Bukefalos 28 år!

Hööks höst/vinter 2014

Med alla lila prylar är det helt klart värt en tripp in till Borås i helgen :love:

Någon här inne som har det schabraket/sadelpadden Antislip från Equi Guard? Fungerar fuktabsorberandet som de säger? Min häst blir så fruktansvärt varm under schabraken och vojlockar ligger så illa under min sadel med långa kåpor. :down:
 
Var förbi "min" Hööks idag, egentligen för att köpa stövelupphängare, men passade på att klämma på några saker.
Hittade en del sköna/snygga koftor och tröjor, men tyvärr verkade det mesta bara finnas i vuxenstorlek (just Hööks överdelar måste jag av någon märklig anledning ha 158/164 cl i om de ska sitta bra) :(
Så det var lite trist...
Annars blir jag sugen på att se den där Spooks jackan de har med i katalogen dock, längtar tills den landar i butik :love:
 
Tweedkavaj och platta nosgrimmor! :love:

Och äntligen verkar de där hopplöst skrikiga färgerna i märkliga, svårmatchade nyanser försvinna.

Blir nog ett huvudlag med remontgrimma, och kanske en kavaj att ha på lager.
Man vet ju aldrig om tävlingstarmen blir hungrig någon gång framöver ... ;)
 
Jaha, nu fick jag katalogen och inser att jag måste åka till butiken imorgon och köpa schabraket Granat i petrolfärgen.....och kanske de andra färgerna också. Kan inte bestämma mig för om det blir dressyr- eller allroundvarianten heller så risken finns att det blir båda. Plus de matchande lindorna förstås. Dumma Hööks. ;)
 
Jag fick katalogen igår och hittade många fina täcken som säkert skulle sitta bra på min häst... :)
Tyvärr behöver jag inga nya täcken... :(
 
Nu har jag hunnit kolla genom katalogen! Tycker det var ovanligt mycket ovanligt fint:)! En grej som jag absolut ska köpa är det långa lättviktskappan. Tänkte hela förra vintern att jag ville ha en lång kappa i stallet. Hoppas det går att rida i.
 
Glömde ta katalog. Är en idiot.
Var sjukt kissnödig så köpte bara de tråkiga eksemprylar jag skulle ha och åkte. Men kollade snabbt på lila skydden suverän lila färg - men skydden var inget alls att hurra för :/
 
Skulle någon som är in i Hööks live kunna ta mått på längden på de nya benskydden?
Jättesnygga tyckte jag, men undrar om storleken funkar :/
(Varför gör inte en så stor postorder-firma sånt själv förresten? Skriver ut mått på sakerna alltså? Vore väl himla enkelt och skulle göra sådana här beslut enklare)
 
Skulle någon som är in i Hööks live kunna ta mått på längden på de nya benskydden?
Jättesnygga tyckte jag, men undrar om storleken funkar :/
(Varför gör inte en så stor postorder-firma sånt själv förresten? Skriver ut mått på sakerna alltså? Vore väl himla enkelt och skulle göra sådana här beslut enklare)

Ring och be dem mäta?
 
Kom precis hem med två av schabracken från nya katalogen.
Ville ha de lila JH byxorna, men de hade inte kommit än
 
Jag kollade inte supernoga på kläderna, men fanns en dösöt långärmad t-shirt med två hästar varav en fjording. Det jag ville ha var en grimma, ett utetäcke och schabraket som visats på bild i tråden.
 
Spanade in nyheterna i butik idag.
Kavajen var för sladdrig för min smak. Köpte Charisma dressyrschabrak i grått, kommer bli snyggt på Fille.
Gillade även Parzival schabraket så det kanske blir ett sånt oxå,
Termokjolen verkar toppen, har bensnören :D Kommer köpa när graderna faller.
Blev även ett pannband till mig som var på kampanj.
 
"Råkade" shoppa hem det sandfjärjade Cavalier schabraket. Kommer bli så snyggt. Sen blev det senskydd med fårskinn på rean och ett pannband till mig på kampanj. Var lite litet, men jag hoppas det tänjer lite på sig med användning.

Kommer defenitivt köpa Devlin och Granat schabrak också.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 156
Senast: Magiana
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 846
Senast: Lindi
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 847
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp