Bukefalos 28 år!

Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

Hoppas de har kommit till Linköping o att de inte är slut! Jag är ju aningens isolerad med min brutna fot :( Ska in till linköping på onsdag, hoppas kunna handla lite då.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag hade Go for gold schabraket igår på dressyrträning och det satt faktiskt bra hela passet, så passformen är det inget fel på....hoppas att hööks gör fler såna schabrak i den prisklassen!
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Du har ingen bild på det under sadel, det kanske ser bättre ut i verkligheten än på deras produktbild.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Fick ett Alecto träns av min sambo i helgen.
Upptäckte när jag tränsat hästen att det är helt felkonstruerat. Sidostyckena till bettet och nackremmen till nosgrimman sitter på fel plats...
Vilket gör att sidostyckena måste korsa nosgrimmans rem.

Alla dessa träns i strl FULL är felsydda, gäller deras senaste leverans
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Fick ett Alecto träns av min sambo i helgen.
Upptäckte när jag tränsat hästen att det är helt felkonstruerat. Sidostyckena till bettet och nackremmen till nosgrimman sitter på fel plats...
Vilket gör att sidostyckena måste korsa nosgrimmans rem.

Alla dessa träns i strl FULL är felsydda, gäller deras senaste leverans

Men det är ju lösa remmar så det är väl bara på att ändra själv?
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

är inte det knyt spännen på dem? dvs inget kardborre utan man gör en prydlig rosett. hade aldrig använt dem till ridning då jag är rädd att man antingen knyter för hårt eller för löst = tryck på senan eller så går lindorna upp.

till mycket tjocka stallpaddar kan jag dock tänka mig att använda dem, i nödfall dvs.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Tyvärr var det inte så enkelt. Remmen till sidostycket går genom en ögla. Spännet går ej att trä igenom då öglan är för tajt.
Enda sättet att fixa det på är att klippa upp öglan och då förstör man funktionen att kunna fästa remmen i nackskyddet
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

*KL*

Igår köpte jag tränsväskan i GfG-serien och kunde inte låta bli att ta den matchande ryktväskan också. MEN nu är jag lite fundersam över hur ryktväskan kommer att vara att använda... den är så tunn och har ingen stadga i sig själv, som ryktväskor brukar ha... Är det någon som köpt en och hunnit använda den? (Tränsväskan känns däremot fin, är ganska tjockt vadderad.)

Köpte även den röda pikén i serien, samt ridbyxorna med vita dekorsömmar. (De syns i annonserna för GfG-serien.)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Vi som använde denna typ av lindor då det inte fanns några andra lärde sej att man skulle vika ner sista varvet på lindan över knytbanden när man knutit dom.
Skulle man sen rida i terrängen tejpades dom över som en extra säkerhetsåtärd.

Under lindorna hade vi underlägg i tovad filt då denna typ av lindor aldrig fick användas utan underlägg då det fanns stor risk för skador på senor m.m.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

knapplån

Köpte en vit gold for gold piké idag...tänkte köpa den röda. passformen var inte den bästa på piken men nåja, jag va så inställd på att ha en sån iallafall.

såg att dom fått in nya färger på strasspannbanden, äppelgrön och royalblå. Sambon köpte det blåa till mig. Det var fint (för sitt pris) men jag vet ju att stenar lätt lossnar från hööks pannband. Tycker ni dom tappar sin glans om man målar över med nagellack?
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Tack för era svar, ska se om jag kan åka förbi och klämma på dom och se vad jag tycker!!
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

det verkar ju bra, en tjock tovad fillt är ju bra tryckfördelande, till skillnad från tunna mjuka paddar som många använder idag :p, antar att gelpaddar under dem kan vara ok också.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Tyvärr är dom paddarna numera utslitna men jag ska be sambon nästa gång han är hemma hos sin mamma leta om man han inte hittar en gammal yllefilt som jag kan sy nya ullpaddar av...

Numera kommer jag inte att handsy sådana paddar som man gjorde då utan nu ska jag sy dom på maskin :D
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Ett bara sätt att lära sej dra dom tillräckligt hårt är att man först lindar runt en pet-flaska, vi använde stolsben, så man får in tekniken att linda och sen vara minst 2 stycken som lindar varandras ben så man själv känner hur hårt man drar dom innan man ger sej på att göra det på hästbenen...

Men allra viktigast är att man lär sej linda upp dom på rätt sätt så man enkelt sen kan linda ett hästben....
Det är inte alls samma teknik som man använder på fleece- eller akryllindor.....
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Tack! Då ska jag nog inte ge mig på dom, håller mig nog till de i acryl då, de är ju bara så fasligt långa, bara att klippa av och sy ny kant, ja vet men man ska ju få tummen ur också...
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

*kl*
Jag har köpt hem den här
330153_01.jpg
.

Men jag har en undran, den är ju lite svängd så visst ska man sätta gjorden med den stora böjen framåt? Men ringen sitter ju på andra sidan och det känns som ringen ska vara framåt :confused:. Men sätter man den med ringen framåt så "lutar" ju gjorden framåt istället för bakåt, om ni förstår vad jag menar. Är jag lite trög eller? :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp