinblå, lila, turkos och brunt läder. Oväntat nog så tyckte jag att den nya Thorowgod dressyrsadeln såg hyffsat intressant ut, någon som klämt på den? :) Hoppas katalogen kommer i brevlådan ikväll :)
 
Jag köpte det gråa schabraket med bling idag, ser fint och rejält ut! Har suktat efter ett Equiline med bling i evigheter, men alltså över 1000kr för ett schabrak betalar jag inte, så blev väldigt glad när jag hittade detta :d
 
Jag hittade hur mycket som helst som jag gillade :d En hel del täcken, västar och jackor, några schabrak och tröjor, ett par ridbyxor och så det där nya reflextäcket är jag väldigt nyfiken på.
Måste helt klart åka till hööks någon dag, men plånboken håller inte med.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 089
Senast: Magiana
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 830
Senast: Lindi
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 815
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp