Bukefalos 28 år!

Hööks vår och sommar 2015

Här fanns också mycket mer i butik än på nätet. Provade likt @Alexandra_W de vita ridbyxorna med bling och konstaterade att de var otroligt genomskinliga. Tur att jag provade!

Ja jag tänkte inte prova först, det var kö till provrummen. Men gjorde det tillslut ändå. Mycket glad över det beslutet ja... Annars hade man svurit ganska högt och ganska länge hemma...
 
Lite storleksfrågor från en nätshoppare!

Tröjor i allmänhet, om man har XS, tror ni man skulle kunna ha 158/164 i barnstorlek då? :angel:

Benskydden "Expert equi-gard", hur stora (långa) är dom? Är det så att L är lagom på halvblod ~165 cm med långa ben eller kan det funka med L bak och M fram? Vill inte ha för korta!
 
Lite storleksfrågor från en nätshoppare!

Tröjor i allmänhet, om man har XS, tror ni man skulle kunna ha 158/164 i barnstorlek då? :angel:

Benskydden "Expert equi-gard", hur stora (långa) är dom? Är det så att L är lagom på halvblod ~165 cm med långa ben eller kan det funka med L bak och M fram? Vill inte ha för korta!

Ja angående tröjor - OM du är ungefär den längden. Centilong utgår från längd, så de är anpassade för en person mellan 158 - 165 cm lång. Sen är cl-storlekar ofta mindre formsydda och rymligare än XS/S/34/36
 
Jag svängde in på ett Hööks i närheten av jobbet idag och fick med mig ett par "Ragusa" helskodda ridbyxor (marinblå), en ljusblå "Catania" tröja och ett par svarta boots.
Ska nog svänga förbi andra Hööks imorgon och spana om det finns nåt kul där.
 
Lite storleksfrågor från en nätshoppare!

Tröjor i allmänhet, om man har XS, tror ni man skulle kunna ha 158/164 i barnstorlek då? :angel:

Benskydden "Expert equi-gard", hur stora (långa) är dom? Är det så att L är lagom på halvblod ~165 cm med långa ben eller kan det funka med L bak och M fram? Vill inte ha för korta!

Har normalt sett 36-38 i tröjor och är relativt kurvigt/kort byggd. 162 cm/ca. 55 kg. Har enbart 158/164 i tröjor på Hööks. Sitter som en smäck på mig! :)
 
Jag fick tag på de jag letade efter till 50 % dvs bootsen :)

Annars var det en hel del schabrak men jag la band på mig själv och lät bli :)

Så här tråkig shopping blev det !

wpid-20150623_173209.jpg


Köpte ett nytt tredelat bett också med stora fasta ringar men de var det ingen rea på :)
 
Jag tog en sväng förbi hööks igår efter jobbet. Väldigt tråkigt att alla de jackor som jag spanat lite på endast fanns i barnstorlekar eller XS och S... Jag åkte därifrån med ett par rosa boots och ett grönt dressyrschabrak. Fanns ett fint träns också men träns har jag lite i överflöd just nu så nä, det fick stanna :)
 


Fick tag på en sommarväst, ett par vinterridvantar och två uppsättningar lindor (turkosa och rosa) för halva priset idag, så jag är rätt nöjd :D En väst har jag tänkt mig länge, vantarna var jättebilliga och lindor är ju alltid roligt :angel: Hade hoppats hitta något schabrak också, men det var tyvärr extremt urplockat :cry: Men med tanke på att jag inte ens har någon häst för tillfället, och den tilltänkta knappt är ridbar just nu så kanske det var lika bra :p
 
Menar i butik :) Kan inte lova att det fylls på men det som det finns kvar av på lagret. Är det något speciellt man vill ha så bara fråga personalen så kan de se status på centrallagret
Åh, skulle jag ha vetat om innan jag köpte ett träns igår. Det fanns ett jag jättegärna vela köpa men det fanns bara i storlek Full, mörkbrunt (behöver full och svart :mad:), så kändes onödigt när jag har en svart sadel. Blev ett annat träns istället. :(
 
Köpte ett par ridskor Jersey, vilken grej! Kan vara bästa köpet i år kanske. Första gången jag har hällt torra fötter efter en promenad i blött gräs genom hagen. Provade även en del ridbyxor men jag måste vara helt missbildad för jag kan fasen inte ha några av deras ridbyxor :mad:
 
Åh, skulle jag ha vetat om innan jag köpte ett träns igår. Det fanns ett jag jättegärna vela köpa men det fanns bara i storlek Full, mörkbrunt (behöver full och svart :mad:), så kändes onödigt när jag har en svart sadel. Blev ett annat träns istället. :(

Gå in i butik o be dom kolla om de kommer få in tränset. Gör dom det så lämna tillbaka ditt träns :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 860
Senast: Therese1988
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
19 914
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp