Hööks vår och sommar 2015

Men det finns ju en lagerfunktion?
Har stämt bra varje gång med min butik.

Om varan är slut i centralagret kan man inte kolla lagerstatus på den i butik. Då måste man ringa butiken. Där är problemet.

Förr så säg en huva finns i sh, P, cob och full. Då kunde man i lagerstatus med ett klick se vilka storlekar som fanns i butik av huvan. Svart text = i lager, grå text ej i lager. Dvs det kunde tex stå grått på sh och cob men svart på p och full. Då visste man att butiken hade ponny och full hemma.

Nu måste man välja storlek på hemsidan och sen kolla lagerstatus. Då får man se status på cob, vill man de full måste man klicka i den som storlek på sidan först och sen lagerstatus. Om cob tex är slut i centrallager och inte köpbar via hemsidan kan man inte se lagerstatus utan måste ringa butik/er.

Ta tränset Coleford som ligger på rea. På hemsidan finns det bara kvar i shetland. Tränset finns från sh - full. Men då det bara går att välja shetland på hemsidan kan man bara kolla lagerstatus i butik på shetland. Min butik kan ha tre st i cob, fyra i ponny och ett i full kvar - men jag måste ringa dit för att få veta det.

Helt kasst.
 
Om varan är slut i centralagret kan man inte kolla lagerstatus på den i butik. Då måste man ringa butiken. Där är problemet.

Förr så säg en huva finns i sh, P, cob och full. Då kunde man i lagerstatus med ett klick se vilka storlekar som fanns i butik av huvan. Svart text = i lager, grå text ej i lager. Dvs det kunde tex stå grått på sh och cob men svart på p och full. Då visste man att butiken hade ponny och full hemma.

Nu måste man välja storlek på hemsidan och sen kolla lagerstatus. Då får man se status på cob, vill man de full måste man klicka i den som storlek på sidan först och sen lagerstatus. Om cob tex är slut i centrallager och inte köpbar via hemsidan kan man inte se lagerstatus utan måste ringa butik/er.

Ta tränset Coleford som ligger på rea. På hemsidan finns det bara kvar i shetland. Tränset finns från sh - full. Men då det bara går att välja shetland på hemsidan kan man bara kolla lagerstatus i butik på shetland. Min butik kan ha tre st i cob, fyra i ponny och ett i full kvar - men jag måste ringa dit för att få veta det.

Helt kasst.

Ah, det har jag inte tänkt på.
 
Men det finns ju en lagerfunktion?
Har stämt bra varje gång med min butik.

Jo men den visar bara varan med den storleken som finns i webben.
Skulle en tröja med blå färg och storlek L vara slut på webben så kan jag inte se om den finns i butik om du förstår?
Förr kunde man ju se om det som var slut på webben fanns i butikerna men det går inte längre.

Tillägg: såg du fått det förklarat av Alexandra_W.
Jag bruka även gnälla på att de tog bort varan och möjligheten att se butikslagret när den inte fanns på webben längre.
 
Varför är bara mulle täcket i 135? Större hästar vill också vara söta.:devil:

Fast min är ju bara 152 i manken så om man klämmer ihop honom eller bantar han så kanske han går ner en storlek. :angel:
 
Varför är bara mulle täcket i 135? Större hästar vill också vara söta.:devil:

Fast min är ju bara 152 i manken så om man klämmer ihop honom eller bantar han så kanske han går ner en storlek. :angel:

Jag tror att jag äntligen kan förlåta hästjäkeln för att han är en miniplutt som drar typ size miniponny i grejjer. Han ser ut som han har klänning storlek XL när han har normalstora täcken och jag har motvilligt fått tacka nej å hans vägnar flera gånger när han fått alldeles fabulösa möjligheter att ärva massor av uppsättningar med 145-täcken. :meh: Nu kan han få gå runt i riktiga ponnygrejjer och se söt ut så kan jag nog inte längre vara bitter över att >160-hästen drar 135 i täcken :angel:
 
Nu är jag arg. På riktigt. :arghh: :rage:

Tittade på de Lena Furberg/Mulle sakerna som kommit upp hittills. Hittade världens gulligaste tröja, och sen "matchande" Mulle grimma, schabrak och täcke. Jättekul :love: Tills jag kollade på storlekarna. Tröjorna fanns bara till 146 cl, schabraket fanns visserligen i Full, men såg väldigt litet ut och täcket fanns i upp t.om. 135 cm. :cry: :arghh: :rage: Jag som ju vill se ut som Molly, och min häst (grov irländare, 162 cm) som är någon sorts verklighetens-svar-på-Mulle. Och nu kan vi inte ens se ut som de :arghh:

Fy f-n! Nu är jag sur på riktigt...:rage:
 
Nu är jag arg. På riktigt. :arghh: :rage:

Tittade på de Lena Furberg/Mulle sakerna som kommit upp hittills. Hittade världens gulligaste tröja, och sen "matchande" Mulle grimma, schabrak och täcke. Jättekul :love: Tills jag kollade på storlekarna. Tröjorna fanns bara till 146 cl, schabraket fanns visserligen i Full, men såg väldigt litet ut och täcket fanns i upp t.om. 135 cm. :cry: :arghh: :rage: Jag som ju vill se ut som Molly, och min häst (grov irländare, 162 cm) som är någon sorts verklighetens-svar-på-Mulle. Och nu kan vi inte ens se ut som de :arghh:

Fy f-n! Nu är jag sur på riktigt...:rage:

Som sagt. Jag tycker alla vi som vill ha Mullesaker i större storlekar ska maila. Har frågat på Hööks FB-sida ikväll om mailadress till central inköpsansvarig. Hööks måste ju få veta att efterfrågan finns och på vad. Det är ju inte första gången Furberggrejer bara finns upp till
En viss storlek.

Hööks har alltså inte fattat att vuxna också vill ha Mullesaker. Trots att det varje gång det funnits ngt av Furberg i kollektionen så har "vi"
Muttrat att det inte finns i storlek si och så. Men dags att Hööks uppmärksammas på muttret tror jag. De vill ju tjäna pengar, och inser de att det finns en efterfrågan som är stor nog så...
 
Som sagt. Jag tycker alla vi som vill ha Mullesaker i större storlekar ska maila. Har frågat på Hööks FB-sida ikväll om mailadress till central inköpsansvarig. Hööks måste ju få veta att efterfrågan finns och på vad. Det är ju inte första gången Furberggrejer bara finns upp till
En viss storlek.

Hööks har alltså inte fattat att vuxna också vill ha Mullesaker. Trots att det varje gång det funnits ngt av Furberg i kollektionen så har "vi"
Muttrat att det inte finns i storlek si och så. Men dags att Hööks uppmärksammas på muttret tror jag. De vill ju tjäna pengar, och inser de att det finns en efterfrågan som är stor nog så...

Tänkte bara stämma upp i det du skrev ;)
Men absolut, håller med! Och bra att någon vågar fråga! :D
I alla fall i mitt fall, när man har en ponny i 162 cm förpackning, tycker jag nästan att det är snudd på löjligt att ens försöka se "seriösa" ut i typ något marinquiltat JH Collecion och V-ringad matchande tröja...Det skulle liksom se bättre ut i LF design ;)
Så tack för att du verkligen gör något för att få till stånd förändring! :bow: :heart
 
Om varan är slut i centralagret kan man inte kolla lagerstatus på den i butik. Då måste man ringa butiken. Där är problemet.

Förr så säg en huva finns i sh, P, cob och full. Då kunde man i lagerstatus med ett klick se vilka storlekar som fanns i butik av huvan. Svart text = i lager, grå text ej i lager. Dvs det kunde tex stå grått på sh och cob men svart på p och full. Då visste man att butiken hade ponny och full hemma.

Nu måste man välja storlek på hemsidan och sen kolla lagerstatus. Då får man se status på cob, vill man de full måste man klicka i den som storlek på sidan först och sen lagerstatus. Om cob tex är slut i centrallager och inte köpbar via hemsidan kan man inte se lagerstatus utan måste ringa butik/er.

Ta tränset Coleford som ligger på rea. På hemsidan finns det bara kvar i shetland. Tränset finns från sh - full. Men då det bara går att välja shetland på hemsidan kan man bara kolla lagerstatus i butik på shetland. Min butik kan ha tre st i cob, fyra i ponny och ett i full kvar - men jag måste ringa dit för att få veta det.

Helt kasst.
:O då finns det kanske hopp om att tränset jag kollat på finns i min butik!! måste in till lund alltså :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Klockan är inte ens 22, och det är kolsvart ute. Jag insåg att det bara är två veckor kvar, sedan kommer det vara solnedgång lagom tills...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 767
Senast: Therese1988
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
17 023
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Andromedae
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 063
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp